Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Suhtevõrgu loomine eeldab enesemüümist
Suhtevõrk pole nähtus, mida inimene saaks mõne päevaga enese jaoks luua. Suhtevõrgu puhul on tegemist inimestega, kellega aeg-ajalt suheldakse.
Valdavalt ei taju me oma igapäevases suhtlemises seda, kuidas areneb meie suhtevõrk ning kuidas liigub info inimeste vahel. Enamasti ei suuda me adekvaatselt hinnata oma suhtevõrgu ulatust ning ei analüüsi selle liikmeid võrgustiku võtmes.
Igal inimesel on võimalik kaasata oma suhtevõrku uusi liikmeid ning kasutada loodud sidemeid enese huvides. Isiku suhtevõrk on täpselt nii lai, nagu ta ise seda soovib. Impulss selle suurendamiseks tuleb lõppkokkuvõttes isiku soovist suhelda, leida uusi tutvusi ning mitte lasta inimestel ennast ära unustada.
Suhtevõrku ei ole võimalik laiendada pelgalt individuaalse analüüsiga, selleks on vaja suhtlemist ning teadlikku enese müümise soovi.
Mitmed inimesed arutlevad selle üle, kui suur peaks olema ühe eduka inimese suhtevõrk, et see talle reaalselt kasu tooks. Säärasel kujul küsimuse püstitamine on lühinägelik lähenemine, kuna oluline on suhtevõrgu kvaliteet, mitte kvantiteet.
Väga oluline on kaasata oma suhtevõrku inimesed, kes on juhtivad konkreetses valdkonnas, kuna tänu sellele on võimalik saada märksa kvaliteetsemat informatsiooni ning jõuda vajadusel ka soovitud isikuteni.
On teatud hulk inimesi, kes omavad erinevates valdkondades suurimat mõju ning kelle kaasamine oma suhtevõrku on kasulikum kui kümnete või sadade teiste liitmine. Tavaliselt iseloomustab sääraseid isikuid kõrge emotsionaalne intelligentsus ning suutlikkus saavutada väga erinevate inimeste sotsiaalne aktsepteeritus.
Paljud eksivad arvates, et suhtevõrgu süstematiseerimine tähendab võimalikult suure hulga inimeste andmete sisestamist oma tarbeks andmebaasi. Enamasti toob säärane lähenemine kaasa lihtsalt teatud hulga kontaktide dokumenteerimise, millel puudub aga mõõdetav väärtus. Märksa olulisem on õigete suhtevõrgu arendamise harjumuste väljakujundamine. Sarnaselt ettevõtte kliendihaldusega pole sageli peamiseks küsimuseks see, kuidas leida uusi kliente, vaid see, kuidas säilitada olemasolevaid.
Oma suhtevõrgu haldamisel on oluline teadlikkus kontaktide olemusest ning tegevused nende kontaktide haldamisel.
Kvantiteedist tähtsam on see, milliste vahenditega suudab konkreetne isik liita oma suhtevõrgu ning pakkuda selle liikmetele piisavalt põhjusi suhtevõrgus olemiseks.
Autor: Villu Parvet