Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
GeoPost: Balti pakiteenuste turul on ruumi kasvamiseks
Juunist jõudis Eesti turule üks Euroopa suuremaid logistikafirmasid, Prantsuse postiteenistusele kuuluv GeoPost.
Rootsi postiteenistus allkirjastas juuni alguses lepingu ühte Euroopa suuremasse postiettevõtete gruppi, Prantsuse Posti gruppi kuuluva GeoPostiga.
Euroopa pakisaadetiste turu kogumaht on 42 mld eurot.
Allikas: GeoPost
Lepingu kohaselt ühinevad GeoPostiga Rootsi Postile kuuluva Baltic Logistic System International AB (BLS) viis tütarfirmat, sealhulgas Baltic Logistic System Eesti.
GeoPosti teenustevalik ulatub ümbriku saatmisest aluste transpordini, nii on firma konkurendiks siinsetele suurematele logistika- ja kullerifirmadele.
Eesti Posti pakiteenuste võrgu arendusjuht Indrek Oolup leidis, et GeoPosti Eesti turule tulek mõjub nii siinsele kui ka Baltimaade postiturule tervikuna hästi, sest Rootsi Posti esindava Bizpaki teenindusvõrgu senine areng ongi siiani olnud suhteliselt ebamäärane oma emafirma ebastabiilsuse tõttu.
Peale BLS Eesti puudutab ühinemine ka BLS Läti, BLS Leedu, Poola kullerfirma Masterlink Ekspressi ning Venemaa postiettevõtte Armaz-dillo käekäiku.
Rootsi postiteenistusega sõlmitud lepingu kohaselt sai GeoPost suvel kõigi viie seni BLSile kuulunud Balti riikide, Venemaa ning Poola kullerettevõtete omanikuks.
Miks otsustas GeoPost BLSi ostmise läbi Eestisse investeerida? Prantsuse Postile kuuluv GeoPost laieneb jõuliselt kogu Euroopas. Balti regioon on värav Ida-Euroopa ja Lääne-Euroopa vahel ning ideaalse ühendusega Põhjamaadesse.
Sel aastal liitusid Balti riigid Euroopa Liiduga, mis näitab nii Eesti, Läti kui ka Leedu potentsiaali, lisaks on kõigil kolmel riigil kasvav sisenõudlus pakiteenuste järele.
Kui suur potentsiaal on nii Eestil kui ka kõigil Balti riikidel rahvusvahelisel postiturul? Balti riikide majandus on tõusujoonel ning prognoosid on jätkuvalt motiveerivad. Eraklientide nõudlus pakiteenuse järele kasvas Eestis 2003. aastal 5,7 protsenti, Leedus samal ajal 11 protsenti. See näitab, et järgmistel aastatel on oodata veelgi nõudluse kasvu logistika- ja pakiteenuste järele.
GeoPost avas äsja uue depoo Vilniuses. Saab sellest Baltikumi keskterminal? Balti riikidesse keskterminali ei teki, igas riigis saab olema eraldiseisev väiksem terminal. Majanduslikult ei ole mõttekas siia suurt terminali rajada.
Millised on GeoPosti eesmärgid Balti posti- ja logistikateenuste turul? Suurim eesmärk on säilitada Leedus turuliidri positsioon, siis keskenduda turuosa võitmisele nii Läti kui ka Eesti pakisaadetiste turul.
Püüame turuosa suurendada ja laiendada ka teenustevalikut.