Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Riigikogu liikme firmad kannatasid seadusemuudatuse tõttu

    ?Olukord Eesti transiidis, eriti aga autodega Venemaale veetava kauba osas, mis on seotud tolliprotseduuridega, on pärast Eesti Euroopa Liitu astumist järsult halvenenud,? rääkis mitme veonduse ja ekspedeerimisega tegeleva firma omanik ja Riigikogu keskerakondlasest liige Jüri ?ehovtsov. ?ehovtsovi osalusega firmade aastakäive on kokku 175 miljonit krooni.
    Näiteks on NBI Ekspeditsiooni ASi tolliteenustega seonduv kuukäive vähenenud pärast maikuud ligi neli korda: varasemalt 6 miljonilt kroonilt 1,6 miljoni kroonini.
    Kui varem sai kõigis siinsetes tolliladudes kaup vahetada omanikku, seda sai jagada ja müüa ilma käibemaksu eelnevalt tasumata, siis nüüd ELi reeglistik seda enam ette ei näe. ELis vabas ringluses olevat kaupa enam Eestis tollilattu panna ei saa. Tolliteenuste vähenemise tõttu oli NBI Ekspeditsiooni AS sunnitud ümber kujundama oma ettevõtte struktuuri ning ehitama uue lao- ja logistikakeskuse.
    Erinevalt ?ehovtsovi firmadest teised transpordiettevõtted suurt probleemi seadusemuudatusest ei näe.
    Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni tegevjuht Toivo Kuldkepp ütles, et seadusemuudatus, mis andis kaubadokumentide ümbervormistamise õiguse ainult vabatsoonile, toimib hästi ja erilisi probleeme pole see ettevõtjaile tekitanud.
    ?Need, kel endal tollilaod ja kes teenisid tolliprotseduuride pealt, muidugi kaotasid, kuid midagi pole teha ? Euroopa Liidu määrusi tuleb täita,? selgitas ta. Praegu saab samu protseduure teha Muuga ja Sillamäe vabatsoonis. ?Omanikuvahetust, mis on Venemaale mineva kauba puhul vajalik, ei keela tegelikult ei meie ega Soome seadused,? lisas ta.
    Keila KMV juhataja Heiki Ohu ütles, et tema firmal läheb Itaaliast transiidina läbi Eesti Venemaale 4 koormat nädalas ja nende dokumendid vormistatakse Sillamäe vabatsoonis. Rohkem kui käibemaksuseaduse muudatus häirib tema sõnul vedajaid asjaolu, et Venemaa teelubasid ei saa piisavalt.
    Tallinnas ja selle ümbruses on nüüd ainult üks kõigi õigustega vabatsoon Muugal, kuid see jõuab vastu võtta vaid meritsi saabuvat kaupa. Varem oli selles piirkonnas üle 20 tollilao. Osa kaubaomanikke on valinud teise transiidikoridori ja hakanud seda Euroopast Venemaale viima läbi Soome, kus vastava litsentsi väljastab kohalik omavalitsus.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.