• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pea viiendik veofirmadest plaanib hindu kergitada

    Turusituatsioon on paranenud ja edukate firmade osakaal suurenenud. Nõuldus väljus langusest ja teenuste müük pöördus kasvule, saldo oli oktoobris +5, septembris -23.
    Siiski on olukord kehvem kui eelmise aasta samal perioodil, selle peamiseks põhjuseks märkisid veofirmad ebapiisavat nõudlust.
    Töötajate arv on viimastel kuudel mõnevõrra suurenenud, kuid igal neljanda firma äritegevust piirab sobiva tööjõu puudumine tööjõuturul.
    Lähikuude prognoos näeb ette konjunktuuri soodsamaks muutumist ning nõudluse kasvu (saldo +54), harus tervikuna on oodata töötajate arvu suurenemist.
    Veohindade tõusu planeerib järgmisel kolmel kuu 16% firmadest, ülejäänutel jäävad need valdavalt samaks.
    Käibe suurendamise lisatakistusena nimetasid ettevõtted ka ebaausat konkurentsi transpordisektoris, mis omakorda mõjutab hinnakujundust. Pikaajalise prognoosi järgi on kuue kuu pärast konjunktuur oktoobrile sarnane.
    ASi KMV juhataja Heiki Ohu selgitas, et kuudega võrreldava käibemahu juures kasvasid kulud 4%, mis tähendab, et sama käibe saavutamiseks tegime rohkem tööd, tulemuseks oli sügav kahjum. ?Loomulikult oleme igal võimalikul juhul püüdnud veohinda tõsta, kuid paraku on see äärmiselt raske. Ideaalis peaks veohinnad tõusma 15?20% ja kindlasti nad teatud aja möödudes ka tõusevad, kuid enne peavad alla omahinna töötavad vedajad välja surema,? selgitas Ohu.
    ASi SP Transit juhataja Roman Loov oli üldiselt baromeetris toodud andmetega nõus, kuid lisas mõned täpsustused. Et veofirmad hindavad käesoleva aasta oktoobrikuist perioodi eelmise aastaga võrreldes kehvemaks, ei tulene Loovi hinnangul mitte nõudluse vähenemisest, vaid teenuse pakkumise kasvust.
    ?Piirijärjekordade ja tollivormistuse kadumine vabastas täiendavalt suure hulga veoressurssi, mis omale turgu otsib. Nii on Eestis selgelt aktiviseerunud Leedu ja Poola vedajate tegevus,? selgitas Roman Loov.
    Veondussektoris tööjõudu praegu küll on, kuid selle kvaliteet ei rahulda kõrgemale säetud nõudmisi.
    ?Euroliidu tingimustes läbilöömiseks peab ka tööjõu kvaliteet olema vähemalt ligilähedane vanades liikmesmaades aktsepteeritavale,? lisas Loov.
    Lisaks leidis ta, et olulist muutust lähikuude nõudluse ja pakkumise suhtes peale sesoonsete kõikumiste ei toimu, ja olukord veoturul stabiliseerub kuue kuni üheksa kuu jooksul, mil vabanenud veoressurss siirdub uutele ja meie regiooni vedajate jaoks atraktiivsematele turgudele.
    ?Veohindade tõus seondub eelkõige nimetatud muudatuste kiirusega ja rahvusvahelises veonduses Saksamaa kiirteemaksuga ning ebaaus konkurents on pigem Eesti sisevedude kui rahvusvahelise veonduse küsimus,? selgitas Loov.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Saksa majandusajakirjanik valimiste eel: taastame Hansa Liidu!
Miks ei võiks Tallinn, Riia, Bremen ja Hamburg, aga ka teised endised hansalinnad puhuda uuesti elu sisse kunagisele Hansa Liidule? See oleks uut tüüpi linnade ja ettevõtete liit, mida juhiks mitte nostalgia, vaid soov astuda vastu Hiina hegemoniaalsetele ambitsioonidele Euroopas, kirjutab Saksamaa majandusajakirjanik Manfred Sieg (Sieg-Tech).
Miks ei võiks Tallinn, Riia, Bremen ja Hamburg, aga ka teised endised hansalinnad puhuda uuesti elu sisse kunagisele Hansa Liidule? See oleks uut tüüpi linnade ja ettevõtete liit, mida juhiks mitte nostalgia, vaid soov astuda vastu Hiina hegemoniaalsetele ambitsioonidele Euroopas, kirjutab Saksamaa majandusajakirjanik Manfred Sieg (Sieg-Tech).
Sigade hinnad kukkusid Hiinas tagasi maa peale
Pärast kahe aasta pikkust perioodi kõrgeid sealiha hindu seisab Hiina silmitsi vastupidise probleemiga: sealiha on nüüd ligikaudu poole odavam, vahendab Wall Street Journal.
Pärast kahe aasta pikkust perioodi kõrgeid sealiha hindu seisab Hiina silmitsi vastupidise probleemiga: sealiha on nüüd ligikaudu poole odavam, vahendab Wall Street Journal.
Looduskivi on nägus ja vastupidav naturaalne materjal
Meie planeedi 15–70 km paksune tahke välimine maakoorekiht koosneb erinevatest kivimitest. Inimene on aastatuhandete jooksul õppinud neid kivimeid oma hüvanguks kasutama ning neid ehitus- ja viimistlusmaterjaliks vormima.
Meie planeedi 15–70 km paksune tahke välimine maakoorekiht koosneb erinevatest kivimitest. Inimene on aastatuhandete jooksul õppinud neid kivimeid oma hüvanguks kasutama ning neid ehitus- ja viimistlusmaterjaliks vormima.
Leedu soovitab lahti saada Hiina telefonidest Eesti seisukoht: meil pole põhjust Leedu leidudes kahelda
Leedu kaitseminister soovitas inimestel vältida Hiina telefonide ostmist ja ära visata need, mis juba olemas on, sest avastas sinna sisse ehitatud tsensorlahenduse, kirjutab Reuters. RIA peadirektori asetäitja Gert Auväärti sõnul ei ole RIA sarnaseid analüüse läbi viinud, kuid neil pole põhjust Leedu riikliku küberjulgeoleku keskuse raportis ja leidudes kahelda.
Leedu kaitseminister soovitas inimestel vältida Hiina telefonide ostmist ja ära visata need, mis juba olemas on, sest avastas sinna sisse ehitatud tsensorlahenduse, kirjutab Reuters. RIA peadirektori asetäitja Gert Auväärti sõnul ei ole RIA sarnaseid analüüse läbi viinud, kuid neil pole põhjust Leedu riikliku küberjulgeoleku keskuse raportis ja leidudes kahelda.