• OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,15%38 343,83
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,37
  • OMX Baltic0,14%300,36
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,34%1 198,02
  • S&P 500−0,22%5 967,84
  • DOW 300,08%42 206,82
  • Nasdaq −0,51%19 447,41
  • FTSE 100−0,2%8 774,65
  • Nikkei 225−0,15%38 343,83
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,37
  • 25.11.04, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Jänkid said Finlandia Vodka omanikuks

Soomlaste ainuke lohutus on, et Altia säilitas imporditud kvaliteetviinade kategoorias maailma neljanda läbimüügiga Finlandia Vodka ainuvalmistamise õiguse aastani 2017. Seda valmistatakse Altia Rajamäki ja Koskenkorva tehases. Altia kätte jääb Finlandia Vodka müük üksnes Soomes ja Eestis.
Viimase Finlandia Vodka Worldwide?i 20protsendilise aktsiapaki eest maksab Brown-Forman 732 miljonit krooni. Pooled on lubanud tehingu kinnitada selle aasta lõpuks.
Finlandia Vodka Worldwide asutati 2000. aastal Altia ja Brown-Forman Corporationi ühisettevõttena, kui Altia nägi, et tal ei jätku piisavalt raha Finlandia Vodka ülemaailmse konkurentsivõime parandamiseks.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Altia valis USA firma partneriks just suure ja tugeva müügivõrgu pärast, samuti selleks, et saavutada suuremat edu ühel peamisel viinaturul USAs. Näiteks poolte kokkuleppe kohaselt kohustus Brown-Forman ainuüksi esimesel aastal kulutama Finlandia Vodka kaubamärgi reklaamile maailmas üle kahesaja miljoni krooni.
?Finlandia Vodka on maailma üks juhtivaid kvaliteetviinabrände, usume, et selle läbimüügi kasvuks on suurepärased võimalused,? ütles firma pressiteates Brown-Forman Beveragesi tegevdirektor Paul Varga.
Algul kuulus ühisfirma aktsiatest 55 protsenti soomlastele. 2003. aasta algusest kasvas Brown-Formani osalus juba 80 protsendile ning ühtlasi läks nende kätte kogu vastutus Finlandia Vodka reklaami ja müügi eest maailmas.
Sisuliselt oli sellega Altia müük juba otsustatud, sest koostööleppe kohaselt jäeti Altiale müügioptsiooniks aega kuni 2006. aasta lõpuni.
?Pidasime otstarbekamaks kasutada müügioptsiooni kohe ja sellega mitte nii kaua viivitada,? ütles tehingut kommenteerinud Altia peadirektor Veikko Kasurinen.
Brown-Forman Corporation on maailma suuruselt seitsmes alkoholifirma. Selle mullune käive oli 31 miljardit krooni ja tuntumad alkoholimargid on kangest alkoholist viskid Jack Daniel?s ja Canadian Mist.
116aastase ajalooga monopoolse riigifirma Altia eelmise aasta käive oli 3,1 miljardit krooni.
Soomlaste Finlandia Vodkaga konkureeriv Absolut Vodka, kes septembris tähistas miljardi pudeli tootmist. kuulub endiselt Rootsi riigifirmale Vin & Sprit.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kvaliteetviinade klassis on Absolut Vodka maailmas Finlandia Vodkast koha võrra kõrgemal, 3. kohal, jäädes maha ainult Bacardist ja Smirnoffist.
Ka Absolut Vodka peab oma peamiseks turuks USAd, kus müüakse ligi kaks kolmandikku toodangust. Viimastel aastatel on konkurentsi kasvu tõttu müügi kasv takerdunud, mille tõttu Vin & Sprit otsustas müügipartnerina vahetada Seagrami Future Brandsi vastu.
?USA turule tuleb iga kuu müügile kolm kuni viis uut viinasorti, vähestel neist õnnestub läbi lüüa,? ütles Vin & Spriti tegevdirektor Bengt Baron, kes on muu hulgas kahekordne olümpiamedalivõitja ujumises.
Baron tunnistas, et V & S on veidi maha maganud nn super premium?i kategooria, kuhu Bacardi toel on edukalt sisenenud Onistari Türi viin ja kus turuliider on Bacardi teine viin Grey Goose. Absolut tõi selles klassis alles märtsis turule Leveli.
Mitmel teisel turul on Absolut Vodka olnud edukam. Näiteks Hiinas suurendas ta mullu müüki 37 protsenti ja Kreekas 17 protsenti, mis ühtlasi tõusis tema suuruselt kolmandaks turuks USA ja Kanada järel. Eksport on suurenenud ka sellistesse viinamaadesse nagu Venemaa ja Poola.
Absolut Vodka tootmine algas Rootsis 1879. aastal ja eksport 1979. aastal. See on Vin & Spriti kõige edukam kaubamärk, mis annab üle poole kontserni käibest. Investeerimispank Lehman Brothers hindab Absolut Vodka brändi väärtuseks 36?48 miljardit krooni.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 24 p 24 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele