Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
A-klass ja A3 ? verivärsked konkurendid
Alla jääb A-klass Audile vaid pikkuselt, muus osas on autod täiesti võrreldavad: laius sisuliselt sama, telgede vahelt on Audi pikem vaid 1 cm jagu. Seevastu kõrguselt ja pagasiruumi mahult edestab Mercedes Audit pika puuga.
Mercedese A-klass on nüüdsest märksa suurem, soliidsem. Sellest, et tal on kavas sportliku Audi A3 või VW Golfiga tõsine duell ette võtta, annab tunnistust tõsiasi, et tuleval aastal saab A-klass kapoti alla ka 193 hj turbomootori.
Tõsi on, et Audi jääb sellest hoolimata sportlikumaks. Juba praegu võib osta 250 hj V6 mootoriga varustatud A3, mida aitab veelgi nobedamalt paigalt minema nelikvedu. Samuti on oodata Audi kapoti alla 200 hj turbomootorit, mis valitud lähiajal müügile saabuva VW Golf GTI jõuallikaks.
Kuid selge on see, et Mercedese
A-klass ei ole enam tüüpiline ?naistekas?, vaid igati tõsiselt võetav väike-keskauto, mis sobib vabalt ka pereautoks. Seda enam, et tema baashind on Audi A3 omast soodsam.
Mercedese A-klass erines varem kõikidest teistest Mercedestest nagu öö ja päev. Esiveoline, kelmika sisekujundusega väike auto, mis justkui loodud nooruslikule ja keskmisest jõukamale naisterahvale.
Kui eelmine A-klass müügile jõudis, keerasid ajakirjanikud ta põdrakatsel küljeli ja autot hakati süüdistama ebastabiilsuses. Mercedes lahendas olukorra stabiilsuskontrolli lisamisega standardvarustusse ja muutis vedrustust jäigemaks.
Jäik vedrustus omakorda röövis aga tubli lõuatäie mugavusest ning uue A-klassi väljatöötamisel võeti tagavedrustuses kasutusele juba sootuks keerulisem süsteem. Kuna uus A-klass on lisaks ka laiem ja pikema telgede vahega, on teda täna tavalises põikikatses sisuliselt võimatu ümber ajada. Samal ajal on vedrustus oluliselt pehmem ja mugavam ning isegi Eesti künklikel teedel on A-klassi Mercedesega mõnus sõita.
Uue A-klassi sisemus erineb eelkäija omast märgatavalt. Vana, pisut lapselik disainilahendus on asendunud Mercedesele omase soliidse sisekujundusega. Enam pole vahet, kas istuda A- või C-klassi rooli.
Üheks uue A-klassi omapäraks on topeltpõhi, mis tagab kerele suurema jäikuse ja turvalisuse. Ühtlasi võimaldab topeltpõhi selle vahele peita igasuguseid asju, näiteks asuvad aku ja kaitsmete plokk kõrvalistuja põranda all. Mootoreid on uuel A-klassil kokku seitse, neist kuus on kohe saadaval, kaheliitrine turbomootor saabub tuleva aasta keskel.
Esmakordselt on A-klass saadaval ka kolmeukselise versioonina. Ühest küljest toob see baashinna kättesaadavaks laiemale rahvahulgale, teisalt aga rõhutab see taas A-klassi muutumist sportlikumaks. Ega sportlikul liiklusvahendil peagi alati viis ust olema.
Kui eelmisel mudelil pidid kaks meest kõrvuti esiistmetel istudes üsna tihkelt teineteise vastu nühkima, siis uues tunned end täiesti lahedalt. Rool on Mercedesele omaselt püstine, iste suhteliselt põranda lähedal, kuid kuna auto on topeltpõhjaga, asub põranda ülemine osa üsna kõrgel.
Kui üldse millegi kallal norida, siis ehk selle kallal, et topeltpõhja alumine osa on omakorda väga madalal ja iga väiksemgi kivi võib põhja all kolksuma hakata. Seega on tegemist eeskätt linna- ja maanteeautoga, raskele maastikule teda proovima minna ei tasu.
Audi A6 saavutas kiiresti populaarsuse tänu oma suurenenud kerele ja võimsale esiosale. Ka Audi A3 Sportback on eelkäijast suurem ja temagi esiosa ilustab ülevalt alla ulatuv radiaatorivõre. Samalaadse disainiga on ka kohe-kohe müügile jõudev Audi A4.
Uus viieukseline Audi A3 võiks vabalt nime kanda ka A3 Avant. Tagaosa on rõhutatult pikk ja auto edestab pikkuselt oma sõsarautot, VW Golfi viieukselist versiooni, enam kui 80 mm jagu. Tänu sellele on ka tema pagasiruum tervelt 20 liitrit suurem kui Golfil.
Autosse sisenedes vaatab vastu tõeline luksus. Materjalid on kallid ja kvaliteetsed ning vaikselt hakkab tekkima arusaam, miks ikkagi on Audi A3 VW Golfist nii palju kallim. Proovisõiduauto kapoti all on 2-liitrine ja 150 hj otsesissepritsega FSI bensiinimootor, mille eest tuleb lauale laduda vähemalt 364 000 krooni, ehk täpselt 100 000 krooni rohkem kui sama jõuallikaga VW Golfi eest.
Kas kallis sisemus ja neli rõngast võimsal iluvõrel on seda raha väärt, jäägu igaühe enda otsustada. Selge on see, et kui raha on, saab A3st vormida endale just täpselt sellise auto, nagu hing ihkab. Lisavarustuse nimekirja kuulub peaaegu kõik, mis automaailmas tänapäeval saadaval on, alates ksenoontuledest kuni DVD-mängijani välja. Sõiduelamus on kahtlemata maailma tippklassist. Ja Audi ei ole rahvaauto. Seegi on paljudele suisa määrava tähtsusega asjaolu, mis hoobilt kustutab mälust numbri hinnasildil.
Käigukastiks on proovisõiduautol kuuekäiguline manuaalkäigukast, tippkiiruseks on selle mootoriga 214 km/h, kiirendus paigalt 100 km tunnikiiruseni 9,1 sekundit. Käigud lülituvad täpselt ja kergelt, istet ja rooli saab seada just nii palju, kui kellelgi tarvis. Lühidalt, A3 roolis olles tunned end nagu kala vees, mitte miski ei häiri, mitte miski ei sega. Ole vaid mees ja anna gaasi ning naudi sõitmist.
Ainsana tekitas küsimusi proovisõiduauto varustus, kuhu kuulus näiteks vihmasensor, aga pardakompuutrit polnud. Näiteks enamikul Jaapani autodel on pardakompuuter iseenesestmõistetavalt baasvarustuses. Rääkimata neist autodest, mis võivad uhkeldada automaatselt lülituvate kojameestega.