Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Padjatootja Domotex kasvab Soome turu toel
Ettevõtte omanik soomerootslane Göran Sjöholm võib oma ettevõtte arenguga rahul olla. Oktoober oli tema sõnul ajaloo parim kuu, mil käibenumbriks kirjutati 6,3 miljonit krooni, novembris aga teeniti müügitulu juba peaaegu 15 miljonit krooni ja kasum on tänaseks umbes 5 miljonit. Aasta algul sihiks seatud 60miljoniline käive ületatakse tõenäoliselt umbes 5 miljoniga, aastakasum moodustab sellest umbes 10 protsenti.
Domotexile teevad allhanget teisedki Viljandis asuvad tekstiilitootjad AS Toom Tekstiil ja AS Mivar Viva.
Toom Tekstiili juhi ja omaniku sõnul teeb Göran Sjöholm müügimehena kindlasti silmad ette nii mõnelegi eestlasele. ?Ega eestlastel on raskem müüa Soomes kui soomlastel endal,? sõnas Toom. ?Samas kvaliteedi taseme poolest teeme ka päris kõrgklassi tooteid.?
?Meie idee on pakkuda kõrgemat kvaliteeti ja kallimat hinda,? ütles Sjöholm. ?Seda toetab turundus. Me peame arendama niivõrd fantastilisi tooteid, et kliendid ei suuda neile ka kõrge hinna tõttu ?ei? öelda.?
Järgmise aasta lõpuks on plaanis investeerida üle 10 miljoni krooni, millest 4 miljonit läheb jaanuaris avatava uue padjaliini käivitamiseks. Kui praegu teeb ettevõtte kolme vahetusega päevas 7500 patja, siis jaanuaris jääb ära öine vahetus ning patjade arv kasvab päevas 12 500ni.
Algul oli plaanis juba kevadel investeerida ka uude tekiliini, kuid Domotexi tegevjuht Tiia Varjund ei olnud sellega nõus.
?Arvan et kasvame liiga ruttu ja otsustasime täna (eile ? toim.), et pool aastat vähemalt ei tee midagi,? sõnas Varjund, kelle hinnangul valmistab vabrik päevas umbes 6000 tekki. ?Järgmise aasta keskelt hakkame vaatama uue liini ostmise peale.?
Siinsete ettevõtete peamine probleem on selles, et eestlased ei oska müüa. Siin töötatakse ainult klientide ideedega, mitte ei mõelda neid ise välja.
Tuleb õppida müüma, muidu jäädaksegi allhanke tegijaks. Kui eestlaste käest küsida, kas nad pigem ostaksid või müüksid, siis üldjuhul eelistatakse ostmist.