Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kiiruseületamine on foorumis üheks lemmikteemaks

    Kas ja kus ja kuidas saab kontrollida auto kiirust? Sõidan maanteel täpselt lubatud kiirusega ja millegipärast jäävad teised autod ette ? seda just kiiretel lõikudel, kus 110 km/h on lubatud. Ei teagi, kas spidomeeter valetab, aga igal juhul tahaks kontrollida, sest kiirust ei tahaks ma ületada ja trahvi ei tahaks ka saada.
    Kas ma tohin maanteel erandkorras mõne patrulli juures kinni pidada ja paluda neil minu auto kiirust mõõta ja trahvi mitte teha, kui see ntx tiba suurem juhtub olema?
    Loomulikult võid seda teha. Politseinikul ei ole kohustust Sinu sõiduki kiirust kontrollida, kuid loomulikult pole ka keeldu. Räägi oma mure ära ning ära õrrita neid lubatust suurema kiirusega. Sõida radarisse lubatud piirkiirusega või kui kahtled, et Sinu auto spidomeeter näitab tegelikust vähem, siis nt 10 km/h aeglasemalt. Saad teada suurusjärgu, mis Sinu auto spidomeeter valetab.
    Saab ka nii ? sõida oma kella järgi 60ga ja tee selliselt paar 1minutilist sõitu ning iga kord vaata, kas läbisid 1 km või ei, sedagi spido järgi. samas võid lugeda ära, mitme sekundiga läbisid iga kilomeetriposti vahe ja arvutada kaalutud keskmise. Need postid on ka ca 1 km vahega, meeter siia-sinna. 100 km/h kiirusel on üks km 36 sek.
    Mind huvitab, millise täpsusega on praegused Eesti politsei kasutuses olevad kiirusemõõtjad. Minu teadmiste järgi olid nad +/-7. Aga kuidas praegu ka on?
    Viga sõltub radari margist ja mõõdetud kiiruse suurusest. Stalkeri kiirusemõõtjal on viga näiteks +/- 5 km/h kiirustel alla 100 km/h ning +/-7 km/h kiirustel üle 100 km/h. Lasermõõtjatel on eksimus väiksem: +/-3 km alla 100 km/h kiiruse juures ning +/-5 km/h üle 100 km/h kiirustel. Süüdistust esitades lahutatakse mõõtevahendi viga saadud tulemusest juhi kasuks maha.
    Radaritel peavad olema ka ?passid?, nad peavad olema kontrollitud ja plommitud ja radari ?passis? on eksimise määr kirjas, sealt saate vaadata.
    Tegemist pole küll niivõrd liiklusabiga, aga ma ei saa aru, miks on vaja inimestel autodega kihutada ja eriti veel käänulistel kruusateedel. Täna sõites kruusateel kihutas pimedas kurvis vastu mingi tume auto... tundus olevat BMW või Mitsu. Igatahes tuli ta vähemalt sajaga ja vastassuunavööndis. Ei jäänud muud üle kui võssa sõita... Tundub, et autol viga midagi eriti ei ole ja ise jäin ka terveks, aga ma tõesti ei saa aru, miks on inimestel vaja enda, aga eriti veel teiste elu ohtu seada. Palju ta selle kihutamisega võidab? 10 km peale 5 minutit? Kui sedagi. Kuid kahjud, mis tekkida võivad, on tohutud, kui mitte korvamatud. Mõelge järele, enne kui gaasipedaali põhja vajutate.
    Olen isegi tihti autoroolis mõelnud sellele hoolimatusele, mis meie liikluses silma hakkab. Eesti liiklusohutuse tase on madal just seetõttu, et paljud meie autojuhid samastavad end rallisõitjatega. Kes jõuab enne kohale, minul on eesõigus, Sind ma vahele ei lase. Sellised tõekspidamised hakkavad silma.
    Arvan, olukord on siiski paranemas. Tegelikult saab igaüks meist liiklusturvalisust suurendada. Pange ümbritsevaid liiklejaid tähele, täitke liiklusnõudeid. Kui teine liikleja käitub ebaviisakalt või rikub nõudeid, ärge makske kätte. Kuigi Teil võib õigus olla, ärge püüdke seda igal juhul maksma panna. See tekitab närvilisust, närvilised inimesed kipuvad aga eksima.
    Võtsin ka kunagi südamesse, kui nägin ülbet või rumalat käitumist liikluses. Juba mõned aastad vaatan sellele pigem huumoriga ning olen õnnelik, et karikas seekord minust mööda läks. Kui võimalus on, siis püüan teiste eksimused siluda.
    Ka 1,3-liitrisega saab hullumeelselt kihutada, kõik sõltub kasutajast. 100 km/h maanteel on normaalne, 100 km/h kurvilisel piiratud nähtavusega kruusateel on liiast ? ohustad ennast ja teisi.
    Aga mingi sihuke test võiks olla küll, et jälgitakse noore juhi käitumist nt esimese 2 aasta jooksul, no ma ei tea GPS abil arvutis, ntx no umbes nii, et vahtralehe küljes on GPS ja eemaldamise eest karmid trahvid. Siis peale katseaega saad õiguse võimsamaid masinaid omada vms.
    Muidugi, enamus hulle kihutajaid pole enam vahtralehelised. Jaapanis pidi olema test võimsate ja raskete mootorrataste ostjatele ? kui jaksad külili mootorratta ise püsti ubida, võid sõita. Kui kont nõrk ? otsi lahjem (ja kergem) relv. Siis on pisut rohkem lootust, et omanik oma sõidukit ka valitseda suudab.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.