Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pea viiendik veofirmadest plaanib hindu kergitada

    Turusituatsioon on paranenud ja edukate firmade osakaal suurenenud. Nõuldus väljus langusest ja teenuste müük pöördus kasvule, saldo oli oktoobris +5, septembris -23.
    Siiski on olukord kehvem kui eelmise aasta samal perioodil, selle peamiseks põhjuseks märkisid veofirmad ebapiisavat nõudlust.
    Töötajate arv on viimastel kuudel mõnevõrra suurenenud, kuid igal neljanda firma äritegevust piirab sobiva tööjõu puudumine tööjõuturul.
    Lähikuude prognoos näeb ette konjunktuuri soodsamaks muutumist ning nõudluse kasvu (saldo +54), harus tervikuna on oodata töötajate arvu suurenemist.
    Veohindade tõusu planeerib järgmisel kolmel kuu 16% firmadest, ülejäänutel jäävad need valdavalt samaks.
    Käibe suurendamise lisatakistusena nimetasid ettevõtted ka ebaausat konkurentsi transpordisektoris, mis omakorda mõjutab hinnakujundust. Pikaajalise prognoosi järgi on kuue kuu pärast konjunktuur oktoobrile sarnane.
    ASi KMV juhataja Heiki Ohu selgitas, et kuudega võrreldava käibemahu juures kasvasid kulud 4%, mis tähendab, et sama käibe saavutamiseks tegime rohkem tööd, tulemuseks oli sügav kahjum. ?Loomulikult oleme igal võimalikul juhul püüdnud veohinda tõsta, kuid paraku on see äärmiselt raske. Ideaalis peaks veohinnad tõusma 15?20% ja kindlasti nad teatud aja möödudes ka tõusevad, kuid enne peavad alla omahinna töötavad vedajad välja surema,? selgitas Ohu.
    ASi SP Transit juhataja Roman Loov oli üldiselt baromeetris toodud andmetega nõus, kuid lisas mõned täpsustused. Et veofirmad hindavad käesoleva aasta oktoobrikuist perioodi eelmise aastaga võrreldes kehvemaks, ei tulene Loovi hinnangul mitte nõudluse vähenemisest, vaid teenuse pakkumise kasvust.
    ?Piirijärjekordade ja tollivormistuse kadumine vabastas täiendavalt suure hulga veoressurssi, mis omale turgu otsib. Nii on Eestis selgelt aktiviseerunud Leedu ja Poola vedajate tegevus,? selgitas Roman Loov.
    Veondussektoris tööjõudu praegu küll on, kuid selle kvaliteet ei rahulda kõrgemale säetud nõudmisi.
    ?Euroliidu tingimustes läbilöömiseks peab ka tööjõu kvaliteet olema vähemalt ligilähedane vanades liikmesmaades aktsepteeritavale,? lisas Loov.
    Lisaks leidis ta, et olulist muutust lähikuude nõudluse ja pakkumise suhtes peale sesoonsete kõikumiste ei toimu, ja olukord veoturul stabiliseerub kuue kuni üheksa kuu jooksul, mil vabanenud veoressurss siirdub uutele ja meie regiooni vedajate jaoks atraktiivsematele turgudele.
    ?Veohindade tõus seondub eelkõige nimetatud muudatuste kiirusega ja rahvusvahelises veonduses Saksamaa kiirteemaksuga ning ebaaus konkurents on pigem Eesti sisevedude kui rahvusvahelise veonduse küsimus,? selgitas Loov.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.