Olerexi turundusjuht Antti Moppel ütles, et kütuse jaehindu langetab esimesena see tanklakett, kes on turuosaga rahulolematuim.
Moppeli sõnul liigub kütuse jaehind Eestis maailmaturuga vastupidises suunas, mis omakorda tuleneb ägedast konkurentsivõitlusest. Kuu aega tagasi ei läinud siseturg maailmaturu kiire hinnatõusuga kaasa ja nüüdki viivitatakse hinna langetamisega.
Jaehinna langetamise kasuks räägivad tänaseks langenud sisseostuhinnad ja odavnenud dollar, selgitas Moppel. Praegust hinnataset õhutab hoidma aga see, et kolme viimase päeva jooksul (s.o. kolmapäevast reedeni) on naftatoodete noteeringud taas tõusnud ja võrreldes suvediisliga on üleminek talvediislile sisseostuhinda paarikümne sendi võrra liitri kohta kasvatanud. Lisaks soovivad firmad kasvõi osaliseltki kompenseerida viimaste kuude hinnavõitlusega tekkinud kahjumeid.
?Hinnalangetamine on üks agressiivsemaid strateegiaid kas kaotatud turuosa tagasivõitmiseks või laienemiseks,? ütles Moppel. ?Reeglina alandab hindu esimesena see firma, kes pole oma turupositsiooniga rahul.? Esimesele langetajale järgnevad ülejäänud tanklaketid. ?Millal see hetk kätte jõuab ja kui suur saab olema hinnalangus, või kui pikk saab olema hinnatõusu peetus maailmaturu võimaliku järsu tõusu korral, ei oska ilmselt keegi täpselt öelda.?
Artikkel jätkub pärast reklaami