• OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5001,12%6 092,76
  • DOW 301,17%43 080,37
  • Nasdaq 1,51%19 926,59
  • FTSE 1000,01%8 758,99
  • Nikkei 2251,14%38 790,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,07
  • OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5001,12%6 092,76
  • DOW 301,17%43 080,37
  • Nasdaq 1,51%19 926,59
  • FTSE 1000,01%8 758,99
  • Nikkei 2251,14%38 790,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,07
  • 16.09.04, 09:09
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

EPL: Riik maksab Leedole kuuluvad parvlaevad teist korda kinni

Riik tahab luua Saaremaa Laevakompaniiga (SLK) ühisfirmat, millel on 400 miljoni krooni väärtuses vara.
SLK omanik Vjat?eslav Leedo hindab 400 miljoni krooni vääriliseks üheksat parvlaeva ja liinide teenindamise struktuuri, kirjutab Eesti Päevaleht.
Üheksast parvlaevast viis ? Hiiumaa, Harilaid, Kõrgelaid, Koguva ja Vardo ? peaks kuuluma SLK varade hulka, kuigi ettevõtte bilansist on neid keeruline leida. 2003. aasta lõpus oli SLK-l vara kokku 38,5 miljoni krooni väärtuses, viie parvlaeva hind oli aga nullilähedane. Laevad on viimastel aastatel kaotanud väärtusest igal aastal 10-20 protsenti, mille riik dotatsioonidega kinni maksis.
Riigil tuleb need laevad aga uuesti kinni maksta, kuna just needsamad, paberil täiesti väärtusetud laevad on täiesti sõidukõlblikud loodava ühisfirma jaoks. Üks asi on bilansiline, teine tegelik väärtus.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Riigikontrolli hinnangul tuleb riigil teist korda samad parvlaevad kinni maksta minevikus tehtud kehvade juhtimisotsuste tõttu. ?Sarnase näite võib tuua ka Suurbritanniast, kus erastati raudtee ja seda nüüd taasriigistatakse,? ütles riigikontrolli peakontrolör Kaie Karniol.
Tallinna Sadama ja SLK ühisfirma varasid pidid audiitorid just hindama hakkama, kuid endine majandusminister Meelis Atonen pani kogu plaani kalevi alla. Endise ministri mõte oli see, et kui luuakse ühisfirma, kuhu üks pool paneb 200 miljonit ja teine oma kingapaelad, mis väidetavalt sama palju maksavad, ei ole asi õige.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 23 p 13 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele