• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ülebaltikumiline logistikasüsteem tooks kasu

    Ülebaltikumilise logistikateenuse üheks suurimaks võimaluseks on tudengite hinnangul Balti riikide kujunemine tähtsaks logistiliseks keskuseks, mis oleks arvestatav kogu maailmas.
    Kuna Baltimaade turg vajab midagi sellist, mis oleks ühine, tugev ja samas iseloomustaks kõiki kolme riiki, siis globaalselt olulise tähtsusega Balti logistikakeskus võikski olla selleks kaubamärgiks, mis tutvustaks Balti riike kogu maailmale. Pealegi näevad välisriigid Balti riike kui ühtset riiki.
    Kolme riigi vaheline logistiline süsteem tooks kasu ka klientidele. Lähtudes kliendi vajadustest ja tema soovist võimalikult vähe kulutada, saab näiteks kombineeritud veo läbi pakkuda talle võimalikult soodsat teenust. Lisaks saab Balti riike üheks tervikuks ühendades vähendada konkurentsist tingitud kulusid.
    Jäädes ühe riigi piiridesse, ei pruugi klient saada kõige optimaalsemat veoketti, kuna püütakse tuua kasu just selle riigi majandusele. Selle asemel, et tuua kaup teise Balti riigi sadamasse, mis asuks paremas kohas, tuuakse see hoopis mitte nii optimaalsesse sadamasse, kuid ikkagi oma riigi omasse.
    Samuti saab ülebaltikumilise vedude võrgu abil vähendada kulusid erinevate kaubavoogude ühendamise näol.
    Esimesed sammud kolme riiki katva süsteemi loomiseks on juba tehtud. Uue projekti BPT Logistic Center Baltic raames rajatakse igasse Balti riiki modernne jaotuskeskus, mis oma pindalalt ületab seni Eesti suurimad laokompleksid. Baltimaid ühtseks logistikapargiks koondava ettevõtmise eesmärk on olla logistikakeskus Baltimaade ning Põhjamaade ja Läänemere turu vahel, teenindus hõlmab ka Venemaad.
    Miks paljud Eesti suured tootmisettevõtted ja tööstuskontsernid rajavad esinduskontoreid või tütarfirmasid ülejäänud Balti riikidesse?
    Vastus sellele strateegilisele küsimusele on, et nende abil lihtsustub tunduvalt firma tegevuste optimeerimine, mispeale uuel turul esinduskontori avamine võib sisaldada ka uue tootmistehase või transpordifirmal näiteks laohoone või masinapargi rajamist.
    Pealegi soodustab laienemist Läti ja Leedu Eestist madalam elatustase, mistõttu sealne tööjõud on odavam.
    Logistikaesseede sügiskonkursi korraldas Balti Logistika.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Roheelektrifirma uuendas börsiga tõotusi
Enefit Greeni börsile tulekuks on üliviljaka pinnase ette valmistanud nii pensionireform kui elektri kõrge hind, aga kas sellele langev tera on kasvujõuline, see alles hakkab selguma, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Enefit Greeni börsile tulekuks on üliviljaka pinnase ette valmistanud nii pensionireform kui elektri kõrge hind, aga kas sellele langev tera on kasvujõuline, see alles hakkab selguma, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Pangaaktsiad ei suutnud Balti börsiindeksit tõusule viia
Täna taas plussis kaubelnud pangaaktsiate hoost jäi väheks, et kogu Balti börs tõusule viia.
Täna taas plussis kaubelnud pangaaktsiate hoost jäi väheks, et kogu Balti börs tõusule viia.
Raadiohommikus: Enefiti börsidebüüt, krüptovarad ja mure hariduse pärast
Nädala viimases hommikuprogrammis on fookus paljulubavatel investeerimisideedel ja Eesti haridussüsteemi tulevikul.
Nädala viimases hommikuprogrammis on fookus paljulubavatel investeerimisideedel ja Eesti haridussüsteemi tulevikul.
Eesti majaehituse pärandihoidja: aastas jõuan teha kuni 15 palkmaja
Eesti traditsioonilise ehituse hoidmise eripreemia pälvis tänavusel aasta tehasemaja konkursil Võrumaal Vastseliinas asuvas firmas Vipson Projekt käsitööna valminud palkmaja.
Eesti traditsioonilise ehituse hoidmise eripreemia pälvis tänavusel aasta tehasemaja konkursil Võrumaal Vastseliinas asuvas firmas Vipson Projekt käsitööna valminud palkmaja.