Kuigi Soomes on alates oktoobrist bensiini 95 liitri hind langenud viiendiku, ei pruugi põhjanaabreid rõõmustanud hinnalangus Eestisse kanduda.
Soome majandusleht Kauppalehti kirjutas esmaspäeval, et bensiini hind on viimastel kuudel pidevalt langenud. Nii maksis bensiini 95 liiter mõnes piirkonnas detsembri lõpus 0,98 eurot (15,33 krooni), samas kui oktoobris maksis liiter veel keskmiselt 1,20 eurot (18,78 krooni). Samas ennustavad soomlased, et hinnalangus võib lähinädalatel jätkuda, kuna toornafta maailmaturu hind on oktoobrist odavnenud, kirjutab Eesti Päevaleht.
Eesti tanklakettide esindajad tõdesid samas, et Eesti ja Soome mootorikütuse jaeturult säärast käitumist oodata siiski ei tasuks. Hydro Texaco müügidirektor Andres Kivistik ütles, et päris täpseid paralleele Soome ja Eesti turu vahel tõmmata ei saa.
?Bensiini hind langes meil detsembris 90 senti liitrilt. See oli seotud maailmaturu hindade langusega. Soome turuga ei saa aga otseseid paralleele tõmmata seepärast, et me ei tea, millised on sealsete tanklakettide jaemüügimarginaalid. Nimelt polnud Eestis selliseid marginaale, millelt saanuks hinda rohkem alla tõmmata. Vähemalt Hydro Texacol mitte,? lausus Kivistik.
?Bensiinihindade osas toimus 70-sendine hinnalangus vahetult enne jõule. Praegu on vara öelda, kuidas hinnad edasi käituvad. Samas on bensiini jaemüüjatel praegu olemas mõne nädala varud ning võib juhtuda, et hinnad bensiini puhul langevad. Statoil ei näe põhjust hindasid lähinädalatel tõsta ega langetada, kuid jälgime turul toimuvat,? ütles Eesti Statoili tegevjuht Epp Kiviaed.
Seotud lood
Kui Rahvusvaheline Valuutafond (IMF) soovitab riikidel rohkem kulutada ja laenu võtta, siis seda tehakse meeleldi. Kui aga tuleb soovitus võlgasid tagasi maksma hakata ning finantsšokkideks valmistuda, muutub organisatsioon riikide jaoks “pahatahtlikuks,” kirjutab ökonomist, fondijuht ning mitme raamatu autor Daniel Lacalle portaalis Mises Institute.