Tallinna keskkonnaamet kuulutab piirkondlike jäätmevedajate leidmiseks jaanuaris-veebruaris avaliku konkursi.
Konkursiga jagatakse Tallinn 33 veopiirkonnaks, ainsana ei puuduta muudatused esialgu Kesklinna valitsuse haldusalasse kuuluvat Aegna saart, kirjutab Eesti Päevaleht.
Igale piirkonnale kolmeks aastaks prügivedaja leidmiseks tuleb eraldi konkurss, kus edukaks osutub tehnilised nõuded täitnud pakkuja, kelle hind on soodsaim. ?Autod ei jõua liikuma enne kui suvel,? arvas keskkonnaameti juhtivspetsialist Enn Puskar.
Uuel viisil korraldatava jäätmeveo eesmärk on vältida keskkonna reostamist. Puskari sõnul näitab kogemus, et praegu pole jäätmeveoga ühinenud viiendik linna jäätmevaldajaid, põhiliselt väikeelamuomanikud, kes sokutavad oma jäätmed võõrastesse mahutitesse või risustavad metsaalasid.
Parem logistika peaks ennetama olukordi, kus naabermajade juurde sõidavad hommikuti eri firmade prügiautod.
Teenuste piirmäärad on paika pandud ning hinna tõstmiseks peab vedaja saama loa linnavalitsuselt või piirmäära muutmiseks volikogult.
Uuringu järgi moodustavad kuni veerandi jäätmetest pakendid, üle 10 protsendi paber ja papp ning üle 40 protsendi kompostitavad jäätmed, mida kõike on võimalik uuesti kasutada. ?Konkurss ise ei too kaasa hinnatõusu, kuid ilmselt tõuseb jäätmeveo hind mingil määral. Linn vaatab üle ka Tallinna Prügila hinnatõusutaotluse,? ütles Puskar.
Seotud lood
Vanas Euroopas tavaline firmade ja muu vara põlvest põlve pärandamine on eestlaste jaoks uus teema. Meil siin on alles esimene põlvkond varavahetuseks ettevalmistusi tegemas.