Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sotsiaalministeerium taotleb täielikku alkoholi reklaami keeldu

    ?Tarbimises see vaevalt midagi muudab, kes praegu viina ostab, see ostab seda ka pärast võimalikku reklaamikeeldu,? leidis Liviko juhatuse esimees Udo Themas. ?Ja restoranides, pubides ja baarides, samuti kauplustes saab ju ka siis oma tooteid reklaamida. Enim kaotavad hoopis meediakanalid, kes paljuski alkoholi reklaami najal elavad.?
    Themas tõdes siiski, et reklaamikeelu kehtestamine pidurdab just uute, kvaliteetsemate toodete turuletoomist: ?Kaupluste alkoholiletid on pikad ja kirjud ning tarbijat uue toodangu juurde juhtida on võimalik üksnes läbi reklaami.?
    Remedia kommertsdirektor Sirje Potisepp nentis, et on väga vähe selliseid riike, kus kehtiks absoluutne alkoholi müügikeeld: ?Ka USAs oli veel mõni aeg tagasi totaalne keeld, kuid nüüd on seal lahjema alkoholi reklaam tagasi tulnud. Põhjusel, et keeld iseenesest ei muutnud midagi.?
    Potisepa sõnul järgivad alkoholitootjad praegu väga täpselt reklaamiseaduse nõudeid ning nende muutmiseks ei näe ta mingit vajadust.
    Nii Themas kui ka Potisepp olid aga seda meelt, et kui tõesti keeld tuleb, siis peab see puudutama võrdselt nii kanget alkoholi kui ka veine ja õlut. ?Muidu tuleb välja, et ühed on justkui head tootjad, aga teised pahad. Tegelikult see ju nii ei ole,? ütles Potisepp. ?Alkoholitootmine on üks ettevõtlusvorme, kus toimivad kõik üldised majandusseaduspärasused, kaasa arvatud see, et edu tagavad turundus, reklaam ja kaubamärgid.?
    Saku Õlletehase juhatuse esimees Cardo Remmel arvas, et kui keelatakse ära õllereklaam, läheb õlu kindlasti odavamaks. ?Kui meil reklaami teha ei lubata, jääb üle konkureerida üksnes hinnaga. Bränditundlikke tarbijaid siis enam ei püüa,? rääkis Remmel. ?See suretab välja premium-õlled ning rahvas hakkab ostma odavamat. Üldist tarbimist see aga ei vähenda kohe kindlasti. Samas ma ei tea ühtegi riiki, kus õlle reklaam oleks keelatud. On küll seatud piiranguid teatud klassi õllele. Ja kui tõesti nii läheb, siis me saame ju hakata näiteks Saku Originaali sildiga alkoholivaba õlut reklaamima, mida ei saa keegi ära keelata.?
    ?Meie ministeeriumis on juhtkonna tasandil kokku lepitud, et uue reklaamiseaduse eelnõus sotsiaalministeeriumi alkoholi reklaamikeelu soovitust arvesse ei võeta ning eelnõu saadetakse kooskõlastusringile ilma seda ettepanekut arvestamata,? sõnas majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi avalike suhete osakonna nõunik Martin Ja?ko. ?Me ei näe praegu vajadust ses suhtes kehtivat regulatsiooni muuta. Me küll mööname, et meil on siin tõsised erimeelsused sotsiaalministeeriumiga, kuid otsustamine jäägu valitsuse tasandile.?
    Riigikogu majanduskomisjoni esimees Mart Opmanni mäletamist mööda taheti alkoholi täielikku reklaamikeeldu juba aasta tagasi kehtestada. ?Siis tundus, et see tehaksegi ära,? meenutas Opmann. ?Ise pooldan küll mingit vahepealset varianti. Kui lähtuda üksnes must-valgest maailmavaatest, siis poleks täna selliseid spordiüritusi nagu Vormel 1, lugematud tenniseturniirid jms. Ka mitte Hennessy aastavahetuse kontserti Eesti Filharmoonia saalis.?
    Sotsiaalminister Marko Pomerants kinnitas, et tema ei näe praegu ühtegi põhjust, miks sotsiaalministeerium peaks taganema oma ettepanekust kehtestada alkoholi reklaamile täielik keeld.
    ?Viimasel nädalal nähtud reklaamidest meenub mulle vodka Russkii Razmer kui tõeliste meeste jook, perutama panev 8-protsendine kange Tauruse õlu ja veel Johnny Walkeri viski,? sõnas Pomerants. ?Kust kohast paistab siin välja tootjate ja maaletoojate soov reklaamida kergemaid tervistavaid jooke? Ma pole märganud reklaame, et võta saunaks üks kerge ja lahja õlu. Kui üldse keegi nendest reklaamidest võidavad, siis on need meediakanalid, kes sellega raha teenivad. Kindlasti aga mitte tarbijad.?
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.