• OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5000,96%6 025,17
  • DOW 300,89%42 581,78
  • Nasdaq 0,94%19 630,97
  • FTSE 100−0,19%8 758,04
  • Nikkei 2251,09%38 771,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,06
  • OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5000,96%6 025,17
  • DOW 300,89%42 581,78
  • Nasdaq 0,94%19 630,97
  • FTSE 100−0,19%8 758,04
  • Nikkei 2251,09%38 771,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,06
  • 29.11.04, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Oskuslik töö inimestega on protsessijuhtimise lahutamatu osa

Laias laastus peab juht jagama ennast kahe tegevuse vahel ? esiteks valdkonna spetsiifika valdamine ja arendamine ning teiseks inimeste ja meeskondade tegevuse koordineerimine. Teisisõnu ? juht peab tegelema protsesside juhtimise ja inimeste juhtimisega.
Kui tegemist on väikese meeskonna/ettevõttega, ei kasutata enamasti selget ja kirja pandud protsesside kirjeldust, kuna enamik inimesi saab ilma selletagi aru, mida ja miks peab tegema.
Suuremas meeskonnas/ettevõttes hakkavad erinevad inimesed ja meeskonnad asjadest erinevalt aru saama, sest suulisel teel jagatav informatsioon muutub käest kätte liikudes.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Siin tuleb ühe võimalusena appi protsessikeskne lähenemine. Sel juhul vaadatakse kliendi rahulolu läbi põhiprotsessi, kus sisendis on klient oma vajaduste ja soovidega ning väljundis on rahulolev klient.
Põhiprotsessi täiendavad vajalikud abiprotsessid, mis loovad põhiprotsessile vajalikud tingimused tulemuslikuks toimimiseks.
Protsessijuhtimine loob selguse prioriteetides ja eesmärkides ning annab inimestele selge ettekujutuse, millistel peamistel tegevustel põhineb ettevõtte edu ning mida tähendab kliendikesksus just meie ettevõtte jaoks.
Inimestel on selgus, mida neilt oodatakse ning mida ja kuidas nad tegema peavad, et lõpptulemuseks oleks (sise)kliendi rahulolu.
Eriti hästi on protsessijuhtimine kasutatav uute inimeste sisseelamisel ja väljaõpetamisel, eesmärkide saavutamise (kvaliteedi) kontrollimisel, protsesside optimeerimisel ja muutmisel.
Kui protsessijuhtimine oleks ainuke ja kõige õigem meetod, siis oleksid kõik ettevõtted sellele üle läinud ja kõik toimiks ideaalselt, sest inimesed teeksid täpselt nii, nagu protsesside kirjeldused ette näevad.
Reaalsus on pigem selline, et juhtidel tuleb alati toime tulla inimestega, sest just inimesed on need, kes viivad ellu protsessikirjeldustes kirjapandut. Meenutage kas või Henry Fordi kuulsat ütlust: ?Miks on nii, et kui vajan üht kätepaari, saan inimese pealekauba??
Kuivõrd aga inimesed (nii meeskond kui ka juhid ise) teevad kirja pandud tegevusi alati täpselt nii, nagu vaja oleks?

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seda võib igaüks proovida enda peal ? vaadake korraks oma selle nädala kalendrisse kirja pandud tegevusi ja öelge endale ausalt, kas kõik kirja pandud tegevused on tehtud nii, nagu te plaanisite.
Paljudel ilmselt ei ole, sest me oleme tavalised inimesed ning mitte alati ei pruugi me teha asju, mida peab ja on mõistlik teha. q
Kuidas jõuda protsessijuhtimisel nii kaugele, et meil enamasti õnnestuks saavutada just see, mida me soovime?
Kui te saavutate tulemuse nii, et tagatud on inimeste, meeskonna, klientide ning ettevõtte rahulolu, siis on väga suur tõenäosus, et te olete pikas perspektiivis edukad ja lisaks hinnatakse teid kui suurepärast liidrit.
Autor: Mats Soomre

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 24 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele