• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vaatame teisest otsast

    Tallinn vaevleb pikemat aega kriisis, kuidas lahendada üleautostumise probleemi. Sõitsin ise nädalapäevad tagasi umbes viiesajameetrist lõiku Pärnu maanteel pea pool tundi. Sarnaseid juhuseid olla taksojuhi sõnul juba iga päev kohata, varemalt venis liiklus vaid nädalavahetuse alates.
    Kesklinna tipptundidel ja üha enam ka muul ajal ummistavaid autosid soovitakse suunata keskusest eemale erinevate meetoditega.
    Hiljuti kerkis parkimistasu süda- ja kesklinnas, mis autoomanikke peletama peaks. Või oleks pidanud. Tipptundidel ummistuvad tänavad endiselt ning autodevool ei katke.
    Eesmärk on tegelikult hea, autosid vähemaks saada, kui mulle tundub, et praegu on jäänud kahe silma vahele asendusvariandi pakkumine. Ehk, kui autot ei ole, millega siis liigelda.
    Mujal maailmas on hästi arenenud ühistranspordivõrgud, sõidavad ringi korralikud ühistranspordivahendid. Ehk autoomanikule on tehtud võimalikult mugavaks auto koju garaa?i jätmine. Üleminek ühelt liiklusvahendilt teisele on lihtne.
    Takistus sujuvaks ühistranspordiks on täna erinevate vedajate, tramm, troll ja buss, ühildamatus. Ehk kui troll ja buss sõidavad enamvähem samadest peatustest, siis trammipeatused asuvad reeglina eemal. Erandiks Narva maantee ümberehitusest tekkinud nn transpordisõlm. Ühistransport ei tegutse süsteemina, vaid eraldi. Ümber istuda aga tuleb.
    Samuti on täna kohati ebamugav sõidupileti lunastamine, sest sõiduvahendis müüakse vaid paberpileteid ning sedagi võimalikult täpse sularaha eest. Sõidukile kiirustades pole teinekord piletit taskus. Pangakaardiga aga sõidu eest bussis-trammis-trollis tasuda ei saa. Mis on ka arusaadav, sest tavalise makseterminaliga tasudes võtaks kaardimakse piisavalt palju aega, et ebamugavust nii reisijale kui piletimüüjale tekitada. Samas piletita sõites kontrollid ei halasta. ID-kaardiga piletiostmise juurutamisel võiks mõelda ka muudele innovaatilisematele viisidele. Näiteks mobiili vahendusel kas siis SMSi või pangakaardiga pileti lunastada.
    Et probleemid lahendaks ehk erinevate lahenduste loomine. Täna on hõivatud inimesel neid tihti vaid üks - oma auto.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Agris Adamberg: tubakaaktsiisiga saaks tervisekahjusid vähendada
Aktsiisipoliitika võiks ümber teha nii, et vähem kahjulikud tooted maksustatakse väiksema aktsiisiga, kirjutab alternatiivsete tubakatoodete aktsiisi mõju uurinud Agris Adamberg.
Aktsiisipoliitika võiks ümber teha nii, et vähem kahjulikud tooted maksustatakse väiksema aktsiisiga, kirjutab alternatiivsete tubakatoodete aktsiisi mõju uurinud Agris Adamberg.
Suur ülevaade: analüütikud näitavad rohelist ja punast tuld just neile Balti börsi aktsiatele
Eelmise aasta eufooriline meeleolu ja ahnus aktsiaturgudel on asendunud kohati hirmuga. Kogenumad investorid piiluvad häid ostukohti, analüütikute pakutud hinnasihid on üks viis, kuidas aktsiaid portfelli juurde noppida.
Eelmise aasta eufooriline meeleolu ja ahnus aktsiaturgudel on asendunud kohati hirmuga. Kogenumad investorid piiluvad häid ostukohti, analüütikute pakutud hinnasihid on üks viis, kuidas aktsiaid portfelli juurde noppida.
Miks just nemad ehk kogu tõde parimatest juhtidest
Konkursi "Parim juht" finalistid on eeskujuks nii isikupärase käekirja kui ka juhtimisstiiliga, samuti julgusega kutsuda ettevõtte omanik maadlema. Küsimuste küsimusele ehk kuidas pikaaegselt edukas olla ja tipus püsida, on neil kõigil eeldused õigesti vastata, leiab juhtimisekspert Mait Raava.
Konkursi "Parim juht" finalistid on eeskujuks nii isikupärase käekirja kui ka juhtimisstiiliga, samuti julgusega kutsuda ettevõtte omanik maadlema. Küsimuste küsimusele ehk kuidas pikaaegselt edukas olla ja tipus püsida, on neil kõigil eeldused õigesti vastata, leiab juhtimisekspert Mait Raava.
Miks just nemad ehk kogu tõde parimatest juhtidest
Konkursi "Parim juht" finalistid on eeskujuks nii isikupärase käekirja kui ka juhtimisstiiliga, samuti julgusega kutsuda ettevõtte omanik maadlema. Küsimuste küsimusele ehk kuidas pikaaegselt edukas olla ja tipus püsida, on neil kõigil eeldused õigesti vastata, leiab juhtimisekspert Mait Raava.
Konkursi "Parim juht" finalistid on eeskujuks nii isikupärase käekirja kui ka juhtimisstiiliga, samuti julgusega kutsuda ettevõtte omanik maadlema. Küsimuste küsimusele ehk kuidas pikaaegselt edukas olla ja tipus püsida, on neil kõigil eeldused õigesti vastata, leiab juhtimisekspert Mait Raava.
Välisinvestorid on Eestiga rohkem rahul, kuid pole kedagi palgata
Nii nagu kohalikel ettevõtjatel, on Eestis tegutsevatel välisinvestoritel küllaltki sarnased mured, kinnitas nende seas tehtud uuring: pole piisavalt töötajaid, kimbutavad kallid elektriarved ning geopoliitiline olukord paneb kukalt kratsima, tarneahelast rääkimata. Eksperdid näevad aga probleemides võimalusi.
Nii nagu kohalikel ettevõtjatel, on Eestis tegutsevatel välisinvestoritel küllaltki sarnased mured, kinnitas nende seas tehtud uuring: pole piisavalt töötajaid, kimbutavad kallid elektriarved ning geopoliitiline olukord paneb kukalt kratsima, tarneahelast rääkimata. Eksperdid näevad aga probleemides võimalusi.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.