Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Koeru mootoritehas laiendab tootmist

    Ligi kaks nädalat tagasi kolis kraanade ja tõsteseadmete elektrijuhtimiskilpe ja elektrikomponente valmistav tootmisüksus uude, 2000ruutmeetrisesse ja 5,7 miljonit krooni maksma läinud tootmishalli. Tootmise laiendamiseks võttis tehas tööle täiendavalt 32 inimest.
    ASi Konesko tegevdirektor Mart Hirtentreu ütles, et alustas juba mullu oktoobris kahe uue tehasehoone ehitust. Eelmise aasta novembris otsustas maailma juhtivaid kraana- ja tõstukitootjaid KCI Konecranes tuua ühe oma tootmisüksustest Soomest Tammisaarist Eestisse. Firma ostis Eestis oma kauaaegse koostööpartneri, Koerus paikneva metalliettevõtte ASi Konesko 19 protsenti aktsiatest.
    Uutesse tootmishoonetesse investeeriti mullu 20 miljonit krooni, sel aastal on Konesko kavandanud investeerida tootmise laiendusse 35 miljonit, mis sisaldab ka Põltsamaale üleviidud metallitöötlemistsehhi ehitusi.
    ?Kahe Koeru autoremonditehase aegse kaarhalli asemele on ehitatud kolm uut tootmishalli. Kui endise Koeru autoremonditehase pankrotivarana kätte saime, oli tootmispinda 5000 ruutmeetrit,? märkis ta. Tänaseks paikneb tootmine 12 000 ruutmeetril.
    Uue tehase ehitus läks Hirtentreu andmetel maksma 5,7 miljonit krooni, millele lisanduvad kommunikatsioonide paigaldusele kulunud 2,5 miljonit krooni.
    Et tehas tarbib palju elektrit, on kavatseb ta osta Eesti Energialt 900 000 krooni ulatuses võimsust juurde.
    Kuigi kahe nädalal eest said paika seadmed ja töölauad ning tootmine juba käib, on tegemata kontor ja olmeruumid, mis peaksid kasutusvalmis olema kuu lõpuks. Pooleliolevate infrastruktuuride ehitus lõpeb oktoobris.
    Hirtentreu sõnul kolib Soomest Koeru rootorite valutöökoda ning suurte, pool tonni kaaluvate mootorite valmistamise tsehh.
    Koeru valla suurim tööandja Konesko peab plaani tootmist veelgi laiendada, järgmiseks aastaks prognoosib Hirtentreu võrreldes selle aastaga kahekordset käibe kasvu. Nädalas panevad töötajad kokku 120 juhtimispulti, 200 elektrikilpi, 15 suurt kasti kraanade elektriosadega. Firma laienemise suurimaks takistuseks on paraku tööjõud, keda pole kuskile majutada, ja bussiliiklus.
    Konesko personalijuht Katrin Perlin ütles, et kui autoremonditehase hiilgeaegadel töötas Koerus 180 inimest, on praegu Põltsamaal metallitsehhis ja Koeru tehases kokku palgal 307 inimest, neist vaid 52 Põltsamaal. Järgmisel aastal peaks töötajaskond suurenema koos Põltsamaa metallitsehhiga 400 inimeseni.
    Koeru valla inimesed moodustavad töötajaskonnast ligi 35 protsenti. ?Töötajaid sõidab meile lisaks naabervaldadele ka Paidest, Türilt, Jõgevalt, nüüd paarkümmend inimest Tamsalustki,? lausus ta.
    Koeru vallavanem Jaago Kuriks aga kinnitas, et korterimured on murtud. ?Kinnisvarafirmad ostsid Vaolt seni tühjalt seisnud 12 korteriga maja ja Ervitalt kuus maja, kokku 60 korterit,? selgitas ta. Koostöös omavalitsusjuhtidega peaksid toimima hakkama ka vajalikud bussimarsruudid.
    Autor: Signe Kalberg
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.