Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kia Opirus ? Mercedest meenutav luksuslik maanteekulgur
Esimene pilk Opirusele toob paralleeli Mercedese eelmise E-klassiga, siiski mõtlen, et see võib olla juhuslik kokkusattumine. Kui aga autosse sisse istun ja hakkan otsima nuppe, mille abil istet sättida, saan aru, et tegemist ei ole teps mitte juhuslikkusega: ka istmete reguleerimise nupud asetsevad uksel nagu Mercedeselgi. Seejärel hakkan otsima veel sarnaseid jooni ning leiangi: näiteks jalaga vajutatava seisupiduri.
Eeskätt tähendab selline sarnasus selget sõnumit, et tegemist on autoga, mida tasub võtta tõsiselt. Avar heleda nahksisuga salong on tõeliselt luksuslik, 3,5-liitrine V6 mootor vaikne ja võimas, puitimitatsioon keskkonsoolil ja armatuurlaual rõhutab esinduslikkust.
Sõit Opirusega kulgeb välisele imagole vastavalt ? vaikselt, pehmelt ja mugavalt. Tõsi, istmeid ja rooli võiks olla võimalik reguleerida veidi suuremas ulatuses, kuid see on sisuliselt ka ainus miinus, mis silma torkab. Seda, et nupud keskkonsoolis on üsna samasugused kui kõikidel teistel Kiadel, nii väga ei häirigi. Peamine, et tunned end roolis hästi ja pannes peale püsikiirusehoidja, võid end mugavalt toetada laekale keskkonsoolis ja lihtsalt nautida sõitu. Rool võiks maanteel olla pisut vähem ülevõimendatud, kuid samas võrreldes nii mõnegi teise Korea päritolu konkurendiga jääb ta konkreetsus igati normi piiresse. Kohapeal võib rooli keerata suisa ühe sõrmega ja ligi 5 meetrit pika autoga manööverdamine ei ole hoolimata suuremast pöörderaadiusest mingi probleem.
Opirus on saadaval kahes versioonis: L ja GL. Mõlemad on automaatkäigukastiga, kuid L-variandil puuduvad standardvarustusest veojõukontroll, ESP, elektrooniline vedrustuse kontroll, ksenoontuled, monitoriga pardakompuuter; audiosüsteem on veidi tagasihoidlikum, samuti pole tal nahksisu, klaasipuhastite vihmasensorit jms. Tegemist on asjadega, mis sõitmist mingilgi määral ei mõjuta, ning L-versiooni 429 900kroonine hind on võrreldav juba mõõtmetelt märksa tagasihoidlikumate autodega. GL-varustuses on kõik eeltoodud lisad täiesti olemas ja ega palju enam juurde mõelda ei oskakski. Maksab selline auto 539 900 krooni ja seegi on just niisugune hind, mida tema pakutava sõiduelamuse eest pole piinlik küsida. Sest tegelikkuses on Opirus oma olemuselt pigem luksusauto, ehkki üldjuhul arvatakse ta Euroopas siiski suurde keskklassi. Kui võrrelda Opiruse mõõtmeid näiteks tüüpiliste suurte keskmikega, siis on ta vaieldamatult neist pikem ja laiem. Üksnes telgede vahe poolest jääb ta näiteks E-klassi Mercedesele alla, olles täpselt võrdne Peugeot 607ga. Piltlikult öeldes võib tema välimuse ja keremõõdud liigitada luksusautode klassi, sisemus aga jaguneb kaheks: L-varustus on kohane suurele keskautole, GL-varustus aga luksusautole. Mitu klassi ühes autos.
Opiruse miinuseks on ehk see, et jõuallikaid pole võimalik valida, on vaid 3,5-liitrine V6. Samas pole tegu sugugi kehva mootoriga, sest 203 hj ja 9,2sekundiline kiirendus paigalt 0?100 km/h peaks rahuldama ka nõudlikuma ostja soovid. Kuid eks sellise mootori puhul peab arvestama ka kütusekuluga, mis proovisõidul jäi keskmiselt 12 l/100 km. Linnasõidul ulatub see aga 17 liitri lähedale.
Allikas: Kia Auto