• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kuues raamprogramm stimuleerib transpordivaldkondade arengut

    2002. aastal käivitunud ELi 6. raamprogrammis on transporditemaatika keskkonna ja energia kõrval üks kolmest nn 6. prioriteedi ?Säästev areng, globaalsed muutused ja ökosüsteemid? alamprogrammist. Raamprogrammi kogueelarve 17,5 miljardist eurost on 6. prioriteedile planeeritud 2120 miljonit, millest omakorda transpordiprojektidele on eraldatud 610 miljonit.
    Kõik valdkonna teemad võib tinglikult jagada kahte gruppi: teadustegevus Euroopa transpordipoliitika toetuseks ning teadus, tehnoloogiate arendamine ja integratsioon.
    Neist esimene hõlmab teadustegevust transpordipoliitika toetuseks (?Euroopa transpordipoliitika aastani 2010: aeg otsustada?, COM (2001) 370), mille tulemuse rakendamiseks kulub alla viie aasta. Teise grupi huviorbiidis on uute maismaa- ja veetransporti puudutavate tehnoloogiate arendamine ning nende integreerimine tulevastesse transpordisüsteemidesse ja toodetesse. Tööprogrammis on esimene grupp tähistatud A-ga (esimesel konkursil 1A, teisel konkursil 2A jne), teine grupp B-ga (1B, 2B jne).
    Tööprogrammis lahti kirjutatud uurimisteemad ja tegevused on jagatud nelja gruppi. Iga grupp võib jaguneda 10 või enamaks kitsamaks teemaks, millest mõned avatakse vaid üheks projektikonkursiks, mõned aga mitmeks. Kui konkursile ei laeku ühtegi finantseerimiskõlblikku taotlust, võidakse katmata jäänud teema avada uuesti mõnel järgmisel konkursil.
    Üldse on 6. raamprogrammi jooksul neli A-grupi (viimane konkurss lõpeb 2005. aasta detsembris) ja kolm B-grupi (viimane konkurss lõpeb 2005. aasta septembris) projektikonkurssi ning üks B-grupi nn avatud konkurss, kus viimane hindamine toimub 2006. aasta märtsis.
    Avatud konkursi eripära on, et see kuulutatakse välja üks kord raamprogrammi alguses, taotlusi võib esitada pidevalt ning laekunud taotlusi hinnatakse teatud perioodi järel. Ühele hindamisele hilinenud taotlus läheb lihtsalt järgmisesse perioodi. Avatud konkursile saab esitada taotlusi ainult nn toetavate meetmete rakendamiseks.
    6. raamprogrammi tänaseks juba suletud konkurssidel on Eesti partnerid osalenud projektides, milles käsitletakse maanteeliikluse ohtust, liiklusohutuse juhtimist, transpordi infrastruktuuri töökindlust, linnatranspordi arengut ja jää mõju arvestamist laevade konstruktsioonielementidele talvetingimustes navigeerivate aluste projekteerimisel ja ehitamisel.
    Lähim projektitaotluste esitamise tähtaeg on 8. detsember, uue projektikonkursi väljakuulutamist on oodata 2005. aasta 12. märtsil. Valida saab 16 erineva teema vahel.
    Eelarveks on Euroopa Komisjoni poolt välja pakutud 150 miljonit eurot ? 60 miljonit juba viiendast raamprogrammist tuttavatele väiksemamahulistele teadusprojektidele, toetavatele ning koordineerivatele tegevustele, 90 miljonit tippkeskuste võrgustikele ja integreeritud projektide elluviimiseks.
    Taotluste esitamise tähtaeg on 1. september, mis jätab taotluse ettevalmistamiseks viis ja pool kuud. Uue konkursi täpne tööprogramm on hetkel kooskõlastamise faasis ning avaldatakse koos muude taotluse esitamiseks vajalike materjalidega aadressil www.cordis.lu/fp6 pärast konkursi väljakuulutamist.
    Internetist leiab huviline ka kõik taotluse vormistamiseks vajaliku ? projektides osalemise reeglid, konkursi tingimused ja teemad, konkursi jaoks täiendatud tööprogrammid, taotluste vormistamise reeglid ning vastavad vormid ja palju muud.
    Projektikonsortsiumi kokkupanemisel tuleks võimalusel arvestada järgmiste oluliste momentidega: väike- ja keskmise suurusega ettevõtete kaasamine ning nendele oluliste probleemide lahendamine, assotsieerunud kandidaatriikide osalemine projektides ja rahvusvahelise koostöö laienemine kolmandate riikide suunas. Kuues raamprogramm on avatud sisuliselt kõikidele maailma riikidele. Koostöö puudub jätkuvalt vaid selliste maadega nagu Afganistan, Iraak, Iraan, Liibüa, Põhja-Korea ja Myanmar.
