Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Sakala: Viljandi on autoäris edukas
Uute autode müük on Viljandis aastaga kasvanud kümnendiku võrra, juurdekasv on olnud suurem kui naaberlinnades.
Viljandi üheksale automüügifirmale on aasta seni edukas olnud: kümne kuuga on siin müüdud 381 uut sõidukit ehk ligikaudu 10 protsenti rohkem kui mullu novembri alguseks. Viljandi naaberpiirkondade autokaupluste müüginäitajad sellist hüpet teinud pole: Tartus on need tänavu jäänud mullusele tasemele, Pärnu juurdekasv on olnud paar protsenti, kirjutab Sakala.
Seega on automüük üks neid valdkondi, mis aitab kummutada väidet, et Viljandis äriajamisest midagi välja ei tule. Tuleb küll, kui oma eelised suurte konkurentide ees korralikult välja mängida.
Kuigi autokeskusi on Viljandisse viimastel aastatel üha juurde tulnud, pole supp lahjemaks muutunud.
«Meie müügitulemused on konkurentide lisandumisest hoolimata püsinud stabiilsena. Müügi juurdekasv on seega tulnud uute tulijate arvelt,» rääkis Viljandis ühena esimestest autode müüki alustanud aktsiaseltsi Rael müügijuht Kalle Paalo.
Tema hinnangul on Viljandi autokaupmeeste edu põhjus see, et siin tegeldakse klientidega rohkem kui suurte linnade kauplustes.
Hinnapakkumisi küsitakse mitmelt müüjalt ning soodsama pakkumise korral ei peeta paljuks sõita autole järele kas või Eesti teise otsa.
Siinse autoturu ülekaalukad liidrid on Peugeot ja Honda. Nende kahe margi turuosa on kokku umbes 30 protsenti.
«Eelistatakse 150 000 ? 170 000 krooni maksvaid autosid, mida ostetakse liisinguga. Kallimad eriti ei lähe ja odavamaid ostavad enamasti pensionärid,» rääkis Peugeot?dega kaupleva Raeli müügijuht.