Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tasuta parkimiskoht maja ees tõstab kinnisvara väärtust

    ERI Elamispindade Kinnisvara juht Mart Saa ütleb teemat kommenteerides: ?Arvan nii, et laienenud tasulise ja aina kallineva parkimistsooni ja kesklinnas aina vähenevatele parkimiskohtade tõttu (tühjade kruntide täisehitus ju täies hoos) on parkimiskohtade eest aina enam võimalus küsida raha. Kui veel mõni aasta tagasi sai kesklinna uude korterelamusse kinnise parkimiskoha ehk garaa?i ca 100 000?150 000 krooni eest, siis täna küsitakse juba 250 000?300 000 krooni.? Saa sõnul on on vanalinna üksikud ja enamasti kinnised kohad veelgi hinnalisemad.
    Avatud parkimiskoht ehk koht olemasoleva maja territooriumil maksis veel 2?3 aastat tagasi 10 000?50 000 krooni. Tänaseks on hind jõudnud 100 000 kroonini. Vanalinna parkimiskohad on aga kuuldavasti kohati kolm korda kallimad. ??Mägedel? on veel suhteliselt vähe maju, mis oma territooriumi piiravad. Aga ka seal küsivad ühistud parkimise kinniseks muutmise eest raha, mis vähemasti kompenseeriks tõkkepuu ja ajapiirete paigalduse, ja ehk ka väikest püsitasu territooriumi hoolduse eest, aga eks seda otsustavad juba ühistud ise,? räägib Saa.
    Uus Maa Kinnisvara eluruumide osakonna juhataja Annika Leet sõnab, et autoparkimise osatähtsus on järjest enam kasvanud. ?Üsna vähesed kliendid nendivad, et parkimiskoht pole otsustav argument. Eelkõige hinnatakse parkimist garaa?is, mis võib üürihinnale lisada kesklinnas 1000?1500 krooni,? ütleb ta. Enamikul juhtudel on autokoha olemasolu siiski üürimist kergendav asjaolu, mitte niivõrd hinda kergitav argument. ?Tasulises parkimistsoonis on parkimiskoht sisehoovis enamikule klientidele oluline. Palju kasutatakse ka võimalust saada elaniku parkimisluba 200 krooni eest kuus,? räägib Leet.
    Arco Vara hindamisosakonna juhataja Tõnu Lutsu sõnutsi on parkimiskohtade olemasolu ja nende planeerimine uute äripindade rajamisel Tallinna kesklinna suhteliselt tähtis. ?Täna ei ole mõeldav rajada kesklinna uusi kontori- ja müügipindasid, kui arendaja pole läbi mõelnud nii klientide kui ka kontoripinna kasutajate parkimisprobleemide lahendamist. Lahendusi on uute hoonete puhul leitud erinevaid: on rajatud parkimiskohad uue hoone koosseisus või on planeeritud kasutada näiteks läheduses asuvat parkimismaja,? räägib Luts.
    Parkimisprobleemi puudulik lahendamine kesklinnas asuva äripinna külastajale ja selle töötajale kajastub nii selle äripinna väheses külastatavuses kui ka seal töötavate inimeste rahulolematuses, tõdeb Luts. ?See omakorda kajastub nii hoone keskmisest madalamas täitumuses kui ka võimalikult madalamas üürnike tasutavas üürihinnas. Õnneks on city väljaehitamisel rajatud nii maa-pealseid kui ka maa-aluseid parkimismaju, mis peaks mõningast leevendust pakkuma city?s asuvate äripindade külastajatele ja töötajatele,? räägib Luts.
    Korterelamu lahutamatuks osaks on ka selle juurde kuuluv maatükk. Hooviala kasutamine ja tehtavate tööde rahastamine tekitab korteriomanike seas tihti erimeelsusi. Hoovi ja elamut püütakse teineteisest lahus hoida.
    Erimeelsused tekivad tihti terviknägemusega seoses ? kes eelistab laste mänguväljakut, kes korralikku autoparklat. Vastased ja mittemõistjad on sageli need, kellel pole laste mänguväljakut vajavaid lapsi või parkimiskohta vajavat autot. Ka ühisele nägemusele ja otsusele jõudes tekivad ikkagi sisepinged ja vastuolud, et miks pean mina maksma selle eest, kui ma neid ei kasuta.
