Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tallinn hakkab ohtlike veoste riske hindama
Ajutine komisjon peab ka vajalikud vastumeetmed välja töötama, teatas Raepress.
?Komisjoni moodustamise põhjuseks oli mure Tallinnat läbivate transiitveoste üha kasvava hulga ja sellega seoses ka kasvava ohu pärast,? ütles linnavolikogu esimees Maret Maripuu. Komisjon teeb oma tööst kokkuvõtte 10. jaanuariks 2005.
Pealinna läbivate ohtlike veostega juhtuda võiv õnnetus rikuks aastateks Tallinna maine ja ettevõtluskeskkonna. Kuigi linnavolikogu võttis juba 1998. aastal vastu otsuse Tallinna sadamate ja rannaalade kontseptsiooni väljatöötamise kohta ning 2003. aasta märtsis tehti linnavalitsusele ülesandeks välja töötada plaan keskkonnaohtlike veoste järk-järguliseks vähendamiseks kuni nende lõpetamiseni, ei ole tänaseni ses vallas midagi muutunud.
Tallinna kesklinna läbiv transiitveoste hulk on veelgi suurenenud ning ohtlike veoste ooteajad kaubajaamades pikenenud. Eriti suureks ohuallikaks on Kopli kaubajaam, kus tippajal võib seista ligi 350 vagunit. ?Kui kas või üks neist vagunitest süttib, algab ahelreaktsioon, millel võivad olla ettekujutamatud tagajärjed,? rõhutas Maripuu.
Vastavalt Tallinna linnavolikogu otsusele peab olema loodud kaubarongidele võimalus Tallinna läbimata Paldiski sadamatesse jõuda hiljemalt 1. jaanuariks 2007. Otseraudtee rajamine on esimeseks sammuks läbi linna ohtlike raudteevedude lõpetamiseks. Samas on nüüdseks selgunud, et ümbersõiduraudtee valmimine enne 2012. aastat on vähetõenäoline.