Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Taksojuht viis täide soovi saada omanikuks
Härms enam ise taksot ei sõida, küll aga aitab aeg-ajalt isiklikult tellimustööna Äripäeva inimestel punktist A punkti B jõuda.
90ndate algul pidas Härms kahe kompanjoniga Lasnamäel keldribaari ja -poodi, ise varustas, ise oli turvamees. Äri läks hästi, kuni naabrusesse tekkis turg, mille hindadega võistelda ei suudetud.
?Üks meist sõitis juba taksot ja nii läksin minagi. Liisisin auto, kolm kuud jõudsid sõita, kui kutsuti tegevdirektoriks,? muheleb ta. Viimased aastad toimetas Härms Linnataksos nõukogu esimehena.
?Aga mõtlesin ikka, et 60aastaselt enam taksot ei sõidaks, tahaks omanik olla. Nüüd kuulsin, et plaanitakse müüki ning tõstsin kohe käe püsti,? räägib Härms. Kolm kuud läbirääkimisi ja üks Eesti suuremaid taksofirmasid ongi tema oma. Müügihinda osapooled ei avalda, kuid Härmsi sõnul on summa seitsmekohaline. Kust palgatööline nii palju raha saab?
?Küsimus pole summas, vaid tagatistes ja maksetingimustes,? on Härms kolm kuud kestnud läbirääkimiste tingimustega rahul.
Taksorooli istumiseks nüüd Härmsil enam aega ei jää ? eilsest asus ta ettevõtte igapäevase juhtimisega tegelema. ?Samamoodi jätkates see firma kasumisse ei lähe ja mina ostusummat ära maksta ei suuda,? teab Härms. ?Töötada tuleb teeninduskvaliteedi ja maine tõstmisega ning see pole sugugi lihtne töö. Kuid on võimalik, seda ma tean. Suurim eesmärk on suurendada tellimuste arvu.?
Lisaks peavad taksojuhid välja vahetama kaardimakseterminalid, sest Euroopa Liidu nõuete tõttu läbi avaliku eetri kaartide numbreid öelda ei tohi. Korralikule taksojuhile ei tohiks 15 000kroonine väljaminek Härmsi sõnul raskusi valmistada. Korralik ? see tähendab vabadust kasiinosõltuvusest, mis on tema hinnangul selle ameti suur komistuskivi. ?Pidevalt sularaha käes ja kiusatused silma ees ? sinna see raha läheb. On mehi, kes lõpuks isegi enesetapu teed läinud,? teab Härms ka selle ala varjupooli.
Taksosõidu kõrval on Härmsil veel üks armastus ? lauatennis. Ise ei mängi ta juba aastaid (?Kehakaal ei luba,? tunnistab ta.), kuid paljud vabad hetked veedab spordisaalis. Härms on ka Tallinna lauatenniseklubi Kalev juht, ainult täiskasvanutest koosnev klubi on Eesti iseseisvuse ajal võitnud 28 meistritiitlist 22.
?Paraku pole lauatennis nii rahakas ala kui purjetamine ja tennis, oma kooli pole mõtet teha,? kahjatseb ta. Nii palju klubi ikka sisse toob, et maksta treeninghallide rent, varustus ja võistlustasud. Lisaks juhendab Härms võistlustel ja treeninglaagrites ka Eesti koondist.
?Sport ja äri on mõnes mõttes sarnased,? arutleb Härms. ?Tuleb olla aktiivne ja kiiresti reageerida. Kuid sportlikku hasarti ma äris ei tunne ? siin on olulisem kaine meel.?
Eelmisel nädalal teatas Taxoni tütarettevõte OÜ ETMCD Grupp oma osaluse müügist Linnataksos. Müügi põhjusena nimetas Taxoni üks omanikke Mati Saar soovi keskenduda Tulika Takso kaubamärgi arendamisele. ?Oleme Tulika arendamisega tegelenud kümme aastat ja arvame, et see on perspektiivne,? rääkis Saar. Erinevalt Tulika Taksost kuuluvad Linnatakso autod taksojuhtidele, kes kaubamärki frantsiisi alusel kasutavad.
Linnatakso kuulus Taxonile 2,5 aastat. Möödunud aastal jäi Linnatakso 4,8 miljoni kroonise käibe juures 300 000 krooniga miinusesse. Aasta varem teenis ettevõte 5,7 miljoni kroonise käibe juures pool miljonit krooni kasumit.
Härmsiga koos keldripoodi pidanud Johannes kant iseloomustas sõpra kui meest, kes ettevõetu alati täide viib. ?Väga põhimõttekindel,? ütles Kant. ?Äri ajamises väga tõsine mees, sirgjooneline, kõik probleemid lahendab kohe.?