    Initsiatiivi CIVITAS raames toetatakse nn ambitsioonikaid linnu uute julgete lahenduste katsetamisel linnatranspordi märgatavaks parandamiseks ja keskkonnasäästlikumaks muutmiseks. Suurt rõhku pannakse alternatiivsete mootorikütuste kasutamisele. Uute lahenduste otsimisel soovitatakse lähtuda konkreetse linna oludest ja vajadustest.
    Tegemist on 6. raamprogrammi integreeritud projektikonkursiga ja seega kehtivad konkursil osalemisel ja taotluste ettevalmistamisel 6. raamprogrammi reeglid. Esimene konkurss oli üllatavalt edukas ning innustas Euroopa Komisjoni välja kuulutama ka hetkel avatud teise projektikonkursi.
    Autor: Maria Habicht
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Toiduliidu juht: ma ei saa aru, kas meil on sügisel gaasi või ei ole
Eesti tarnekindluse eest vastutavate ametnike väljaütlemised on muutnud kogu tööstussektori ärevaks. Samas ei paista tulevik paljudele probleemidele vaatamata ainult mustades toonides, kirjutab Eesti Toiduainetööstuse Liidu juht Sirje Potisepp vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Eesti tarnekindluse eest vastutavate ametnike väljaütlemised on muutnud kogu tööstussektori ärevaks. Samas ei paista tulevik paljudele probleemidele vaatamata ainult mustades toonides, kirjutab Eesti Toiduainetööstuse Liidu juht Sirje Potisepp vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Starbucks väljub viimaks Vene turult
Starbucks teatas lõplikust väljumisest Vene turult, kus ketil oli 130 kohvipoodi ja ligi kaks tuhat töötajat.
Starbucks teatas lõplikust väljumisest Vene turult, kus ketil oli 130 kohvipoodi ja ligi kaks tuhat töötajat.
Parimad juhid: avaliku sektori juhtide palgad peavad tõusma
Konkursi parim juht finalistid LHV Grupi juht Madis Toomsalu ja Enefit Green juht Aavo Kärmas leidsid saates „Kuum tool“, et avaliku sektori tasud peaksid olema kõrgemad kui täna. Tänavusel konkursil esikolmikusse jõudnud kahe börsifirma juhi palganumber on näiteks kolm korda kõrgem kui konkursil kolmandal finalistil, Häirekeskuse juhil Kätlin Alvelal. Juhid on juhid ja vahet ei olegi, kas nad on eraettevõttes või avalikus sektoris, leidis Aavo Kärmas.
Konkursi parim juht finalistid LHV Grupi juht Madis Toomsalu ja Enefit Green juht Aavo Kärmas leidsid saates „Kuum tool“, et avaliku sektori tasud peaksid olema kõrgemad kui täna. Tänavusel konkursil esikolmikusse jõudnud kahe börsifirma juhi palganumber on näiteks kolm korda kõrgem kui konkursil kolmandal finalistil, Häirekeskuse juhil Kätlin Alvelal. Juhid on juhid ja vahet ei olegi, kas nad on eraettevõttes või avalikus sektoris, leidis Aavo Kärmas.
Soome suurim maasikakasvataja palkab ukrainlaste asemele tailased
Soome suurim maasikakasvataja Koivistoinen Mansikkapaikka, mis on varasematel aastatel tuginenud Ukraina tööjõule, kasutab sel suvel Tai marjakorjajaid.
Soome suurim maasikakasvataja Koivistoinen Mansikkapaikka, mis on varasematel aastatel tuginenud Ukraina tööjõule, kasutab sel suvel Tai marjakorjajaid.
Ehituses mõjutavad otsuseid riik, alampakkujad ja teadmatus
Mõjukuse näitaja on see, kui keegi suudab sektorit mingis suunas liigutada. Ehituses ei ole ühtegi sellist inimest, kes suudaks seda üksinda teha, leidis Otsustajate TOPis ehitussektori pingerivis teisel kohal olev Raivo Rand.
Mõjukuse näitaja on see, kui keegi suudab sektorit mingis suunas liigutada. Ehituses ei ole ühtegi sellist inimest, kes suudaks seda üksinda teha, leidis Otsustajate TOPis ehitussektori pingerivis teisel kohal olev Raivo Rand.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.