• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kehv automüük piiras kaubanduse kasvu

    Statistikaameti andmeil oli kolmandas kvartalis kaubandusettevõtete netokäive 37,9 miljardit krooni, mis on eelmise aasta sama kvartaliga võrreldes 12% suurem. See on vähem kui esimeses ja teises kvartalis, mil kaubanduskäive kasvas mullusega võrreldes vastavalt 14% ja 18%.
    Kui kaupade jaemüügi üldnäitajast kaks viiendikku andvate toidukaupluste käibe kasv on tänavu kvartalite lõikes kõikunud paari protsendi piires, olles viimati 14%, siis automüüjatel jäi see näitaja eelmises kvartalis oluliselt alla esimese poolaasta tulemustele ning oli 6% väiksem kui eelmise aasta kolmandas kvartalis. Samuti kasvas varasemast ligi kolm korda vähem kütuse jaemüügi näitaja, olles 4%.
    ?Jaekaubandusettevõtete puhul on kasvutempo enam-vähem endine, kuid automüüjatel pole sellist kasvu, sest eelmisel aastal saavutati väga kõrge tase,? tõdes Kaupmeeste Liidu tegevdirektor Marika Merilai, viidates arvukate autosalongide avamisele mullu.
    ?Meie numbrid on samad nagu üldine pilt,? kommenteeris Fordi, Volvot, Land Roverit ja Jaguari esindava Info-Auto turundusdirektor Tiit Lillipuu kolmanda kvartali statistikanäitajat. Tema sõnul toimus automüügis suur hüpe tänavu kevadel enne Euroopa Liiduga ühinemist, sest kardeti hinnatõusu: ?Autod soetati planeeritust varem.?
    Teiseks läks Lillipuu hinnangul suvel pankade eluasemelaenude intressiralli ajal rohkem raha kinnisvarasse ning seetõttu ei vahetanud tarbija autot nii ruttu uue vastu. ?Prognoosin, et aasta lõikes tuleb käibe kasvuks 4?5% võrreldes eelmise aastaga,? lisas ta.
    Neste Eesti juht Indrek Kaju lausus, et ei oskagi kommenteerida kütuse jaemüügi statistilise kasvunäitaja pidurdumise põhjusi kolmandas kvartalis. ?Seda võib küll öelda, et teise kvartali kasv oli ülepaisutatud. Kuna 1. maist tuli aktsiisitõus, siis osteti kütust ka jaemüüjatelt varuks,? lausus ta. Kaju märkis samuti, et bensiinimüügi puhul saab Eestis rääkida ikkagi ühe- mitte kahekohalisest kasvunäitajast.
    Kaubandusettevõtete kogukasum oli kolmandas kvartalis 1,6 miljardit krooni. Kogukasumi osatähtsus netokäibes oli 4,1%, kaupade juurdehindlus 19%.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

E-resident: õiglased tasud Eesti loomemajandusse!
Rohkem kui 70 aastat pärast loojate õiguste fikseerimist ÜRO inimõiguste deklaratsioonis on paljude autorite tasustamine endiselt kõike muud kui õiglane ja läbipaistev, kirjutab ettevõtte Digiciti asutaja ning Eesti e-resident Philippe Rixhon.
Rohkem kui 70 aastat pärast loojate õiguste fikseerimist ÜRO inimõiguste deklaratsioonis on paljude autorite tasustamine endiselt kõike muud kui õiglane ja läbipaistev, kirjutab ettevõtte Digiciti asutaja ning Eesti e-resident Philippe Rixhon.
Läti ükssarvikulootus kaasas lisaraha
Suuresti Läti börsifirmale HansaMatrix kuuluv ja Kanadas börsiplaane pidav Lightspace Technologies kaasas 2 miljonit eurot noteerimiseelse konverteeritava üleminekulaenuga.
Suuresti Läti börsifirmale HansaMatrix kuuluv ja Kanadas börsiplaane pidav Lightspace Technologies kaasas 2 miljonit eurot noteerimiseelse konverteeritava üleminekulaenuga.
Coop Panga tippjuht: usaldust tuleb treenida
Juhtidel peaks olema julgust usaldada oma töötajaid ning juhul kui eesmärgid täidetakse, siis peaks andma präänikut, mitte piitsa, rääkis Coop Panga riskijuht Heikko Mäe.
Juhtidel peaks olema julgust usaldada oma töötajaid ning juhul kui eesmärgid täidetakse, siis peaks andma präänikut, mitte piitsa, rääkis Coop Panga riskijuht Heikko Mäe.
Renault' lahkumise järel vuravad Moskva tehasest välja Moskvitšid
Moskva linnapea Sergei Sobjanin teatas, et Venemaa pealinn võtab seal asuva Renault' tehase üle ja see hakkab tootma Moskvitši kaubamärgiga autosid.
Moskva linnapea Sergei Sobjanin teatas, et Venemaa pealinn võtab seal asuva Renault' tehase üle ja see hakkab tootma Moskvitši kaubamärgiga autosid.
Bituumeni-kriis lööb jalgealuse vankuma: „Tööd jääb vähemaks ja kõik on kõigile võlgu“ Riigi otsus andis raskustes sektorile kõva hoobi
Vähe sellest, et Ukraina sõja tõttu on teede ehituseks tarvilikku bituumeni kättesaadavusega tõsiseid raskuseid, otsustas riik külmutada tänavu 50 teedeehituse objekti. „See on raske olukord. Jäädakse võlgu, makseajad pikenevad,“ kommenteeris olukorda Pigipada OÜ juhatuse liige Marek Koit, kelle sõnul lõi riik teedeehituse sektorit raskel ajal selga.
Vähe sellest, et Ukraina sõja tõttu on teede ehituseks tarvilikku bituumeni kättesaadavusega tõsiseid raskuseid, otsustas riik külmutada tänavu 50 teedeehituse objekti. „See on raske olukord. Jäädakse võlgu, makseajad pikenevad,“ kommenteeris olukorda Pigipada OÜ juhatuse liige Marek Koit, kelle sõnul lõi riik teedeehituse sektorit raskel ajal selga.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.