• OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,39
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,22%38 403,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,39
  • 27.09.04, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Saaremaa Laevakompanii leppis ministeeriumiga tingimustes kokku

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi poolt kõnelusi juhtinud kantsler Marika Priske ütles, et neljapäeva õhtul toimunud kohtumisel (Saaremaa Laevakompanii) SLK omaniku Vjat?eslav Leedoga jõuti esmakordselt teineteisemõistmiseni. Reedel lepiti kokku, et täna pealelõunal kirjutatakse alla kauaoodatud liinileping.
Leping praamiteenuse osutamiseks Virtsu?Kuivastu ja Rohuküla?Heltermaa liinil sõlmitakse SLKga varem kõne all olnud ühe aasta asemel kaheks aastaks. ?Siis on aega ka SLK ja Tallinna Sadama ühisfirma loomisega tegeleda,? lausus kantsler.
Priske sõnul käidi kõnelustel läbi kõik vaidlusalused punktid ja lepiti kokku liinilepingu sõnastuses. Tõenäoliselt sõlmitakse SLKga leping kõnealuste liinide teenindamiseks kuni 1. jaanuarini 2007. Dotatsiooni määramisel lähtutakse 75 miljoni krooni suurusest baasist aastas, kuid fikseeritakse ka riskitegurid, nagu näiteks kütusehinna või sadamatasude muutus ja ohutusnõuete suurenemine, mille puhul on võimalik toetussumma üle vaadata, rääkis Priske.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Priske sõnul jätkub liiklus nendel laevaliinidel samadel tingimustel ka pärast 1. oktoobrit ja piletihinnad ei tõuse.
Leedo ütles reede õhtul, et enne, kui leping pole alla kirjutatud, pole midagi kindlat, kuid suured erimeelsused on nüüd lahendatud. ?Enam pole ühtegi sellist lahkheli, mille pärast tasuks lahingusse tormata,? lausus ta. Laevafirma omaniku hinnangul on viimane dialoog ministeeriumiga väga hea olnud: ?Saime rääkida ja hirmud vastastikku maha võtta. Olen nüüd tükk maad rahulikum, sest seda, mida kardeti, ei juhtunud.?
Leedo hinnangul on laevafirmal ja ministeeriumil ühist huvi selleks liiga palju, et mitte kokkuleppele jõuda.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 27 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele