Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Euroopa eakad tõusevad turunduse sihtgrupiks

    Euroopa rahvastik vananeb. Järgmise 15 aastaga kasvab tarbijaterühm, kes on vanemad kui 55 aastat, üle 60%. Sama ajaga jääb kuni 50aastaste grupi kasv stabiilseks.
    Seni on ainult vanadekodud ja kuuldeaparaatide tootjad vaadanud seda sihtgruppi kui potentsiaalseid tarbijaid. Samas kui eakad muutuvad üha aktiivsemaks ja nende sissetulekud suurenevad, tunnetab 86%, et reklaamijad ei hinda neid sihtgrupina.
    Ajakirja Economist 2002. aastal tehtud uuring näitas, et 95% reklaamirahadest suunatakse ka praegu nendele, kes on nooremad kui 50aastased.
    TNS Emori Balti regiooni arendusjuht Margo Veskimägi nentis, et Eestis on rohkem 70- kui seitsmeaastaseid, kuid turunduses pööratakse enam tähelepanu noorematele.
    Veskimägi sõnul pole ka lähitulevikus näha mingeid märke, et vanemaealised inimesed tõuseksid keskmise turundaja fookusesse. Selleks võib kuluda 10?20 aastat, lisas ta.
    ERALi president ja Saatchi & Saatchi juht Rein Iida sõnul on Eestis võrreldes paari aasta taguse perioodiga eakate reklaam mitmekordistunud.
    ?Ainus vahe on selles, et Eesti vanurid pole nii rikkad kui Ameerika vanurid, kus on kaks põlve vara kogutud ja kus tehakse vanuritele spetsiaalset tootearendust. Samas on Eestis nende eakate inimeste hulk, keda on nõus lapsed toetama ja näiteks reisi kinni maksma, juba päris suur,? ütles Iida.
    Mulje, et eakatele inimestele tehakse vähe reklaami võib Iida sõnul jääda sellest, et reklaamipildis ei kasutata vanemaid inimesi, samas leidub vanemale põlvkonnale suunatud ajakirjanduses reklaame üsna rohkesti.
    Eesti eakatele tehakse peamiselt tervisetoodete, kindlustus-, ravimi- ja reisireklaami. Arvestades Eesti majanduslikku olukorda, ei tehta Eesti eakatele ilutoodete, auto- ega kinnisvarareklaami. Samas võiks ka rohkem reklaamida erinevaid toiduaineid, tervisesportimise ja kultuuriasutuste võimalusi, lisas Iida.
    Media House?i juhi Hanno Kindeli sõnul arvati kuni viimaste aastateni ka läänes, et selles eas oleks aeg inimene rahule jätta ja teravik uutele turule sisenejatele suunata.
    Analoogselt arenenud turgudele on ka Eestis püüdlikult tehtud reklaami laias laastus vanuserühmale 20?50 aastat.
    Hilisemad tarbijauuringud on nii Eestis kui ka mujal näidanud, et püüdlikult valitud sihtrühm moodustab antud toote tarbijatest heal juhul kõigest 50%. Milles asi? Asi on Kindeli sõnul ikka neis samades üle 50aastastes tarbijates, kes kujutavad endas olulist ostujõudu.
    Inimesed, kes on üle 50 aasta vanad, on oma eelistustelt ja vajadustelt väga erinevad. Nendele õige sõnumi saatmine on sageli keerulisem, kui teha sedasama noortele. Kuna nad on ka kogenud tarbijad, äärmiselt nõudlikud, ratsionaalsed ning mood ja trendid mõjutavad neid vähem, pole vaja midagi läbi lillede öelda. Samas ootavad nad infot, neil on palju vaba aega ja nad küsivad rohkem kui tavaliselt 20aastased inimesed.
    Eakatele suunatud toodete arv kasvab pidevalt. Prantsusmaal tehtud uuringus leiti, et 146 reklaami oli 2002. aastal meedias suunatud just eakatele. Ehkki seda on väga vähe võrreldes kõikide reklaamide arvuga, kuid kasv aasta jooksul on olnud märkimisväärne. Üks viimastest, kes hakkas reklaamima tooteid eakatele, oli Lastminute.com.
    Prantsuse toidukontserni Danone reklaamis eakatele tarbijatele oma joogijogurtit Actimeli, mis firma sõnutsi tugevdab kasutaja immuunsusetaset. 2001. aastal sõlmis kosmeetikagigant L?Oréal lepingu 61aastase Prantsuse filminäitleja Catherine Deneuve?iga, et ta reklaamiks firma uut eakatele suunatud juukse?ampooni.
    Kuna uuringud näitavad, et 2015. aastaks moodustab üle 50aastaste inimeste sissetulek kogusissetulekust üle poole. Ettevõtetel, mis kavatsevad ka kümne aasta pärast edukalt oma kaupu müüa, ei ole muud valikut, kui võtta need eakad tarbijad oma sihtgruppi.
    Parem tervishoid ja hügieen tähendab, et inimeste eluiga pikeneb ja nad saavad veeta täiuslikumat pensioniperioodi kui nende eelkäijad. 20. sajandi alguses oli keskmine eluiga 49 aastat. 1990. aastaks oli see tõusnud 74 aastani. Enamik nendest pensionäridest soovivad võtta oma rahast maksimumi. Ärge unustage, et beebibuumerid, kes sündisid peale Teist maailmasõda, on väga aktiivsed inimesed, kes on jõukad, armastavad mugavust ning kellel on palju vaba aega.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA majanduskasvu pidurdumine kukutas aktsiaid
USA majanduse kasv esimeses kvartalis jäi märkimisväärselt alla nii eelmistele kvartalitele kui ka majandusanalüütikute prognoosidele, ehmatades langema ka aktsiaturud.
USA majanduse kasv esimeses kvartalis jäi märkimisväärselt alla nii eelmistele kvartalitele kui ka majandusanalüütikute prognoosidele, ehmatades langema ka aktsiaturud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolti lobi ei läinud Euroopas läbi, uus direktiiv sai rohelise tule
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.