Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Alfa Romeo - La Linea Bella
Esmaesitlused toimuvad kuidagi märkamatult ja ilma suurema kärata. Vaatamata loomingulistele pingutustele disainistuudiotes ei suudeta autosid piisavas koguses müüa. Eriti dramaatilised on lood peale staardisaineri Walter De Silwa lahkumist.
Lisaks De Silwa lahkumisele on probleemid uute autode kujundamisel soetud ilmselt firma disainipoliitikaga laiemas plaanis, näiteks teostavad kerestamistöid ainult kaks bürood.
Kui lähiajaloost edulugusid ei leia, siis pilk tulevikku ning vaatame, kas tunneli lõpust paistab valgust. Alfa Romeo 156 ei ole veel vananenud, ent juba pakub Alfa vaatamiseks ka 157 pilte. Uus kupeesedaan saab eelkäijast veelgi sportlikum ? teravama ilme, suurema iluvõre ja hoolikalt töödeldud kere üldvormiga. Kuna Alfa Romeo on oma detailides väga konservatiivne, siis mingit uudset praktilist pereautot ei maksa loota.
Alfa Romeost rääkides ei saa mööda parimast vormitunnetusest ja la linea bella (itaalia keeles ? ilus joon) tunnusest auto kujunduses. See on ka põhjus, miks Alfa Romeo alati kollektsionääridele palju huvi pakub ? väga vähe on selliseid automarke, mis suudavad tavaautost luua klassikalise brändi.
Uuendustest veel. Alfa Romeo lasi 147 välja 2000. aastal, peagi on tulemas ka facelift, esivõre muutub sarnaseks 147 Coupe omaga ning lihtsamaks muutuvad ka esituled. Eriti atraktiivseks kujuneb Alfa Romeo Kamal, mida näidati eelmise aasta Genfi näitusel. Auto on maasturi kohta väga madal (1620 mm), kuid see eest üks ilusamaid ja atraktiivsemaid linnamaastureid, mida seni toodetud. Kamal valmib 156 platvormil ja peaks olema 2640 mm teljevahega ning pakkuma 250hobujõulist mootorit.
Kõige põnevam tõotab tulla Alfa Romeo sportauto 8C, mis on juba ideeautona endale suure fännklubi kogunud. Auto mootor saab 400 hobujõudu, väga lennuka mineku ja krõbeda hinna ? umbes 100 000 eurot. 8C sisaldab endas nii klassikaliste Alfade võlu kui ka tänapäeva parimate sportautode jooni. Oma vormi poolest näitab ta silmad ette nii Porsche 911-le kui Aston Martin DB9-le.
Kui palju Alfa Romeo uusi mudeleid müüakse, saame praegu ennustada ainult cappuccino-paksu pealt. Kindel on aga see, et autodisaini maksimumpunktid on nad enesele broneerinud ning autofanaatikud ootusärevusest kangeks muutnud.