Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Menukas mahtauto sai lisaistmed
Renault? istmetesse uputatavad tagaistmed ei ole iseenesest mingi uus nähtus. Oli ju omal ajal Opel Zafira esimene, kes taolise nähtusega lagedale tuli. Hiljuti sai samalaadsed istmed ka Toyota Corolla Verso ja riburada pidi võtavad sellest süsteemist snitti ka teised tootjad. Ehkki Opelist on uue Scenicu istmete pakendamise viis pisut erinev, pigem võib sarnaseid jooni leida Corolla Versoga.
Olgu aga mehhanism milline tahes, oluline on, et kolmas istmerida on alati käepärast. Elu on näidanud, et enamasti seda vaja ei ole ja kui tegemist on istmetega, mis välja ei käi ja mida põrandasse peita ei saa, on nad rohkem tüliks kui abiks.
Teine moment, mis kolmanda istmerea puhul rolli mängib, on see, kas jalalabad mahuvad teise istmerea alla või mitte. Renault? puhul võib öelda, et hädapärast mahuvad küll, kui kinganumber just 46 või üle selle ei ole. Ja otse loomulikult ei saagi olla sõidukis, mis on ligi pool meetrit lühem korralikust luksusautost, ruumi lahedalt kolmes istmereas reisivatele täiskasvanutele. Hädapärast aga ajab asja ära.
Sõiduomadusi kaks lisaistet mõistagi ei mõjuta. Kui, siis vaid seeläbi, et ka Grand Scenicu telgede vahe on pikenenud umbes viie sentimeetri jagu ja ? nagu teada on ? mida pikem telgede vahe, seda sujuvamalt auto kulgeb maanteesõidul. Igatahes ei oska sõiduomadustele midagi erilist ette heita. Loomulikult, kui minna temaga ringrajale kurve sirgeks painutama, on säärane auto selleks absoluutselt sobimatu. Igapäevasteks asjaajamiseks on aga nii vedrustus, rool kui ka muu täiesti normis.
Kui palju siis kaks istet lisahinda annavad? Lühivastus oleks: tooli kohta 10 000 krooni, Grand Scenic on tavalisest 20 000 jagu kallim. Mootorivalik algab 1,6-liitrisest, ehk siis baashind algab tal alates 259 900 kroonist.