    Kui elamute renoveerimise puhul on juurdunud teadmine, et elamu on üks tervik ja seal tehtavad tööd kuuluvad kõigi osapoolte vahel jagamisele vastavalt iga korteriomandi ja tema juurde kuuluva mõttelise osa suurusele, siis hoovialade puhul ei taheta seda printsiipi alati arvestada.
    Muidugi võib teha erandeid, et autoomanikud ise rahastavad oma parkimisala väljaehitamise ja lapsevanemad ehitavad oma raha eest laste mänguväljaku, kuid see oleks vale, sest tegelikult võidavad ju selle läbi kõik. Nagu korras ja renoveeritud elamu tõstab korteri turuväärtust, nii annab korterile täiendava lisaväärtuse korras ja läbimõeldud hoov, mis kujundab tervikliku elukeskkonna.
    Elamu juurde kuuluva maa ja selle hooviala kujundamine mängib suurt osa ka elamu turvalisuses ning muudab varastele ja teistele soovimatutele isikutele elamu ebamugavaks, mittemeelitavaks objektiks.
    Kui tehnilised võimalused ja linnaplaneering seda võimaldab, tuleks ka korterelamuga kaasnev maa piirata aiaga. Suurlinnades on üheks aia rajamise ajendiks muidugi ka oma hoovi kaitsmine võõraste parkivate autode eest, kuid tähtis on ka turvalisuse aspekt: aiapiirdega suletud hoov suurendab elanike turvalisust. Kinnised hoovid peletavad eemale pikanäpumehi ja narkomaane, sest vahelejäämise oht on piiratud põgenemistee tõttu suurem.
    Mida vähem võõraid isikuid ja autosid elamu hoovis liigub, seda paremini teavad ka korteriomanikud ise oma maja elanikke ja nende tuttavaid, mis eriti suurelamute puhul tikub segaseks jääma. Suletud hoovi puhul pävib iga kahtlane võõras täiendavat tähelepanu.
    Paljudes korterlamutes on tänaseks käivitunud naabrivalve, kindlasti hõlbustab ka suletud hoov seda kodanikualgatust.
  • Hetkel kuum
Suur analüüs: maailmamajanduse jõujoonte murrangus pole Euroopa seis kiita
Maailmamajanduses annavad tooni Hiina, India ja laiemalt globaalse lõuna tõus ning USA jätkuva olulisuse valguses paistab suurima kaotajana Euroopa, kirjutab majanduspublitsist Liis Laidre Äripäeva essees.
Maailmamajanduses annavad tooni Hiina, India ja laiemalt globaalse lõuna tõus ning USA jätkuva olulisuse valguses paistab suurima kaotajana Euroopa, kirjutab majanduspublitsist Liis Laidre Äripäeva essees.
Vaikne börsipäev viis S&P 500 indeksi uue rekordini
Suurele reedele eelnev kvartali viimane börsipäev kergitas S&P 500 indeksi vaikselt tänavu juba 22. rekordini.
Suurele reedele eelnev kvartali viimane börsipäev kergitas S&P 500 indeksi vaikselt tänavu juba 22. rekordini.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: viie milli eest vaba aega, palun! “Ükskõik kui pees vahepeal asjad on, kõik läheb mööda.“
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi tee avalikust häbipostist töövõiduni: süda jättis löögi vahele
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Pühadestatistika: Eesti munatoodang suureneb
Eesti munatoodang on viimastel aastatel veidi kasvama hakanud, kuid mullu ületas tarbimine toodangut veel ligi kahekordselt.
Eesti munatoodang on viimastel aastatel veidi kasvama hakanud, kuid mullu ületas tarbimine toodangut veel ligi kahekordselt.
Peterburi eestlane teeb Sillamäele tipprestorani
“Lihtsast söögikohast pole juttugi,” ütleb Irina Vengerveld söögikoha kohta, mis tuleb aastaid tühjana seisnud majja Sillamäel, kus kunagi oli sõjaväe pagarikoda.
“Lihtsast söögikohast pole juttugi,” ütleb Irina Vengerveld söögikoha kohta, mis tuleb aastaid tühjana seisnud majja Sillamäel, kus kunagi oli sõjaväe pagarikoda.