• OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5001,11%6 092,18
  • DOW 301,19%43 089,02
  • Nasdaq 1,43%19 912,53
  • FTSE 1000,01%8 758,99
  • Nikkei 225−0,1%38 752,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,87
  • OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5001,11%6 092,18
  • DOW 301,19%43 089,02
  • Nasdaq 1,43%19 912,53
  • FTSE 1000,01%8 758,99
  • Nikkei 225−0,1%38 752,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,87
  • 23.09.04, 08:47
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Riik loodab häda korral väikepraamidele

Et laevaühendus Saare- ja Hiiumaaga ei katkeks, on majandusministeerium sõlmimas eelkokkuleppeid mõne väikepraami ajutiseks rentimiseks.
Kuigi ministeeriumi ja SLK läbirääkimised jätkuvad, ei ole siiski kindel, kas ja millistel tingimustel praamiühendus mandri ja saarte vahel toimuma hakkab, kirjutas Postimees.
Riik pakub laevafirmale praegustel tingimustel ehk piletihinna ja sõidugraafikuga jätkamisel aastast liinilepingut 75 miljoni kroonise dotatsiooniga. SLK soovib enne sõlmida ühisfirma lepingu, osaleda kavandatava riigihanke liinikonkursi tingimuste määramisel ning lisaks saada võimalusel ka 105 miljonit krooni dotatsiooni aastas.
SLK on juba ajakirjanduses hoiatanud, et kui lepingut ei õnnestu nädalaga sõlmida, siis võivad piletihinnad Saaremaale kallineda kaks korda ja Hiiumaale kolm korda ning sõidugraafik jääb hõredamaks.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tõenäoliselt hüppeline hinnatõus siiski läbi ei lähe, sest konkurentsiametil on õigus monopoolse vedaja hindade põhjendatust kontrollida. «Hinnad peavad olema põhjendatud,» rõhutas majandusminister Andrus Ansip.
Riigi esindajad loodavad, et vaba turu ja piletite hinnatõusu korral tekib praamivedudes konkurents, mis hakkab piletihinda alla suruma. Hinnahüppe korral plaanib majandusministeerium vähemalt saarlastele ja hiidlastele hinnatõusu kompenseerida.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 23 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele