Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kia Opirus ? Mercedest meenutav luksuslik maanteekulgur

    Esimene pilk Opirusele toob paralleeli Mercedese eelmise E-klassiga, siiski mõtlen, et see võib olla juhuslik kokkusattumine. Kui aga autosse sisse istun ja hakkan otsima nuppe, mille abil istet sättida, saan aru, et tegemist ei ole teps mitte juhuslikkusega: ka istmete reguleerimise nupud asetsevad uksel nagu Mercedeselgi. Seejärel hakkan otsima veel sarnaseid jooni ning leiangi: näiteks jalaga vajutatava seisupiduri.
    Eeskätt tähendab selline sarnasus selget sõnumit, et tegemist on autoga, mida tasub võtta tõsiselt. Avar heleda nahksisuga salong on tõeliselt luksuslik, 3,5-liitrine V6 mootor vaikne ja võimas, puitimitatsioon keskkonsoolil ja armatuurlaual rõhutab esinduslikkust.
    Sõit Opirusega kulgeb välisele imagole vastavalt ? vaikselt, pehmelt ja mugavalt. Tõsi, istmeid ja rooli võiks olla võimalik reguleerida veidi suuremas ulatuses, kuid see on sisuliselt ka ainus miinus, mis silma torkab. Seda, et nupud keskkonsoolis on üsna samasugused kui kõikidel teistel Kiadel, nii väga ei häirigi. Peamine, et tunned end roolis hästi ja pannes peale püsikiirusehoidja, võid end mugavalt toetada laekale keskkonsoolis ja lihtsalt nautida sõitu. Rool võiks maanteel olla pisut vähem ülevõimendatud, kuid samas võrreldes nii mõnegi teise Korea päritolu konkurendiga jääb ta konkreetsus igati normi piiresse. Kohapeal võib rooli keerata suisa ühe sõrmega ja ligi 5 meetrit pika autoga manööverdamine ei ole hoolimata suuremast pöörderaadiusest mingi probleem.
    Opirus on saadaval kahes versioonis: L ja GL. Mõlemad on automaatkäigukastiga, kuid L-variandil puuduvad standardvarustusest veojõukontroll, ESP, elektrooniline vedrustuse kontroll, ksenoontuled, monitoriga pardakompuuter; audiosüsteem on veidi tagasihoidlikum, samuti pole tal nahksisu, klaasipuhastite vihmasensorit jms. Tegemist on asjadega, mis sõitmist mingilgi määral ei mõjuta, ning L-versiooni 429 900kroonine hind on võrreldav juba mõõtmetelt märksa tagasihoidlikumate autodega. GL-varustuses on kõik eeltoodud lisad täiesti olemas ja ega palju enam juurde mõelda ei oskakski. Maksab selline auto 539 900 krooni ja seegi on just niisugune hind, mida tema pakutava sõiduelamuse eest pole piinlik küsida. Sest tegelikkuses on Opirus oma olemuselt pigem luksusauto, ehkki üldjuhul arvatakse ta Euroopas siiski suurde keskklassi. Kui võrrelda Opiruse mõõtmeid näiteks tüüpiliste suurte keskmikega, siis on ta vaieldamatult neist pikem ja laiem. Üksnes telgede vahe poolest jääb ta näiteks E-klassi Mercedesele alla, olles täpselt võrdne Peugeot 607ga. Piltlikult öeldes võib tema välimuse ja keremõõdud liigitada luksusautode klassi, sisemus aga jaguneb kaheks: L-varustus on kohane suurele keskautole, GL-varustus aga luksusautole. Mitu klassi ühes autos.
    Opiruse miinuseks on ehk see, et jõuallikaid pole võimalik valida, on vaid 3,5-liitrine V6. Samas pole tegu sugugi kehva mootoriga, sest 203 hj ja 9,2sekundiline kiirendus paigalt 0?100 km/h peaks rahuldama ka nõudlikuma ostja soovid. Kuid eks sellise mootori puhul peab arvestama ka kütusekuluga, mis proovisõidul jäi keskmiselt 12 l/100 km. Linnasõidul ulatub see aga 17 liitri lähedale.
    Allikas: Kia Auto
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.