Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Opel ? kujundusrindel muutusteta

    Põhjus, miks sellel korral sattus luubi (või pigem pliiatsi) alla Opel, on väga lihtne. Elan momendil seitsme kilomeetri kaugusel Opeli Russelsheimi tehasest ja linnakesest, mis tervenisti täidab Opeli tehnoloogiakeskuse rolli. Lisaks loomulikult asjaolu, et mõni aeg tagasi demonstreeriti Pariisi autonäitusel Opeli uue disaini erinevaid detaile. Uued mudelid Trixx, Tigra ja Astra GTC on täiesti praktilised ja ületavad konkurente ka siis, kui võrdlus käib Saksa autotööstuse parimate mudelitega.
    Järgmise põlvkonna Opelite valik tõotab tulla põnev. Põhjus on lihtne ? Opeli senine peadisainer Martin Smith lahkus kontsernist ning uueks Opeli peadisaineriks suunati ameeriklane Bryan Nesbitt, mees, kes on mõned aastad töötanud General Motorsis ning kogunud varem kuulsust kui Chrysler PT Cruiseri disainer.
    Uue peadisaineri stiili materialiseerumiseni läheb 4?5 aastat, seetõttu on hetkel mõistlik keskenduda tänastele Opeli müügihittidele, mis kannavad endas Tigra ja Astra vormikeelt.
    Mõned huvitavad detailid, mis Pariisis silma jäid. Esiteks tasub lähemalt uurida Opel Tigra esitulede ja kapoti nurga kohtumispunkti ning tagumise pamperi vormi. Samuti on õnnestunud auto esivõre ?kerest väljatoomine?, mis tundub palju huvitavam kui laialdaselt kasutatav ?klassikaline? nikkeläärega ristkülik.
    Opel Vectra saab siiski konveieril traditsioonilise kandilise õhuvõtuava, kuna selles segmendis rõhutatakse prestii?ile ning esivõre on üks tähtsamaid keskklassi auto tunnuseid. Auto saab ilmselt sama põhja, mis ka Saab 9-3 all. Pisut pikema teljevahega, nagu ka praeguse põlvkonna puhul.
    Uue Opel Omega ilmumist ootavad paljud. Nii nagu selgus eelmise aasta Frankfurdi autonäitusel, saab see 5ukselise kere, kuid täiesti teistsuguse karakteri kui esimene viieukseline ? Renault Vel Satis, mis põrus kohmetu ja kõrge kere tõttu.
    Opel saab ka tagasillaveo, mis teeb temast ainsa võrdväärse Saksa suursedaani BMW 5. seeriale ja MB E-klassile, sest Audi ja Volkswagen toetavad endiselt esisilla konfiguratsiooni.
    Kindlasti hakkab Peugeot 206 ja Volkswagen Polo müügimeeste unerahu häirima uus Corsa, mis napsab mõtteid ideeautolt Trixx. Viimase jooned ja lahendused on väga teravad ning pilkupüüdvad. Rattakoobaste ja tulede efektsuse poolest võiks teda võrrelda isegi Astra-klassi autoga. Lisaks saab Corsa modernse A-piilari, mis on negatiivse suunaga akna altnurgast, peegli juurest (sarnane Hyundai Getziga). Ühtne vormikeel luuakse esiosale ja auto sõitjateruumile. Omaette tunnuseks oleks ka rattakoobaste topeltjooned, mis kulgevad paralleelselt üle rattakoopa. Seoses General Motorsi ja Fiati koostööga saab Corsa Fiati MultiJeti diiselmootori, ka auto põhi on sama, millel veereb Punto.
    Uue Agila jooned tulevad samuti nii Trixxi kontseptautolt kui ka klass suuremalt vennalt, Merivalt.
    Viimaseks jätsin Opeli uue SUVi, kuna praegusel Fronteral ei ole edu ega tegu. Maastur saaks jälle GMi või Fiati mootori ja seekord natuke moodsama disaini, mis annaks võimaluse konkureerida ka Jeep Cherokee ja Landrover Discoveriga. Kuhugi ei kao Opeli ?tahk ja nurk? stiil. Võimalik, et auto tuleb Chevrolet TrailBlazer i põhjale, kuhu on istutatud ka uus Saab 9-7X.
    Nagu näha, ei ole Opelilt oodata suuremat muutust enne, kui valmivad esimesed Bryan Nesbitti loodud autod. Senikaua jätkatakse parimas saksa taktis: praktiline, tehnoloogiline ja natuke igav. Õnneks aga ainult natuke.
    Autor: Björn Koop
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Venemaa tõmbab väed välja Mägi-Karabahhist
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.