Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Õlletootjad tahavad midagi ära teha ? andkem võimalus

    Rännumehi ootab koju Viru Valge! Võtame uue pudeli! Alkoholireklaam on vägagi sõnaosavalt sepitsetud ja visuaalselt nauditav, mistõttu võib selle mõju olla suurim alles kujunevale isiksusele, noorele inimesele. Vanemal generatsioonil on ilmselt oma eelistused tekkinud või on ka immuunsussüsteem alkoholireklaami suhtes tugevam.
    Äripäeva toimetus tunnustab Eesti Õlletootjate Liidu eneseregulatsiooni koodeksit, mis seab piirangud reklaami eelkõige noortele suunatuse suhtes. Arvame, et alkoholitootjatel lasuvad kohustused nende toodete tarbijate ees, mida koodeks selgesõnalisemalt sätestab.
    Äripäev on olnud seisukohal, et kõiki kaupu-teenuseid, mida legaalselt müüakse ja ostetakse, võiks põhimõtteliselt lubada ka reklaamida. Muidu oleks riik kõige ehtsam silmakirjateener, kes keelab, käsib, poob ja laseb ning lisaks korjab pidevalt kasvavat alkoholiaktsiisi.
    Õigustatud küsimus võib olla reklaami näitamise sobivuses: kellaajas, klippides esinevates persoonides, sihtgrupi valikus, reklaami eksponeerimise kohtades. Need reklaamiseaduses sätestatud regulatsioonid täna toimivad ja neid pole põhjust muuta.
    Ometi on praegu lood liikumas suunas, et sotsiaalministeerium tahab reklaamiseaduse muudatusega alkoholireklaami üldse ära keelata (tõsi, alkoholi müügikohtadesse võib reklaam alles jääda). Selle sammuga surutaks jõuga maha n-ö altpoolt tulev positiivne initsiatiiv alkoholireklaami korrastamisel ja ka karskuspropaganda tegemisel. Näeb ju eneseregulatsiooni koodeks ette tegevusi alkoholismi ennetusprojektide toetamisel.
    Koodeksi muud positiivsed meetmed oleksid näiteks üle kaheksaprotsendilise õlle mittereklaamimine ja üle kümneprotsendilise õlle mittetootmine. Vastulauseks võib öelda, et õlletootjad ei kaota selle lubadusega suurt midagi, sest kange õlu reklaamib end oma sihtgrupis, kes ei ole noored, ise.
    Õlletootjad on ise möönnud, et kange õlle müügimahud on tunduvalt väiksemad kui lahjematel tööstuste põhimarkidel, samuti võib kange õlu olla kohati isegi odavam lahjast, kuid reklaami pole kangele õllele vaja teha, mis on märkimisväärne kulude kokkuhoid. Ja 10 protsenti on ikka kanguse maksimum.
    Kui õlletootjate eneseregulatsiooni koodeksiga ei ühine importõlle importijad ? mida nad seni veel teinud pole ?, siis jääks uks ?õlu on elu? reklaamile irvakile. Suvest meenub näiteks Ukraina Oboloni ?tulekustuti? reklaam, mis oli sihitud just noortele.
    Kuid importõlle osakaal Eesti turul on alla kümmekonna protsenti, mistõttu on suurema tähtsusega kohalike tootjate sammud.
    Otsese reklaami keelust oleks lihtne ümber minna varjatud reklaami abil: näiteks toob õlletootja turule oma tuntud kaubamärgi sümboolika all lauavee ja asub seda innukalt reklaamima. Kõik on seaduslik, ent kuivõrd reklaami mõju on alateadvuslik, võib auditooriumil tekkida assotsiatsioon tarbida mitte lauavett, vaid hoopis sama kujundusega humalavett.
    Õlletootjad on väga selge omapoolse ideega välja tulnud, mida sotsiaalministeeriumil tuleks tunnustada aja andmisega lubatu ellu viia.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.