Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eestlased võitsid enim kuldseid haamreid
Kokku osales tänavusel Golden Hammeril 114 reklaamiagentuuri 18st riigist. Kuigi Eesti võits kõige rohkem kuldseid haamreid, oli kokkuvõttes riikidest edukaim siiski Läti, kuhu läks kokku 16 haamrit. Eesti agentuurid võitsid kokku kümme ja Leedu agentuurid seitse auhinda.
Golden Hammer peaauhind ? Creativity Case ? läks Rumeenia agentuurile B.V. McCann-Erickson. Baltikumi edukaim loovagentuur oli ZOOM! Lätist. Meediaagentuuride kategooria peavõit läks Eesti agentuurile Leo Express.
ürii esimees Peeter Kandimaa Eesti reklaamiagentuurist Rakett ütles festivali taset kommenteerides, et telereklaamide osas on asi palju edasi arenenud.
?Tase oli palju kõrgem kui oleksin osanud oodata. Eriti üllatav oli Rumeenia reklaamide edu ? sellelt maalt poleks osanud nii kõrget taste oodata,? nentis Kandimaa.
Ka pakendi, disaini ja otseturunduse kategoorias oli tase Kandimaa sõnul väga hea.
Negatiivselt aga üllatas trükireklaami madal tase. ?Trükireklaam peaks ju huvi tekitama, inimesi kauplusse meelitama. Aga reklaamid olid igavad, liiga otse müüvad. Samuti on trükireklaamis probleemiks lõppviimistluse nõrk tase,? lisas Kandimaa.
Kandimaa arvas, et Läti ja Leeduga võrreldes on Eesti reklaami tase kõrgem. Eesti reklaamid on kõige suuremate lääne mõjutustega. Rahvusvahelistel festivalidel on Kandimaa sõnul edukad universaalsed, arhetüüpsed reklaamid, mis on mõistetevad eri rahvustest ürii liikmetele.
?Hea reklaam on nagu Hollywoodi film, mis on mõistetav kogu maailmas. Näiteks Leedu reklaamid võivad olla küll väga huvitavad, aga mitte- leedulastele raskesti mõistetavad,? märkis Kandimaa.
ürii liige Aleksei Golikov Venemaalt oli aga kriitiliselt meelestatud ja tunnistas, et selle aasta Golden Hammeri tööde tase oli vaieldamatult madalam kui eelmisel aastal.
?Ma ootasin esitatud töödest enamat. ürii läks paljude tööde premeerimisel välja kompromissile. ? üriis olime selles suhtes ühel nõul, et me polekski väja andnud nii palju kuldasid, aga organiseerijad olid üsna mures, et võib-olla me ei anna mitte ühtegi, nii et me läksime kompromissile,? rääkis Golikov.
Kõige huvitavam kategooria oli Golikovi jaoks sotsiaalreklaam, aga päris uudset lähenemist probleemidele ei leidnud sealtki.
Rahvusvahelisel Balti reklaamifestivalil Golden Hammer (Cannes Baltikumi mõistes) ainsa Eesti reklaamiagentuurina Grand Prix? võitnud Leo Express kuulutati aasta meediaagentuuriks.
Leo Express oli edukaim Eesti agentuur Kuldsel Haamril nii saadud auhindade kui ka enimate töödega finaalis esindatuse poolest.
Leo Express pani täielikult kinni parima meedialahenduse kategooria, võites Rimile tehtud välimeediakampaaniaga kuldhaamri ja parima meedialahenduse haamri.
Kontuur Leo Burnetti töödest sai kõrge autasu Reformierakonna eurokondoomi pakendid (otseposti kategoorias kuldhaamer), 1188 teleklipp ?Gruusia? (kuldhaamer telekommunikatsiooni kategoorias) ning Statoili diislikütuse teleklipp ?Äratus? (kuldhaamer transpordi kategoorias). Finaali jõudsid veel Statoili teleklipp ?Linnud? (Euro Ultima bensiin) ja Hondale tehtud kaval meedialahendus ?Hea%? (meedia kategoorias).
Baltikumi reklaamide suurimaks probleemiks on lõppviimistluse tase. Eriti torkab see silma telereklaamide juures. Ühest küljest on see kinni väikestes eelarvetes, teisalt ehk ka klientide teadmatuses, kes ei oskagi enamat nõuda. Balti riike võrreldes on Eestis kõige paremini väljaarenenud lõppviimistluse tase. Lätist tulevad ehk kõige huvitavamad ideed, Leedu reklaamide tase on kõige konservatiivsem.
riik ja punktid