Tartu maakonnaliinidel sõita sooviv bussifirma Harjumaa Liinid vaidlustas teistkordselt riigihankekonkursi.
Firma väitel on selle eesmärk suunata bussiliiklus järgnevaks kümneks aastaks Tarbuse kätte, kirjutab Postimees.
Riigihange maakonnaliinide vedaja leidmiseks algatati 13. mail ja kohe vaidlustas Harjumaa Liinid hanke tingimused.
Hange nõudis pakkujalt muu hulgas ISO 9001:2000 kvaliteedijuhtimise serifikaati, ent ainsana Eesti bussifirmadest on see sertifikaat Tarbusel.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Suvel otsustas ka riigihangete amet, et Tartu maavalitsuses paika pandud konkursitingimused kahjustavad konkurentsi. Seejärel pikendas maavalitsus riigihangete ameti survel pakkumise esitamise tähtaegu, et ka teised osalejad saaksid hankida kvaliteedijuhtimise sertifikaadi.
Sertifikaadi hankimiseks ja konkursipakkumise esitamiseks oli pakkujail nüüd aega 11. oktoobrini, ent Harjumaa Liinid vaidlustas konkursitingimused taas.
Lähipäevil otsustab riigihangete amet, mida ettevõtte vaidega peale hakata.
Harjumaa Liinide juhataja Margo Tomingase hinnangul on hanketingimused endiselt jõukohased vaid Tarbusele.
«Esiteks ei ole kvaliteedijuhtimise sertifikaadi hankimine nii lühikese aja jooksul võimalik. Teiseks ei saa ka välisettevõtted konkursil osaleda, selleks peavad nad kõigepealt looma Eestis juriidilise isiku, kellele väljastatakse ühistranspordiluba. Seadus ei näe ette filiaali avamise võimalust,» selgitas ta.
Tarbuse juhatuse esimehe Valter Keisi hinnangul üritavad 2001. aastal Tallinna linnavalitsusest vallandatud Margo Tomingase ning eksmaapankuri Arvo Sarapuuga seotud firmad riigihankekonkursse lihtsalt torpedeerida.
Kvaliteedijuhtimise sertifikaat pole Keisi sõnul lihtsalt paber, vaid mõtteviis. «Igal vähegi soliidsel Euroopa Liidu transpordiettevõttel on selline tunnustus olemas,» lisas ta. «Kummaline, et Tarbus on Eestis minu teada ainus ettevõte, mis on sellesse sertifikaati investeerinud.»