• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ülebaltikumiline logistikasüsteem tooks kasu

    Ülebaltikumilise logistikateenuse üheks suurimaks võimaluseks on tudengite hinnangul Balti riikide kujunemine tähtsaks logistiliseks keskuseks, mis oleks arvestatav kogu maailmas.
    Kuna Baltimaade turg vajab midagi sellist, mis oleks ühine, tugev ja samas iseloomustaks kõiki kolme riiki, siis globaalselt olulise tähtsusega Balti logistikakeskus võikski olla selleks kaubamärgiks, mis tutvustaks Balti riike kogu maailmale. Pealegi näevad välisriigid Balti riike kui ühtset riiki.
    Kolme riigi vaheline logistiline süsteem tooks kasu ka klientidele. Lähtudes kliendi vajadustest ja tema soovist võimalikult vähe kulutada, saab näiteks kombineeritud veo läbi pakkuda talle võimalikult soodsat teenust. Lisaks saab Balti riike üheks tervikuks ühendades vähendada konkurentsist tingitud kulusid.
    Jäädes ühe riigi piiridesse, ei pruugi klient saada kõige optimaalsemat veoketti, kuna püütakse tuua kasu just selle riigi majandusele. Selle asemel, et tuua kaup teise Balti riigi sadamasse, mis asuks paremas kohas, tuuakse see hoopis mitte nii optimaalsesse sadamasse, kuid ikkagi oma riigi omasse.
    Samuti saab ülebaltikumilise vedude võrgu abil vähendada kulusid erinevate kaubavoogude ühendamise näol.
    Esimesed sammud kolme riiki katva süsteemi loomiseks on juba tehtud. Uue projekti BPT Logistic Center Baltic raames rajatakse igasse Balti riiki modernne jaotuskeskus, mis oma pindalalt ületab seni Eesti suurimad laokompleksid. Baltimaid ühtseks logistikapargiks koondava ettevõtmise eesmärk on olla logistikakeskus Baltimaade ning Põhjamaade ja Läänemere turu vahel, teenindus hõlmab ka Venemaad.
    Miks paljud Eesti suured tootmisettevõtted ja tööstuskontsernid rajavad esinduskontoreid või tütarfirmasid ülejäänud Balti riikidesse?
    Vastus sellele strateegilisele küsimusele on, et nende abil lihtsustub tunduvalt firma tegevuste optimeerimine, mispeale uuel turul esinduskontori avamine võib sisaldada ka uue tootmistehase või transpordifirmal näiteks laohoone või masinapargi rajamist.
    Pealegi soodustab laienemist Läti ja Leedu Eestist madalam elatustase, mistõttu sealne tööjõud on odavam.
    Logistikaesseede sügiskonkursi korraldas Balti Logistika.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

E-resident: õiglased tasud Eesti loomemajandusse!
Rohkem kui 70 aastat pärast loojate õiguste fikseerimist ÜRO inimõiguste deklaratsioonis on paljude autorite tasustamine endiselt kõike muud kui õiglane ja läbipaistev, kirjutab ettevõtte Digiciti asutaja ning Eesti e-resident Philippe Rixhon.
Rohkem kui 70 aastat pärast loojate õiguste fikseerimist ÜRO inimõiguste deklaratsioonis on paljude autorite tasustamine endiselt kõike muud kui õiglane ja läbipaistev, kirjutab ettevõtte Digiciti asutaja ning Eesti e-resident Philippe Rixhon.
Läti ükssarvikulootus kaasas lisaraha
Suuresti Läti börsifirmale HansaMatrix kuuluv ja Kanadas börsiplaane pidav Lightspace Technologies kaasas 2 miljonit eurot noteerimiseelse konverteeritava üleminekulaenuga.
Suuresti Läti börsifirmale HansaMatrix kuuluv ja Kanadas börsiplaane pidav Lightspace Technologies kaasas 2 miljonit eurot noteerimiseelse konverteeritava üleminekulaenuga.
Coop Panga tippjuht: usaldust tuleb treenida
Juhtidel peaks olema julgust usaldada oma töötajaid ning juhul kui eesmärgid täidetakse, siis peaks andma präänikut, mitte piitsa, rääkis Coop Panga riskijuht Heikko Mäe.
Juhtidel peaks olema julgust usaldada oma töötajaid ning juhul kui eesmärgid täidetakse, siis peaks andma präänikut, mitte piitsa, rääkis Coop Panga riskijuht Heikko Mäe.
Raadiohommikus: Eesti suurim pank ja tööstuste kriisiplaanid
Teisipäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis räägime lisaks sõja mõjudele ka kasvavate intressimäärade ja kiire hinnatõusu tagajärgedest nii ettevõtetele kui tarbijatele.
Teisipäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis räägime lisaks sõja mõjudele ka kasvavate intressimäärade ja kiire hinnatõusu tagajärgedest nii ettevõtetele kui tarbijatele.
Viimse hetkeni ellujäämist lootnud ettevõte heitis hinge
13. reedel läks lõplikult pankrotti pika ajalooga Eesti ekspedeerimisfirma Mep Trans, mille omanik Denis Belov kõigest kaks nädalat tagasi ütles, et olukord pole veel täiesti lootusetu. „Võitleme,” ütles Belov siis.
13. reedel läks lõplikult pankrotti pika ajalooga Eesti ekspedeerimisfirma Mep Trans, mille omanik Denis Belov kõigest kaks nädalat tagasi ütles, et olukord pole veel täiesti lootusetu. „Võitleme,” ütles Belov siis.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.