Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Vedurimeeste streik eile veel suurt kahju ei tekitanud
Streikivate vedurijuhtide asemele asusid hommikul need, kes ei kuulu Eesti Vedurimeeste Ametiühingusse ja osa rongijuhtimise õigust omavaid kontoritöötajaid. Vahed tekkisid sisse vaid brigaadide vahetamisel ja ühtki rongi maha ei jäetud, kinnitas Eesti Raudtee infojuht Priit Koff. ?Kõik töötavad selle nimel, et häireid võimalikult vähem oleks,? teatas ta.
Kofi hinnangul on otsesest kahjust suurem see, et streigi tõttu kannatab nii Eesti Raudtee kui ka kogu meie transiidisektori usaldusväärsus. Eesti Raudtee teavitas eile olukorrast ka oma partnerit, Venemaa Raudteed. Kui streik kestab kauem, võib osa ronge jääda pidama juba sealpool piiri. Ühtlasi andis ettevõte kohtusse taotluse kuulutada käimasolev streik seadusevastaseks, sest selle korraldamisel on rikutud protseduurireegleid.
Eesti Transiidiettevõtete Assotsiatsiooni tegevjuht Andrus Kuusmann ütles, et esialgu pole ta ettevõtjatelt signaale selle kohta, et mõni kaup oleks streigi tõttu vedamata jäänud, veel saanud. Kõik oleneb tema hinnangul sellest, kui kaua streik kestab. Ta avaldas lootust, et Eesti Raudtee jõuab streikijatega enne kokkuleppele, kui olukord transiiti mõjutama hakkab.
Statoil Eesti peadirektor Epp Kiviaed ütles, et pole saanud veel teadet probleemide kohta kütuseveol, kuid teoreetiliselt võivad need tulla, kui streik kaua kestab. ?Homme on meil kavas juhatusega olukorda arutada,? lisas ta.
Raudteeveofirma Spacecomi juhatuse esimees Oleg Ossinovski ütles, et neid ei mõjuta streik kuidagi, kuna neil oma vedurijuhid, kes on suurema palgaga Eesti raudteelt ära meelitatud.
Eesti Vedurimeeste Ametiühingu juht Heino Rüütel ütles, et streigi eesmärk on majandusliku kahju tekitamise kaudu näidata, et kasulikum on vedurimeestele normaalset palka maksta. Streigi eelõhtul oli ametiühinguliikmete palgatõusu nõue langenud varasemalt 15 protsendilt 11 protsendi peale, kuid tööandja jäi pidama 9 protsendi peale. Rüütel pidas eile õhtul streiki õnnestunuks, kuid ei osanud öelda, kui palju ronge seisis. Hommikul väljus Tapa depoost tema väitel 29st brigaadist vaid 4. ?Kust nad siis uued vedurijuhid võtavad, kui kell kaheksa õhtul asendajad lahkuvad?? küsis ta. Seadus lubab vedurijuhtidel korraga töötada 12 tundi. Seetõttu ennustas Rüütel tänaseks suuremat segadust, kui oli eile.
Teise vedurijuhte koondava ühenduse, Eesti Vedurimeeste Kutseliidu esimees Tõnu Väät ütles, et mehed teevad praegu ületunde. ?Kaupa ei saa lasta käest minna, muidu istume pärast kõik tööta,? põhjendas ta streigis mitteosalemist. Väädi sõnul ei saa palgatõusu nõudes pilli lõhki ajada. ?Meie vedurimehed on lubatud palgatõusuga rahul,? teatas ta.
Rüütel nimetas streigis mitteosalevaid vedurimehi streigimurdjateks ja ütles, et tema juhitav organisatsioon on viimase kahe päevaga kasvanud 40 uue liikme võrra, ulatudes nüüd 220ni. Konkureerivas liidus on liikmeid 150 ringis.