Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Autoostja on visa harjumusi muutma
Näiteks on Mitsubishit müünud juba alates selle aasta algusest AS Silberauto, kuid ostjad ei kipu seda teadmist tänaseni omaks võtma. ?Ega kerge alustada ei ole, inimesed käivad tänaseni Mitsubishit Helkama Autost küsimus, ehkki see firma ei tegele selle margi müügiga juba ammu,? lausus AS Silberauto PR-juht Raivo Murde.
Helkama Auto on ostjate konservatiivusele tänu võlgu ka seetõttu, et Eesti turul juba mitu aastat tegutsenud ?koda müüjat ARX Eestit pole ostjad siiani omaks võtnud ning ?koda turuosa jaguneb endiselt laias laastus 2/3 Helkama kasuks.
Need konkureerivad ettevõtted, mis on juba kauem turul tegutsenud, on pikapeale siiski tasakaalu leidnud ning suudavad müüa enamvähem võrdselt: näiteks Elke Auto ja Amserv Auto Toyotat, City Renault ja ABC Motors Renault?d, Esma Auto ja Vilojett Mazdat.
Kuid on ka vastupidiseid näiteid: seni Daewoo müügiga tegelenud Pleione müük on hoopis kahanenud pärast seda, kui ka Ascar Tallinn Daewoo (nüüd Chevrolet?) esindusõiguse sai. Augustis müüs näiteks Ascar üheksa Chevrolet?d, Pleione aga vaid ühe. Aasta kokkuvõttes on siiski Pleione edukam, olles müünud 58 Chevrolet?d Ascari 33 vastu.