• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Arvuti muutumas multimeediakeskuseks

    Näiteks CD-ROMid ja CD-kirjutajad ongi laias laastus asendunud nn combo- ehk ühendseadmetega ja DVD-kirjutajatega. Prognoosisime seda arengut ka mullu.
    Kõvaketaste osas on hinnalangus viinud üha suurema mahuga ketaste kasutamisele ? hetkel on kõige populaarsemaks mahuks juba 80 gigabaiti. Populaarsust on võitnud ka TV-tuunerid, mis võimaldavad vaadata televiisorit arvuti tagant tõusmata. Arvuti üleminek multimeediakeskuseks on kasvatanud ka kallimate ja paremate kõlarikomplektide müüki.
    Eesti inimesed on hakanud rohkem rõhku pöörama ka juhtmeta klaviatuuridele ja hiirtele. Kui varem osteti ettejuhtuv toode, siis nüüd on tarbija teadlikkus suurenenud. Määravaks on pigem see, mis värvi ja mis kujuga on toode. Kodus sülearvutite kasutajad on kujundamas tõusvaks trendiks väiksekujulised hiired.
    Eelmisel aastal ennustatud vedelkristallmonitoride (LCD) võidukäik on nüüdseks juba toimunud. Vedelkristallidel põhinevad ekraanid moodustavad müüdud monitoridest juba enam kui kolmveerandi. Koos kiire hinnalangusega on 15tollised LCDd juba koos kineskoopmonitoridega (CRT) praktiliselt jalgu jäämas 17tollistele LCDdele. Samuti on jõudsalt kasvamas üle 20tolliste LCD monitoride müük. Kineskoopmonitoride müük väheneb järjest, kuna LCD hinnad on muutunud vastuvõetavaks ka kodukasutajale. Näiteks Samsung kaotab järgmise aasta lõpus oma tootenimekirjast 15tollise vedelkristallmonitori.
    Eestis kasutatakse ohtralt suhtlustarkvara MSN ja internetitelefoni Skype, seetõttu on suurenenud veebikaamerate ja mikrofoniga kõrvaklappide müük. Olulisel kohal on ka kõlarid, sest arvutitest vaadatakse rohkem filme ja mängitakse mänge, kus määravaks on heli. Projektorite maailm on kõrge hinna tõttu kodukasutamiseks veel kättesaamatu ? seega seal eriti muutusi pole. Samas on tulnud turule kodukinohuvilisele suunatud odavamad projektorid.
    Autor: Raul Haavala
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Sille Pettai: rohepööre vajab heas mõttes survet
Me ei saa eeldada, et ühiskonna meel muutub pelgalt riigi võetud rohepöörde eesmärkide najal. Vajame sotsiaalset ja seadusandlikku survet ning raami, kirjutab SmartCapi fondijuht Sille Pettai Äripäeva idufirmade portaalis foundME.
Me ei saa eeldada, et ühiskonna meel muutub pelgalt riigi võetud rohepöörde eesmärkide najal. Vajame sotsiaalset ja seadusandlikku survet ning raami, kirjutab SmartCapi fondijuht Sille Pettai Äripäeva idufirmade portaalis foundME.
Snaige küsib kahjumi katteks aktsionäridelt miljon eurot
Snaige kutsus kokku erakorralise aktsionäride koosoleku kahjumi katmise ja firma restruktureerimise arutamiseks; aktsionäridelt vajatakse lisaraha miljon eurot.
Snaige kutsus kokku erakorralise aktsionäride koosoleku kahjumi katmise ja firma restruktureerimise arutamiseks; aktsionäridelt vajatakse lisaraha miljon eurot.
Pea püsti, see on normaalne kriisiaeg
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Analüüs: liigume elatustaseme poolest tagasi 2019. aastasse
Palgakasv jätkus esimeses kvartalis hoogsas tempos - keskmine brutokuupalk kerkis aastaga 8 protsendi võrra -, hinnad aga tõusid sellest ikkagi kaks korda kiiremini, kommenteerib Swedbanki vanemökonomist Liis Elmik.
Palgakasv jätkus esimeses kvartalis hoogsas tempos - keskmine brutokuupalk kerkis aastaga 8 protsendi võrra -, hinnad aga tõusid sellest ikkagi kaks korda kiiremini, kommenteerib Swedbanki vanemökonomist Liis Elmik.
Eesti kalamarjabuumi taga seisab Indrek Kasela
Statistikaamet üllatas eile andmetega, mis näitasid, et kalamarja müük Eestis on aastaga tonnide viisi kasvanud. Kui esiti pakuti suureks põhjuseks lihtsalt eestlaste kasvanud armastust kalli kraami vastu, siis PRFoodsi juht Indrek Kasela teadis lisada, et suure osa tõusust annab just tema ettevõte.
Statistikaamet üllatas eile andmetega, mis näitasid, et kalamarja müük Eestis on aastaga tonnide viisi kasvanud. Kui esiti pakuti suureks põhjuseks lihtsalt eestlaste kasvanud armastust kalli kraami vastu, siis PRFoodsi juht Indrek Kasela teadis lisada, et suure osa tõusust annab just tema ettevõte.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.