• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vaatame teisest otsast

    Tallinn vaevleb pikemat aega kriisis, kuidas lahendada üleautostumise probleemi. Sõitsin ise nädalapäevad tagasi umbes viiesajameetrist lõiku Pärnu maanteel pea pool tundi. Sarnaseid juhuseid olla taksojuhi sõnul juba iga päev kohata, varemalt venis liiklus vaid nädalavahetuse alates.
    Kesklinna tipptundidel ja üha enam ka muul ajal ummistavaid autosid soovitakse suunata keskusest eemale erinevate meetoditega.
    Hiljuti kerkis parkimistasu süda- ja kesklinnas, mis autoomanikke peletama peaks. Või oleks pidanud. Tipptundidel ummistuvad tänavad endiselt ning autodevool ei katke.
    Eesmärk on tegelikult hea, autosid vähemaks saada, kui mulle tundub, et praegu on jäänud kahe silma vahele asendusvariandi pakkumine. Ehk, kui autot ei ole, millega siis liigelda.
    Mujal maailmas on hästi arenenud ühistranspordivõrgud, sõidavad ringi korralikud ühistranspordivahendid. Ehk autoomanikule on tehtud võimalikult mugavaks auto koju garaa?i jätmine. Üleminek ühelt liiklusvahendilt teisele on lihtne.
    Takistus sujuvaks ühistranspordiks on täna erinevate vedajate, tramm, troll ja buss, ühildamatus. Ehk kui troll ja buss sõidavad enamvähem samadest peatustest, siis trammipeatused asuvad reeglina eemal. Erandiks Narva maantee ümberehitusest tekkinud nn transpordisõlm. Ühistransport ei tegutse süsteemina, vaid eraldi. Ümber istuda aga tuleb.
    Samuti on täna kohati ebamugav sõidupileti lunastamine, sest sõiduvahendis müüakse vaid paberpileteid ning sedagi võimalikult täpse sularaha eest. Sõidukile kiirustades pole teinekord piletit taskus. Pangakaardiga aga sõidu eest bussis-trammis-trollis tasuda ei saa. Mis on ka arusaadav, sest tavalise makseterminaliga tasudes võtaks kaardimakse piisavalt palju aega, et ebamugavust nii reisijale kui piletimüüjale tekitada. Samas piletita sõites kontrollid ei halasta. ID-kaardiga piletiostmise juurutamisel võiks mõelda ka muudele innovaatilisematele viisidele. Näiteks mobiili vahendusel kas siis SMSi või pangakaardiga pileti lunastada.
    Et probleemid lahendaks ehk erinevate lahenduste loomine. Täna on hõivatud inimesel neid tihti vaid üks - oma auto.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Triinu Järviste: kas Eesti haiglaid tohib piiramatult rahastada?
Euroopa Komisjon analüüsis hiljuti tehtud otsuses Eesti tervishoiusüsteemi rahastusmudelit ning andis hinnangu sellele, kas riik tohib haiglavõrgu arengukavas olevaid haiglaid erahaiglatele eelistada. Selle üle, mida riik ja omavalitsused komisjoni juhistest järeldama peaks ja kas erahaiglad peavad tõesti HVA haiglatele antud igasugust toetust pika näoga kõrvalt vaatama, arutleb advokaadibüroo TGS Baltic konkurentsiõiguse vandeadvokaat Triinu Järviste.
Euroopa Komisjon analüüsis hiljuti tehtud otsuses Eesti tervishoiusüsteemi rahastusmudelit ning andis hinnangu sellele, kas riik tohib haiglavõrgu arengukavas olevaid haiglaid erahaiglatele eelistada. Selle üle, mida riik ja omavalitsused komisjoni juhistest järeldama peaks ja kas erahaiglad peavad tõesti HVA haiglatele antud igasugust toetust pika näoga kõrvalt vaatama, arutleb advokaadibüroo TGS Baltic konkurentsiõiguse vandeadvokaat Triinu Järviste.
USA peamised indeksid punased
USA peamised indeksid lõpetasid reede tehnoloogiasektori vedamisel punases, samalajal kui investorite meelsust mõjutavad potensiaalne ettevõtete maksutõus ja eelseisev FEDi kohtumine, vahendab Reuters.
USA peamised indeksid lõpetasid reede tehnoloogiasektori vedamisel punases, samalajal kui investorite meelsust mõjutavad potensiaalne ettevõtete maksutõus ja eelseisev FEDi kohtumine, vahendab Reuters.
Raadiohommikus: kaua tants kinnisvaraturul ja pinged tööturul veel kestavad?
Äripäeva raadio esmaspäevases hommikuprogrammis lahatakse kinnisvaraturu huvitavamaid arenguid, otsitakse lahendusi tööjõu nappusele ning arutletakse, miks naistele head tootlust börsidel ei andestata.
Äripäeva raadio esmaspäevases hommikuprogrammis lahatakse kinnisvaraturu huvitavamaid arenguid, otsitakse lahendusi tööjõu nappusele ning arutletakse, miks naistele head tootlust börsidel ei andestata.
Andmekaitsele läbi sõrmede vaatamine maksab miljoneid
Korras andmekaitse ettevõtte sees tagab paremad partnerlussuhted ning tugevama positsiooni läbirääkimistelaua taga, samas kui probleemid võivad isegi tükk aega pärast nende likvideerimist tähendada mitme miljoni euro suurust trahvi.
Korras andmekaitse ettevõtte sees tagab paremad partnerlussuhted ning tugevama positsiooni läbirääkimistelaua taga, samas kui probleemid võivad isegi tükk aega pärast nende likvideerimist tähendada mitme miljoni euro suurust trahvi.