Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ideaalset kasumit loodab Kruuda kahe aasta pärast
Kalev saavutas 30. septembril lõppenud majandusaasta esimeses kvartalis 174,9 miljoni kroonise käibe juures 0,05 miljoni kroonise kasumi. Võrreldes möödunud aastaga kasvas käive 149% ning kasum 15,9 miljoni krooni võrra, teatas kondiitri- ja toiduainetootja Tallinna börsile.
?Oleme ise natuke õnnetud oma kasumi pärast, tahaksime paremad olla, aga tooraine hinna kasv ei võimalda seda,? ütles Kruuda. Suure käibe kasvu tõi tema sõnul Paide Piimatööstuse täie võimsusega tööle panek. Kruuda märkis, et tööd tuleb veel teha tütarfirmadega, et need tuksuksid.
Mullu lõpetati kolimine, tänavu osteti uusi firmasid ja maksimaalse töövõimsuse saavutamise peale läheb aega. ?Minu ideaalile vastavat kasumit võiks näha kahe aasta pärast,? ütles Kruuda. Juht loodab tulevikus koostööle valitsusega selles osas, et saaks toetust toiduainesektorile. ?Oleme oma hinnaklassi tõstnud ja näha on, et tarbija tegelikult ei jõua nii palju osta,? ütles Kruuda.
Ekspordi osakaalu mulluselt 16 protsendilt tänavu 45 protsendini on aidanud tõsta Paide või ja piimapulber, mis läheb Saksamaale ja Hollandisse. ?Tänu võile ja piimale oleme saanud ka häid kontakte ja oleme neile ka ?okolaadi müügiks neli pakkumist teinud, aga pole veel õnneks läinud,? ütles Kruuda.
?Kolimise võib nüüd lõppenuks lugeda,? ütles Kruuda. Tema sõnul ootab tegevuse alustamist nätsuliin, aga see läheb käiku, kui tellimused tulevad. ?Mul on tunne, et kõige raskemad ajad hakkavad seljataha jääma,? rõõmustab juht.
Suhkrutrahvide maksmisest loodab Kruuda pääseda, kuna ettevõte deklareeris nii valmiskauba kui ka tooraine laoseisud õigeaegselt.
Uuringufirma AC Nielsen Eesti jaekaubanduse uuringu andmetel ulatus Kalevi mahuline turuosa 2004. aasta augustis-septembris ?okolaadi- ja suhkrukondiitritoodete lõikes 44,7 protsendini. Ettevõtja mahuline turuosa küpsiste sektoris samal perioodil oli 20,1%.