Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    ?koda Auto ? T?ehhi edukaim eksportöör

    Umbes 50 kilomeetrit Prahast kirdesse jääv Mlada Boleslav on tõeline ?koda linn. Hiigelsuur autotehas torkab silma juba kaugelt. Linnakese 45 000 elanikust on autotootmisega seotud pooled. Koos Vrchlabis ja Kvasinys asuvate tehastega ning rohkete allatöövõtjatega annab ?koda Auto tööd 3% t?ehhidest.
    1895. a asutatud firma, mis algul tootis jalg- ja mootorrattaid ning 1905. a alustas autotootmist, on näinud nii häid kui halbu aegu. Kui tehas suutis tootmise üleval hoida kogu Teise maailmasõja, siis suur allakäik tuli kommunismi ajal, mil tehas läks riigi kätte. Selle tagajärjel toodeti 90. aastate algul ainult üht mudelit, mida eksporditi 30 idabloki ja Lähis-Ida riiki ning mis Lääne-Euroopas oli samasugune anekdootide lemmikkangelane nagu meil Trabant.
    Suur pööre ?koda arengus toimus 1991. aastal, kui valitsus otsustas ?koda erastada ning eelistas kahe kosilase ? Renault? ja Volkswageni ? vahel valides viimast, kes lubas säilitada ?koda terviklikkuse ja iseseisvuse. Volkswagen, mis on suurendanud oma 30protsendilise osaluse nüüdseks sajaprotsendiliseks, on oma sõna pidanud ja ?koda Autol on riigis jätkuvalt tugev rahvusliku firma maine.
    ?Eks firma imagot hoia kõrgel seegi, et oleme T?ehhi jalgpalli- ja jäähokimeeskonna ning olümpiavõistkonna peasponsor,? ütles ?koda Auto avalike suhete juht Karel Pokorny. Ja kindlasti lisas firmale prestii?i asjaolu, et president Vaclav Klaus valis ?koda Superbi oma tööautoks.
    Möödunud tosina aasta jooksul on firma areng olnud tähelepanuväärne. Põhimudeleid on juba kolm ? Fabia, Octavia ja Superb ? ning müük on 1991. a võrreldes kasvanud ligi kolm korda.
    T?ehhis läheneb ?kodade turuosa 50 protsendile. Seda on aidanud saavutada liisingufirmaga tehtav koostöö, mille tulemusena võib klient näiteks taotleda viieaastase liisingulepingu sõlmimisel esimesel aastal maksuvabastust.
    Et ?koda Auto toodangust läheb üle 80% eksporti, siis on firma jaoks väga oluline läbimurre Lääne-Euroopa riikide turul, kus mullune turuosa oli 1,65% ning müük ligi kaks korda suurem kui Ida- ja Kesk-Euroopa turul. Kaalukal Saksa autoturul müüs ?koda mullu üle 70 000 auto. ?koda on vabanenud oma kunagisest halvast mainest Suurbritannias, kus seda eelmisel aastal müüdi üle 37 000. Kesk-Euroopa riikidest oli ?koda turuosa Poolas 12, Slovakkias 11,9 ning Ungaris 7,3%. Müük on hästi kasvanud ka Ukrainas ja Indias, kus ?kodal on koostetehas.
    Eesti Helkama Auto AS müüs mullu Eestis 294 ?kodat, mis teeb nende turuosaks 1,9%. Kõige edukamalt on läinud ?koda Fabia, mis oli Peugeot? ja Citroeni järel väikeautode klassis 11 protsendiga kolmandal kohal, ütles firma turundusjuht Lauri Sepp.
    Ta põhjendas üldist väikest turuosa sellega, et ?koda ei ole paljudes populaarsetes segmentides esindatud, samuti Octavia suhteliselt vana mudeliga. Turundusjuht avaldas lootust, et oktoobri teisel poolel Eestis turule jõudev uus Octavia, mille hind jääb sõltuvalt varustusest 200 000-325 000 krooni vahele, kujuneb keskklassi autode klassis edukaks ning aitab tõsta ?koda turuosa Eestis üle kahe protsendi.
  • Hetkel kuum
Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Politseijuht: nõrkustele keskendumine teeb keskpäraseks
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Kuudepikkune vaidlus jõuab lõpule: USA näib lõpuks Ukrainale abi andvat
Kuudepikkune vaidlus miljardite dollarite üle vabariiklaste ja demokraatide vahel võib jõuda laupäeval lõpule Ukrainale ja teistele liitlastele abi andmisega.
Kuudepikkune vaidlus miljardite dollarite üle vabariiklaste ja demokraatide vahel võib jõuda laupäeval lõpule Ukrainale ja teistele liitlastele abi andmisega.
Raadiohommikus: seentest elektriautode suuromanikuni Jäta oma küsimus hommikuprogrammi külalistele
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.