Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Uusi turundusnippe ? spämmSMS
Teisipäeva, 7. septembri õhtupoolikul, täpsemalt kell 16.07 hakkas telefon mu taskus värisema ? sain järjekordse rämpskirja, mõtlesin, kuna mu telefonile tulevad ka koopiad e-kirjadest.
Kuid ei, oli hoopis SMS: ?Millises riigis elavad kõige nutikamad inimesed? a) Soomes b) Eestis c) Rootsis Vasta MP A, MP B, MP C ja saada numbrile 1512?.
Nii ju ei tohi, oli mu esimene mõte, kusagil peaks ju olema kirjas, mis sõnum see selline on, kui palju sellele vastamine maksab jne. Vastust ma ei saatnud. Küsisin hoopis oma operaatori käest, kas nii ikka võib?
?Minu isiklik hinnang on, et nii ei või,? oli ka EMT avalike suhete juhi Kaja Pino arvamus. ?Kui inimest kutsutakse üles sõnumit saatma, peaks olema ka info, palju sõnum maksab. Samuti peaks olema viide sõnumi saatjale.?
?Samas pole keegi vist kuskil ametlikult sätestanud, milline info reklaam-SMSides ja SMS-mängudes sisalduma peab,? lisas Pino. ?Nii et õigem oleks mul vist öelda: nii võib, kuid pole ilus.?
Uurisin välja, kelle number see 1512 siis on. Sideameti kodulehelt selgus, et tegemist on ettevõttega Inpoc Baltic OÜ, kes kuulub ajalehega Postimees ja telekanaliga Kanal2 samasse Schibstedi-nimelisse meediakontserni.
?Aga kust nad mu numbri said?? sosistas nüüd paranoiapisik mu peas. ?Selle firmaga mul ju kokkupuuted puuduvad.?
?Andmebaas tuli Motorolalt, kõik inimesed, kes kevadel osalesid Motorola kampaanias, andsid oma nõusoleku edaspidigi infot saada,? ütles Inpoc Baltic OÜ kliendisuhete juht Piret Tikand. ?Meie olime vaid tehniline vahendaja.? Aga kui palju sellele sõnumile vastamine siis maksis? ?See oli vist see 10kroonine number?? Number oli 1512. ?Jah, siis 10 krooni.? Aga kas seal sõnumis ei oleks pidanud kirjas olema, palju sellele vastamine maksab? ?Meie poolt oli vaid tehniline pool, sõnumi sisu tuli Baltic FCB-lt.?
Selge. Telefonitootja Motorola andis telefoninumbrid ja reklaamiagentuur Baltic FCB sõnumi teksti ning Inpoc Baltic saatis SMSid lihtsalt laiali.
?Minu teada oli küll sõnumis kirjas, et vastamine maksab 10 krooni,? ütles Baltic FCB strateegiajuht Maris Kivi. ?Aga ma kontrollin üle.?
?Valisime kampaania partneriks Inpoci, kuna neil on üle Balti kogemused SMS-kampaaniate korraldamisel. Oma kogemuste ja teadmiste põhjal soovitasid nad, et SMSile vastamise hind võiks olla 10 krooni ning nad väitsid, et see on üsna tavaline hind. Samuti on tõsi, et meie kinnitasime teksti, aga eeldasime, et hind lisatakse sõnumi lõppu automaatselt,? ütles Kivi veidi aega hiljem. ?Teistes kampaaniavahendites, mis meie valmistasime ? internetis, printmeedias ja mujal ? on ilusti kirjas, mis sõnumile vastamine maksab??.
?Aga õnneks kampaania alles algas ning me mõtleme välja, kuidas me inimestele nende võimaliku pahameele heastame,? lisas Kivi.