Saku Õlletehas edastas kommentaari oma esimese poolaasta majandustulemustele.
Saku Õlletehase kogumüük tänavu aasta esimesel poolel kasvas 24%, moodustades kokku 32,5 miljonit liitrit. Ettevõte teenis poolaastal 5,2 miljonit krooni rohkem ärikasumit võrreldes eelmise aasta sama perioodiga, mis moodustab kokku 30,2 miljonit krooni. Puhaskasumiks kujunes 16,1 miljonit krooni.
Saku Õlletehas maksis esimesel poolaastal 82 miljonit krooni alkoholiaktsiisi.
'Hoolimata õllede müüki mitte soosivast ilmastikust tipphooajal on Saku Õlletehas suurendanud oma müüki ja äritulusid. Seda tänu õllede tootearendusele, mis aitas suurendada Saku osakaalu premium segmendis vastukaaluks odavama kategooria ja plastikpakendis õllede osakaalu jõulisele kasvule,' lausus Saku Õlletehase juhatuse esimees Cardo Remmel. 'Kiiremini, kui turg tervikuna on perioodi jooksul kasvanud Saku siidri ja gin long dringi müük. Seda tänu uute huvitavate toote- ja pakendiarendustele.'
Artikkel jätkub pärast reklaami
Saku Õlletehas müüs 2004. aasta I poolaastaga 32,5 miljonit liitrit erinevaid jooke, mida on 24% enam kui 2003.a. vastaval ajaperioodil. Ettevõtte äritulud moodustasid 255,2 miljonit krooni, mis on eelneva aastaga võrreldes 19,5% võrra enam. Käibe kasvu peamised allikad olid õlu ja muud alkohoolsed joogid, samuti kasvas karastusjookide müük.
Saku Õlletehase õllemüük siseturul tõusis 14% võrreldes eelnenud aastaga ning on seotud eelkõige uute toodete turule toomisega, turistide ostudega ning odavama kategooria plastikpakendis õllede mahu kasvuga. Ettevõte on suurendanud perioodi jooksul oma turuosa premium õllede kategoorias tänu Carlsbergi purgitoodete edukale müügile ning Eesti esimese nisuõlle Saku Valge turule toomisele.
Eesti õlleturu kogumahuks 2004.a. I- poolaastal kujunes 52,5 miljonit liitrit, mis on 18% võrra suurem kui 2003.a. samal perioodil. Aasta jooksul on jõudsalt kasvanud odavamate ja kangete õllede osa koguturust, mis on osaliselt toimunud mainstream segmendi arvelt. Saku Õlletehase akumuleeritud turuosa moodustas 42,0%, olles jätkuvalt turuliider.
Tugevat kasvu jätkasid ka siidriturg ja gin long dringi turg, mis suurenesid eelmise aasta esimese poolaastaga võrreldes vastavalt 50% ja 26% võrra. Perioodi jooksul kahekordistas Saku oma siidrisarja Kiss müüki ning ligemale kolmekordistas Saku gin long dringi müüki seoses uute toodete ja pakendite turule toomisega.
Alates 1. maist on Saku Originaali edasimüüja Soome õlletehase Sinebrychoff, mis on suurendanud eksporti Soome suunal. Samuti on teises kvartalis suurenenud õllede müük laevadel.
Ettevõtte I poolaasta ärikulud moodustasid 225,1 miljonit, kasvades eelnenud aasta sama ajaperioodiga võrreldes 36,4 miljonit ehk 19,3% võrra. Enim kasvasid kulud kaupadele, toormele ja materjalile, seda peamiselt tänu müügi- ja tootmismahtude suurenemisele. Siinjuures on ühekordses pakendis nagu plastik ja purk müüdavate toodete kogumaht aastaga kahekordistunud, mistõttu kulud nimetatud pakendite toorikutele on üheks suuremaks kasvuallikaks.
2004. aasta esimese poolaastaga teenis ettevõte ärikasumit 30,2 miljonit, mis on 5,2 miljonit rohkem kui aasta varem samal ajal. Saku Õlletehase 2004.a. esimese poolaasta puhaskasum moodustas 16,1 miljonit, aasta varasema 16,4 miljoni krooni suuruse puhaskasumiga võrreldes.