Arendamine jätkub hoolimata odavpoeketi vahepealsest laienemise pidurdumisest.
Eelmise aasta lõpus lisandunud kaks poodi tõstsid Säästumarketite arvu 47ni, enne seda püsis üle aasta keti kaupluste arv 45 juures. Umbes 50 kauplust on suurusjärk, mida pidasid Säästumarketi puhul optimaalseks ka poeketi rajajad. Säästumarket on kahte miljardit krooni ületava käibega Eesti suurim toidukaupa müüv jaekett ning seni ka selle valdkonna kõige kasumlikum ? hinnanguliselt ligi 50 miljonit krooni ? ettevõtmine.
Eilsel Rimi Balticu pressikonverentsil kummutasid ühisettevõtte juhid arvamuse, et odavpoekett on praeguseks valmis ehitatud. ?Säästumarket ei saa kunagi valmis. Me ei saa lubada, et Säästumarketi võrgu areng lõppeb,? ütles Rimi Eesti juhiks saanud Raimo Ilveskero. Ta lisas, et poeketi edasine arendamine tähendab nii uute kaupluste avamist kui ka mittekasumlike üksuste sulgemist.
Rimi Balticu finantsdirektor Ton Nolet lausus, et Eestis on veel linnu, kuhu saab rajada Säästumarketi. Tema sõnul ei saa Säästumarketi puhul rääkida piiri saavutamisest, selles ketis võib kauplusi olla ka 55 või 65.
Tutvustades Rimi Balticut, ütles Nolet, et ühisettevõtte eesmärgiks on pakkuda tarbijale parimat hinna-kvaliteedi suhet: ?Säästumarketi puhul tähendab see absoluutselt parimat hinda.?
Võrreldes teiste turul olijatega sarnaneb säärane avaldus Säästumarketi otsese konkurendi, Eestis kiirelt T-Marketi ketiga laienenud Leedu VP Marketi väljendatud seisukohtadega.
Uuena kõlas samuti Noleti suust Säästumarketi liigitamine hard-discounter-tüüpi kaupluseks, nagu end defineerib Eesti turule pürgiv Saksa Lidl. Seni pidasid omanikud Säästumarketit discounter?iks.
Säästumarketi ja Lidli paari aasta eest alanud kaubamärgivaidlus ootab praeguseni lahendust Euroopa vastavatelt instantsidelt ning pole selge Lidli oma logo ja värvide kasutamisvõimalus Eestis.
?Nii nagu ma sest aru saan, on tegemist konfliktiolukorraga ning siin pole veel lõplikku lahendust ses osas, kas nad saavad oma kaubamärgiga tulla,? tõdes Ilveskero.
Esmaspäeval teatasid Kesko Food ja Rootsi ICA kontsern Balti toidukaupade turul tegutsemiseks ühisfirma ICA Baltic loomisest.
Seotud lood
Kuigi laevandussektoris on regulatsioonide hulk muret tekitavalt suur ja uue põlvkonna lahendusi kütuse tarbimisel pole, on Tallink pühendunud olemasolevate süsteemide parendamisele ja toonud sõitma ka uusi aluseid, ikka selleks, et CO₂ jalajälge vähendada.