• OMX Baltic−0,44%301,07
  • OMX Riga−0,61%881,51
  • OMX Tallinn−0,18%2 063,36
  • OMX Vilnius0,18%1 194,64
  • S&P 5000,43%6 008,44
  • DOW 300,43%42 398,74
  • Nasdaq 0,56%19 630,91
  • FTSE 1000,11%8 843,53
  • Nikkei 2250,9%38 885,15
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,59
  • OMX Baltic−0,44%301,07
  • OMX Riga−0,61%881,51
  • OMX Tallinn−0,18%2 063,36
  • OMX Vilnius0,18%1 194,64
  • S&P 5000,43%6 008,44
  • DOW 300,43%42 398,74
  • Nasdaq 0,56%19 630,91
  • FTSE 1000,11%8 843,53
  • Nikkei 2250,9%38 885,15
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,59
  • 03.12.04, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kolm autot teeninud tosin EuroNCAPi tärni

Järjekordses turvatestis suutsid VW Golfi tulemust korrata veel kaks autot: Seat
Altea ja Citroen C4. Esimese väikeautona teenis sõitjate turvalisuse eest viis tärni Renault Modus ning uus Ford Focus kuulutati turvalisimaks autoks reisijatele.
Sõitjate turvalisuse eest teenis maksimaalsed viis tärni ühtekokku kaheksa autot 13 esmakordselt testitu seast. Mõnevõrra üllatuslik oli BMW 5-seeriale antud neli tärni, samal ajal kui näiteks 1-seeria sai viis. Miks see nii läks, sellest EuroNCAPi pressiinfo paraku vaikib. BMW foorumites on teadjamad toonud esile auto struktuurilisi vigu, mida iganes see siis ka ei tähendaks. Fotodel on 5-seeria salongiosa igatahes pärast kokkupõrget täpselt sama terve nagu neil autodel, mis teenisid viis tärni auga välja.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Neli tärni teenisid lisaks 5-seeria BMW-le ka Hyundai Getz, ?koda Octavia ja teist korda testitud Mazda2. Vaid kolme tärniga pidi piirduma kaks autot: Kia Picanto ja Fiat Panda. Laste turvalisuse eest teenis neli tärni ühtekokku 10 autot, kolm autot sai kolm tärni ja üks kaks tärni. Tegemist oli taas Fiat Pandaga, mis teenis kokku kõigest kuus tärni.
Jalakäijale otsasõidu testis saavutasid sedapuhku kolm tärni vaid Citroen C4 ja Seat Altea, kaks tärni said Ford Focus, ?koda Octavia ja Mazda2. Kõik ülejäänud testitud autod pidi leppima vaid ühe tärniga. Reisijate ja laste turvalisuse osas tõstsid testijad seekord esile eeskätt nelja autot: Ford Focust, Renault Modust, Citroen C4 ja Seat Alteat. Näiteks Focus pakub nii laup- kui ka külgkokkupõrke korral reisijatele 100%-list kaitset. Esimesena ühtekokku 12 tärni saavutanud VW Golfil on sajaprotendiline kaitse vaid külgkokkupõrke korral, laupkokkupõrkes suudab Golf kaitsta reisijaid 81% ulatuses, Citroen C4 94%, Seat Altea ja Opel Astra 88% jne. Seega suudab Focus tagada sõitjatele täieliku turvalisuse kiirusel 64 km/h otse- ja 50 km/h külgkokkupõrke korral.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 29 p 14 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele