Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Saarlased ehitavad töölaevu naabritele

    Ettevõtte üks omanikke Margus Vanaselja räägib, et eestlased justkui pelgavad kodumaist toodangut ja pigem tellivad aluse Soomest. Seevastu Lätis õnnestus Saaremaa firmal lüüa konkursil nii sealseid laevaehitajaid kui ka soomlasi. Praegu on lätlaste tellimusel töös kaks lootsikaatrit ja leedulaste tarvis valmib ka üks.
    Uudisena kavatseb Saare Töölaevad tänavu esitleda riigi kaitseotstarbeks hästi sobivat kiirkaatrit Baltic 1800, mis on arendatud koos Saksa firmaga Abeking & Rasmussen. Sellel 19,5 meetrit pikal ja kuni 50 sõlme kiirust arendaval laeval on DaimlerChrysleri mootor ja Rolls-Royce?i jõuseadmed. Kiirlaeva hind algab 15 miljonist kroonist.
    Käimas on läbirääkimised mitme potentsiaalse kliendiga. ?Kahjuks pole nende hulgas eestlasi,? tõdes Vanaselja. Ometi võiksid vajada sedalaadi laevu tema sõnul nii loodav merepolitsei kui piirivalve, kaitsevägi ja kalakaitse.
    Saare Töölaevad alustas Nasvas tootmist 2000. aastal koostöös Soome partneriga Marine Alutech, mille omanikfirmal Niko Haro on ka praegu firmas 10% suurune osalus. Esimene laev tuli välja 2002. aasta lõpul. Eelmisel aastal rabeles ettevõte välja allhankija staatusest ja nüüd toodab laevu oma nime all.
    Ettevõtte tegevjuhi Mart Muru sõnul on plaanis tootmist laiendada. Kui tänavu valmis 3 lootsikaatrit 30 miljoni krooni eest, siis lähitulevikus võiks toodang ulatuda 50 miljoni kroonini ja töötajate arv kasvada vähemalt poolesajani.
    Kokku on Saare Töölaevad tänaseks ehitanud 7 lootsikaatrit, millest üks töötab Klaipedas ja 6 on Eesti Lootsi teenistuses. Tegelikult on ka need kuus kaatrit müüdud kõigepealt Soome ja sealt Eestisse tagasi ostetud. ?Oleme õnnelikud, et Eesti Loots meid usaldas ja seni on tagasiside olnud positiivne,? räägib Muru.
    Ka tema leiab, et kodumaise toodangu maine on madal ja siin toodangut raske müüa. Tegelikult Saare Töölaevad kvaliteedile mööndusi ei tee ja tootmine vastab igati nüüdisaja tasemele. Muru näitab selle tõenduseks keevitusaparaate, mis on kõige moodsamad, mis saada. Sestap pole ka toodang odav, jäädes hinnalt Soome kolleegide omale vaid pisut alla.
    Saare Töölaevad omanikud tuleviku pärast ei muretse, sest töös on mitu huvitavat projekti, tänavune ja tulev aasta on tellimustega kaetud. Siiski sooviks nad, et Saaremaal toodetud laevu ka Eesti vetel rohkem sõitmas näeks.
    Eestis teeb töölaevu veel ainult BLRT Laevatehas. ?Nende alumine ots on seal, kus meie ülemine,? ei näe Muru oma laevaehitustehases suurfirmale konkurenti.
    ?Meil on hea meel, et üks väike Eesti laevaehitaja konkureerib edukalt Euroopa turul ja on seal oma ni?i leidnud. Muidugi on kahju, et Eestis peale lootside keegi kodumaise toodangu vastu huvi ei tunne,? kommenteerib olukorda BLRT Grupi kommertsdirektor Dmitri Kubõ?kin.
    Piirivalveameti logistikaülema Riho Breiveli sõnul on Saare Töölaevad piirivalvele oma toodangut tutvustanud küll.
    ?Kuid me peame lähtuma Eestis kehtivast riigihanke seadusest. Selleks, et näiteks üle 2 miljoni maksvat kaatrit osta, tuleb korraldada rahvusvaheline riigihange ja avatud pakkumine,? selgitab ta.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.