Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Käega katsutav kasu on peamine turundusnipp
Tallinna Piimatööstuse ASi turundusdirektori Anne Tääkre sõnul ei saa toiduainete turundamisel alahinnata ühtegi müügiedendusvõtet. ?Hinnasoodustusi loeme kõik koju postkasti saabuvatelt reklaamlehtedelt ja isiklikult arvan, et ka need, kes väidavad end kogu rämpsposti prügikasti viskavat, lähevad vahetevahel ikka õnge ja valivad nädalavahetuse ostukoha just lehtede infole toetudes,? rääkis Tääkre.
Piimatööstuse kogemus tõestab, et ühe Eesti juhtiva kaubandusketi reklaambukleti tagakaanel välja kuulutatud hea hind suurendas toote müüki 13 korda. Müük ei langenud ka kohe pärast sooduskampaaniat. Selliste kampaaniate eesmärk ongi võimalus pakkuda toodet ka neile tarbijatele, kes kõrgema hinna perioodil seda ei osta, kuid on hiljem juba järeleproovitud toote eest nõus ka veidi rohkem maksma.
Sama efekti, kuigi mitte nii suures ulatuses, annavad ka degusteerimised. Eestlane on konservatiivne ja koostab oma toidukorvi suuremas osas toodetest, mida tunneb. Kui pakkuda talle ostukohas võimalust toodet maitsta, on oluliselt lihtsam ka ostuotsust suunata.
Tääkre sõnul on ka üritusturundus viimastel aastatel kindlat tõusutrendi näidanud. ?Arvan, et otseses sihtrühmas kontaktide saavutamiseks ja ka tagasiside saamiseks on see parim lahendus,? ütles Tääker.
Üritusturunduse alla lähevad nii maskotiga esinemised lasteüritustel, toote/brändi lansseerimisel korraldatavad presentatsioonid või üritused klientidele/koostööpartneritele ja ka enamik toetusprojekte. Kogu turunduseelarvest moodustavad üritusturundus ja müügiedendus ligikaudu ühe kolmandiku.
Ka Filee LT turundusjuht Kristel Kindsigo nõustub väitega, et üha enam võidavad populaarsust turundusvõtted, millega kaasneb n-ö isiklik puudutus. Näiteks kliendiüritused, tooteesitlused, reklaam- ja ärikingitused, unustada ei saa mõistagi ka suhtekorraldust ja laialdaselt kasutust leidvat hinnasoodustusi, loetles Kindsigo.
Hinnasoodustuste puhul tõi Kindsigo välja järgmised: hinnasoodustus koguselt (osta kaks, saad kolm), ajaline kampaania (oktoobris toode 20% odavam), sama hinna eest lisaväärtuse pakkumine (ostuga kaasneb kingitus) jne.
TNS Emori poolt detsembris 500 tippreklaamija seas läbi viidud uuringus ?Turundusplaan 2004? kinnitas 39% vastanutest, et neil on kavas suurendada müügiedenduse kasutust. Ostukohareklaami kasutust suurendab 25% ja üritusturunduse kasutust 24% vastanutest.
Üritusturundust ja müügiedendust kasutavad keskmisest enam äriklientidele suunatud ettevõtted. Ostukohareklaami kasutavad keskmisest enam eraklientidele suunatud ettevõtted. Otsese kasu pakkumine ja meelelahutuse laiem kasutamine vastab üldiselt Eesti elanikkonna väärtusorientatsioonidele, kus hinnatakse käegakatsutavat ja naudingut pakkuvat.
Wõro kasutab peamise müügiedendusvahendina hinnasoodustusi. Toodete soodushindadel on kindlad perioodid ja eesmärgid ? näiteks müügi kasv vähemalt 30%.
Soodushinnaga tooteid tutvustatakse ka kaupluste kliendilehes ja kaup saab poes paremad väljapanekud.
Lisaks korraldame tootetutvustusi ja muid üritusi. Neil üritustel tutvustame kauplustes müügil olevaid soodushinnaga ja uusi Wõro tooteid.
Veidi meelelahutuslikum on Wõro oma koka?õu, mis on atraktiivne kokkade poolt korraldatud toiduvalmistamine ja tootetutvustus poes. Neid üritusi viivad läbi tuntud telekokad. Loomulikult on Wõro tegevuses oluline koht ka kliendiüritustel, tootekoolitustel jms.
Sügistes tegevusplaanides kulub müügitoetusele, tootetutvustusele ja kliendiüritustele ca 2/3 Wõro turunduskuludest.
Suvel tarbijate hulgas korraldatud küsitlusest selgus, et lihatoodetega tutvumisel eelistatakse just degusteerimisi-tootetutvustusi; oma suu on kuningas.
Elioni üritusturunduse osakaal on iga aastaga kasvanud. Üritusturundus annab ainukordse võimaluse arendada vabas õhkkonnas firma suhtevõrgustikku ning ajada klientidega nii tööjuttu kui ka nende meelt lahutada.
Kord aastas korraldame koos EMTga üle-eestilise kliendivastuvõtu. Igal aastal korraldame ka vastuvõtte erinevates Eesti piirkondades sealsetele klientidele. Korraldame ka väiksemaid üritusi klientidele, jälgides, et need oleks klientidele huvitavad ja loodussõbralikud.
Oleme ühendanud ka sponsorlust ja üritusturundust, kutsudes kliente meie sponsoreeritavatele üritustele ? näiteks Jazzkaarele, Nukuteatrisse jne.