• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sotsiaalministeerium taotleb täielikku alkoholi reklaami keeldu

    ?Tarbimises see vaevalt midagi muudab, kes praegu viina ostab, see ostab seda ka pärast võimalikku reklaamikeeldu,? leidis Liviko juhatuse esimees Udo Themas. ?Ja restoranides, pubides ja baarides, samuti kauplustes saab ju ka siis oma tooteid reklaamida. Enim kaotavad hoopis meediakanalid, kes paljuski alkoholi reklaami najal elavad.?
    Themas tõdes siiski, et reklaamikeelu kehtestamine pidurdab just uute, kvaliteetsemate toodete turuletoomist: ?Kaupluste alkoholiletid on pikad ja kirjud ning tarbijat uue toodangu juurde juhtida on võimalik üksnes läbi reklaami.?
    Remedia kommertsdirektor Sirje Potisepp nentis, et on väga vähe selliseid riike, kus kehtiks absoluutne alkoholi müügikeeld: ?Ka USAs oli veel mõni aeg tagasi totaalne keeld, kuid nüüd on seal lahjema alkoholi reklaam tagasi tulnud. Põhjusel, et keeld iseenesest ei muutnud midagi.?
    Potisepa sõnul järgivad alkoholitootjad praegu väga täpselt reklaamiseaduse nõudeid ning nende muutmiseks ei näe ta mingit vajadust.
    Nii Themas kui ka Potisepp olid aga seda meelt, et kui tõesti keeld tuleb, siis peab see puudutama võrdselt nii kanget alkoholi kui ka veine ja õlut. ?Muidu tuleb välja, et ühed on justkui head tootjad, aga teised pahad. Tegelikult see ju nii ei ole,? ütles Potisepp. ?Alkoholitootmine on üks ettevõtlusvorme, kus toimivad kõik üldised majandusseaduspärasused, kaasa arvatud see, et edu tagavad turundus, reklaam ja kaubamärgid.?
    Saku Õlletehase juhatuse esimees Cardo Remmel arvas, et kui keelatakse ära õllereklaam, läheb õlu kindlasti odavamaks. ?Kui meil reklaami teha ei lubata, jääb üle konkureerida üksnes hinnaga. Bränditundlikke tarbijaid siis enam ei püüa,? rääkis Remmel. ?See suretab välja premium-õlled ning rahvas hakkab ostma odavamat. Üldist tarbimist see aga ei vähenda kohe kindlasti. Samas ma ei tea ühtegi riiki, kus õlle reklaam oleks keelatud. On küll seatud piiranguid teatud klassi õllele. Ja kui tõesti nii läheb, siis me saame ju hakata näiteks Saku Originaali sildiga alkoholivaba õlut reklaamima, mida ei saa keegi ära keelata.?
    ?Meie ministeeriumis on juhtkonna tasandil kokku lepitud, et uue reklaamiseaduse eelnõus sotsiaalministeeriumi alkoholi reklaamikeelu soovitust arvesse ei võeta ning eelnõu saadetakse kooskõlastusringile ilma seda ettepanekut arvestamata,? sõnas majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi avalike suhete osakonna nõunik Martin Ja?ko. ?Me ei näe praegu vajadust ses suhtes kehtivat regulatsiooni muuta. Me küll mööname, et meil on siin tõsised erimeelsused sotsiaalministeeriumiga, kuid otsustamine jäägu valitsuse tasandile.?
    Riigikogu majanduskomisjoni esimees Mart Opmanni mäletamist mööda taheti alkoholi täielikku reklaamikeeldu juba aasta tagasi kehtestada. ?Siis tundus, et see tehaksegi ära,? meenutas Opmann. ?Ise pooldan küll mingit vahepealset varianti. Kui lähtuda üksnes must-valgest maailmavaatest, siis poleks täna selliseid spordiüritusi nagu Vormel 1, lugematud tenniseturniirid jms. Ka mitte Hennessy aastavahetuse kontserti Eesti Filharmoonia saalis.?
    Sotsiaalminister Marko Pomerants kinnitas, et tema ei näe praegu ühtegi põhjust, miks sotsiaalministeerium peaks taganema oma ettepanekust kehtestada alkoholi reklaamile täielik keeld.
    ?Viimasel nädalal nähtud reklaamidest meenub mulle vodka Russkii Razmer kui tõeliste meeste jook, perutama panev 8-protsendine kange Tauruse õlu ja veel Johnny Walkeri viski,? sõnas Pomerants. ?Kust kohast paistab siin välja tootjate ja maaletoojate soov reklaamida kergemaid tervistavaid jooke? Ma pole märganud reklaame, et võta saunaks üks kerge ja lahja õlu. Kui üldse keegi nendest reklaamidest võidavad, siis on need meediakanalid, kes sellega raha teenivad. Kindlasti aga mitte tarbijad.?
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Sille Pettai: rohepööre vajab heas mõttes survet
Me ei saa eeldada, et ühiskonna meel muutub pelgalt riigi võetud rohepöörde eesmärkide najal. Vajame sotsiaalset ja seadusandlikku survet ning raami, kirjutab SmartCapi fondijuht Sille Pettai Äripäeva idufirmade portaalis foundME.
Me ei saa eeldada, et ühiskonna meel muutub pelgalt riigi võetud rohepöörde eesmärkide najal. Vajame sotsiaalset ja seadusandlikku survet ning raami, kirjutab SmartCapi fondijuht Sille Pettai Äripäeva idufirmade portaalis foundME.
USA aktsiate pika mõõnaperioodi lõpetas rallinädal
USA peamine börsiindeks S&P 500 tõusis täna 2,47% ja tänasega lõppenud nädalal 6,5%, lõpetades seitsmenädalase langusperioodi.
USA peamine börsiindeks S&P 500 tõusis täna 2,47% ja tänasega lõppenud nädalal 6,5%, lõpetades seitsmenädalase langusperioodi.
Pea püsti, see on normaalne kriisiaeg
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Sunly juht ametnikele: otsustage ja kaitske otsuseid ka kohtus, aga lõpetage venitamine
Ehkki meretuulikud võiksid katta Eesti elektrivajaduse, pole ühtegi tuulikut veel püsti pandud. Küsimus, kas sel kümnendil selleni jõutakse, lööb asjaosalised kahte lehte.
Ehkki meretuulikud võiksid katta Eesti elektrivajaduse, pole ühtegi tuulikut veel püsti pandud. Küsimus, kas sel kümnendil selleni jõutakse, lööb asjaosalised kahte lehte.
Venemaa autovedajad virelevad siseturul
Üle kuue miljoni Venemaa veoki, mille tee välismaale on lukku keeratud, on püüdnud leida tööd siseturul, kuid kaks korda langenud transpordihinnad ei tõota midagi head: enamik autodest lihtsalt seisab, vahendab logistikauudised.ee.
Üle kuue miljoni Venemaa veoki, mille tee välismaale on lukku keeratud, on püüdnud leida tööd siseturul, kuid kaks korda langenud transpordihinnad ei tõota midagi head: enamik autodest lihtsalt seisab, vahendab logistikauudised.ee.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.