• OMX Baltic−0,81%299,94
  • OMX Riga−0,77%880,03
  • OMX Tallinn−0,35%2 056,17
  • OMX Vilnius0,12%1 193,99
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,39%8 808,58
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%89,89
  • OMX Baltic−0,81%299,94
  • OMX Riga−0,77%880,03
  • OMX Tallinn−0,35%2 056,17
  • OMX Vilnius0,12%1 193,99
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,39%8 808,58
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%89,89
  • 09.09.04, 08:54
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Harjumaa bussifirma püüab Tarbusel leiva käest võtta

Tartu maakonnaliinidel sõita sooviv bussifirma Harjumaa Liinid vaidlustas teistkordselt riigihankekonkursi.
Firma väitel on selle eesmärk suunata bussiliiklus järgnevaks kümneks aastaks Tarbuse kätte, kirjutab Postimees.
Riigihange maakonnaliinide vedaja leidmiseks algatati 13. mail ja kohe vaidlustas Harjumaa Liinid hanke tingimused.
Hange nõudis pakkujalt muu hulgas ISO 9001:2000 kvaliteedijuhtimise serifikaati, ent ainsana Eesti bussifirmadest on see sertifikaat Tarbusel.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Suvel otsustas ka riigihangete amet, et Tartu maavalitsuses paika pandud konkursitingimused kahjustavad konkurentsi. Seejärel pikendas maavalitsus riigihangete ameti survel pakkumise esitamise tähtaegu, et ka teised osalejad saaksid hankida kvaliteedijuhtimise sertifikaadi.
Sertifikaadi hankimiseks ja konkursipakkumise esitamiseks oli pakkujail nüüd aega 11. oktoobrini, ent Harjumaa Liinid vaidlustas konkursitingimused taas.
Lähipäevil otsustab riigihangete amet, mida ettevõtte vaidega peale hakata.
Harjumaa Liinide juhataja Margo Tomingase hinnangul on hanketingimused endiselt jõukohased vaid Tarbusele.
«Esiteks ei ole kvaliteedijuhtimise sertifikaadi hankimine nii lühikese aja jooksul võimalik. Teiseks ei saa ka välisettevõtted konkursil osaleda, selleks peavad nad kõigepealt looma Eestis juriidilise isiku, kellele väljastatakse ühistranspordiluba. Seadus ei näe ette filiaali avamise võimalust,» selgitas ta.
Tarbuse juhatuse esimehe Valter Keisi hinnangul üritavad 2001. aastal Tallinna linnavalitsusest vallandatud Margo Tomingase ning eksmaapankuri Arvo Sarapuuga seotud firmad riigihankekonkursse lihtsalt torpedeerida.
Kvaliteedijuhtimise sertifikaat pole Keisi sõnul lihtsalt paber, vaid mõtteviis. «Igal vähegi soliidsel Euroopa Liidu transpordiettevõttel on selline tunnustus olemas,» lisas ta. «Kummaline, et Tarbus on Eestis minu teada ainus ettevõte, mis on sellesse sertifikaati investeerinud.»

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 28 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele