Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uute ja kasutatud autode turul teravneb konkurents

    Kui Tiit Arge rajatud nn autokaubamaja ja Inchcape Motorsi (omandas Mazdade siinsed jaemüüjad Esma Auto ja Vilojeti) tegevus välja arvata, siis on autode jaekaubandus Eestis võrdlemisi vaikselt ja rahulikult arenenud ? võrreldes terava konkurentsiga jaekaubanduses tervikuna. Värsked tuuled peaks panema puhuma aga kaks siinsele autoturule sisenevat suurt välistegijat ? Soome Catamount ja Saksa A2-Autowelt.
    Äripäev tervitab konkurentsi teravnemist nii uute kui ka kasutatud autode turul Eestis.
    Liberaalses turumajanduses tundub veidi kohatu sõnapaar ?ametlikud edasimüüjad? ehk need, kes on senimaani uusi ja suurt osa kasutatud sõidukitest müünud-vahetanud ja kes uusi konkurente hea meelega ei näe. AMTELi (Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu) juhatuse esimees Jaak Uudla kahtleb Catamounti tegevuse seaduslikkuses. Tõsi, AMTELi koondunud autokaupmeeste ?ametlikkus? seisneb Euroopa Liidu direktiivis, millega autotootja määrab teatud kriteeriumide järgi edasimüüjad (sertifitseeritud firmad), kes tohivad tema toodangut turustada. Need kriteeriumid on seotud peamiselt uute autode salongi sisustuse ja garantiiperioodiga.
    Vaieldamatult on uute autode puhul Euroopa Liidu direktiivi täitmine kohustuslik, ent direktiiv ei laiene kasutatud autodele. Kui Soome Catamount või Saksa A2-Automaailm ostavad uue auto kõigepealt enda nimele ja müüvad selle siis kliendile, on tegu juba kasutatud autoga. Klient saab de facto uue auto, kuid on de iure siiski kasutatud auto omanik. Catamount lubab pakkuda kuni 20protsendilist hinnasoodustust võrreldes ametlike edasimüüjatega.
    Arvame, et kliendile tuleb anda valikuvabadus, kuid kindlasti teavitada teada kõikidest autoostuga seonduvatest asjaoludest adekvaatselt. Ei saa välistada, et salongihinna märkimisväärne soodustus tähendab näiteks lühemat garantiiperioodi, tagasihoidlikumat varustust või näiteks kõrgemat liisinguprotsenti või liisingu suuremat esialgset sissemakset ? auto tegelik hind sõltub paljudest teguritest.
    Leho Siimsen, Fakto Grupi juht, prognoosis ?Äriplaan 2005? konverentsil, et 2005. aastal jääb uute autode müügimaht samale tasemele kui sellel aastal. Seega ei saa autoturule tulijad arvestada turu kasvuga, vaid uute autode turuosa ümberjagamisega, kus loevad nii hind kui ka hilisem pakutav teenindus/teenused.
    Siimsen prognoosis veel, et kasvab väikeautode, mahtuniversaalide ja maasturite müük ning väheneb väike-keskautode, keskautode ja luksusautode müük. See tähendab, et kliendi ostusoov on muutunud palju konkreetsemaks, kindlaid vajadusi silmas pidavaks, et autost on saanud tarbeese (mitte ?auto peab olema suur, sedaan ja punane?).
    Rohkem kui uutele autodele panustavad uustulnukad kasutatud autode turu elavdamisele. A2-Autowelti müügiplatsile tulevad vaid firma oma autod ja kõigil neil on eeskujulik hoolderaamat. Kui õnnestub klientidele pakkuda kindlustunnet, et tegemist on korralike, garantiiga autodega, siis võivad nad haarata turgu just uute autode müüjatelt. Praegu eelistatakse uut autot tihti seepärast, et pole teada, mis elu on kasutatud auto elanud, nt enne Kadaka autoturule toomist, mis sõite sõitnud.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
ÜROs küpseb plasti globaalselt piirav lepe, naftatööstus on tagajalgadel
ÜRO koguneb otsustavale kõnelusele plastreostuse ja plasti tootmise piiramiseks, kuid naftakeemia suurfirmad võitlevad vastu.
ÜRO koguneb otsustavale kõnelusele plastreostuse ja plasti tootmise piiramiseks, kuid naftakeemia suurfirmad võitlevad vastu.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Tartu ülikooli teadlased kaasasid pool miljonit vähiravi arendamiseks
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Tartu ülikooli teadlaste asutatud vähiravi tehnoloogiafirma Vectiopep sai erainvestoritelt ning ülikoolilt 450 000 eurot.
Financial Times analüüsib: kuidas Balti riigid Venemaa pärast köiel käivad
Baltimaades kasvab hirm, et Putin võib tahta NATOt provokatsioonide või koguni otsese rünnakuga proovile panna.
Baltimaades kasvab hirm, et Putin võib tahta NATOt provokatsioonide või koguni otsese rünnakuga proovile panna.