• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pea viiendik veofirmadest plaanib hindu kergitada

    Turusituatsioon on paranenud ja edukate firmade osakaal suurenenud. Nõuldus väljus langusest ja teenuste müük pöördus kasvule, saldo oli oktoobris +5, septembris -23.
    Siiski on olukord kehvem kui eelmise aasta samal perioodil, selle peamiseks põhjuseks märkisid veofirmad ebapiisavat nõudlust.
    Töötajate arv on viimastel kuudel mõnevõrra suurenenud, kuid igal neljanda firma äritegevust piirab sobiva tööjõu puudumine tööjõuturul.
    Lähikuude prognoos näeb ette konjunktuuri soodsamaks muutumist ning nõudluse kasvu (saldo +54), harus tervikuna on oodata töötajate arvu suurenemist.
    Veohindade tõusu planeerib järgmisel kolmel kuu 16% firmadest, ülejäänutel jäävad need valdavalt samaks.
    Käibe suurendamise lisatakistusena nimetasid ettevõtted ka ebaausat konkurentsi transpordisektoris, mis omakorda mõjutab hinnakujundust. Pikaajalise prognoosi järgi on kuue kuu pärast konjunktuur oktoobrile sarnane.
    ASi KMV juhataja Heiki Ohu selgitas, et kuudega võrreldava käibemahu juures kasvasid kulud 4%, mis tähendab, et sama käibe saavutamiseks tegime rohkem tööd, tulemuseks oli sügav kahjum. ?Loomulikult oleme igal võimalikul juhul püüdnud veohinda tõsta, kuid paraku on see äärmiselt raske. Ideaalis peaks veohinnad tõusma 15?20% ja kindlasti nad teatud aja möödudes ka tõusevad, kuid enne peavad alla omahinna töötavad vedajad välja surema,? selgitas Ohu.
    ASi SP Transit juhataja Roman Loov oli üldiselt baromeetris toodud andmetega nõus, kuid lisas mõned täpsustused. Et veofirmad hindavad käesoleva aasta oktoobrikuist perioodi eelmise aastaga võrreldes kehvemaks, ei tulene Loovi hinnangul mitte nõudluse vähenemisest, vaid teenuse pakkumise kasvust.
    ?Piirijärjekordade ja tollivormistuse kadumine vabastas täiendavalt suure hulga veoressurssi, mis omale turgu otsib. Nii on Eestis selgelt aktiviseerunud Leedu ja Poola vedajate tegevus,? selgitas Roman Loov.
    Veondussektoris tööjõudu praegu küll on, kuid selle kvaliteet ei rahulda kõrgemale säetud nõudmisi.
    ?Euroliidu tingimustes läbilöömiseks peab ka tööjõu kvaliteet olema vähemalt ligilähedane vanades liikmesmaades aktsepteeritavale,? lisas Loov.
    Lisaks leidis ta, et olulist muutust lähikuude nõudluse ja pakkumise suhtes peale sesoonsete kõikumiste ei toimu, ja olukord veoturul stabiliseerub kuue kuni üheksa kuu jooksul, mil vabanenud veoressurss siirdub uutele ja meie regiooni vedajate jaoks atraktiivsematele turgudele.
    ?Veohindade tõus seondub eelkõige nimetatud muudatuste kiirusega ja rahvusvahelises veonduses Saksamaa kiirteemaksuga ning ebaaus konkurents on pigem Eesti sisevedude kui rahvusvahelise veonduse küsimus,? selgitas Loov.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Ivo Suursoo: sektoriaalsed langused on paratamatud, aga nendega oleme ju harjunud
Kui riik suudab Euroopa Liidu taastefondi rahad sügiseks majandusse tuua, siis pigem jääb majanduskasv plussi, kirjutab IT-ettevõtja Ivo Suursoo vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kui riik suudab Euroopa Liidu taastefondi rahad sügiseks majandusse tuua, siis pigem jääb majanduskasv plussi, kirjutab IT-ettevõtja Ivo Suursoo vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Paljusid hullutanud investeering tegi rikkaks vaid ühe mehe
1990ndate lõpus, kui Eesti punaimpeeriumis veedetud aastatest alles taastus, käis üle USA üks ajaloo veidramaid buume Hollandi omaaegse tulbisibulamaania järel: Beanie Babiese buum.
1990ndate lõpus, kui Eesti punaimpeeriumis veedetud aastatest alles taastus, käis üle USA üks ajaloo veidramaid buume Hollandi omaaegse tulbisibulamaania järel: Beanie Babiese buum.
Parim juht Madis Toomsalu ei seadnud LHVsse minnes karjäärirada ette
„Parim juht 2022“ tiitili pälvis LHV Grupi juht Madis Toomsalu. Ta on rääkinud juhiks saamisest ja olemisest Äripäeva raadios, ent ka tema kollegid võtsid vaevaks parimat juhti kiita.
„Parim juht 2022“ tiitili pälvis LHV Grupi juht Madis Toomsalu. Ta on rääkinud juhiks saamisest ja olemisest Äripäeva raadios, ent ka tema kollegid võtsid vaevaks parimat juhti kiita.
Raadiohitid: hinnatõususest ja investeerimisest
Äripäeva raadionädala kuulatavaimad saated rääkisid harjumuspäraselt investeerimisest ja sekka ka makromajanduslikest trendidest. Esiplaanil olid ka kiirest hinnatõusust rääkivad saated.
Äripäeva raadionädala kuulatavaimad saated rääkisid harjumuspäraselt investeerimisest ja sekka ka makromajanduslikest trendidest. Esiplaanil olid ka kiirest hinnatõusust rääkivad saated.
Soome rublades ei maksa, firmad panevad ennast gaasikatkestuseks valmis
Soomes usutakse, et Venemaa keerab gaasikraani sel nädalal kinni, kuna nad rublades ei maksa selle eest, mistõttu tõusevad hinnad ja ettevõtted peavad tegevuse ümber korraldama.
Soomes usutakse, et Venemaa keerab gaasikraani sel nädalal kinni, kuna nad rublades ei maksa selle eest, mistõttu tõusevad hinnad ja ettevõtted peavad tegevuse ümber korraldama.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.