Aastavahetuse reklaamitegevust iseloomustab väike hingetõmbepaus. Kümne suurima reklaamija hulka pääsemiseks piisas peaaegu kaks korda väiksemast reklaamimahust kui n-ö tavalisel nädalal. Samas ei võtnud ette hingetõmbepausi juhtreklaamijad: nii Procter & Gamble tele- kui ka Rimi Baltic ajalehereklaamis on ka aasta alguses esirinnas.
Peale Radiolinja alustasid teised mobiiltelefonioperaatorid uut, numbri säilitamise võimalusega aastat üpris aktiivselt ning pole üllatav, et nii EMT, Tele2 kui ka Vertelson Mobiil on reklaamijate mahupingerea eesotsas.
Osa televisioonis suurreklaamijatest leiame alles teisest kümnest ning esikümnesse on jõudnud ka kohalike reklaamijatena Cleanaway ja Hobby Hall, kes kasutavad targalt võimalust, et aasta alguses on investeeritud reklaamikroon suurema tähelepanuväärtusega.
Ajalehereklaami osas on Rimi Baltic aastal 2005 suure tõenäosusega samalaadne kindel liider, nagu Procter & Gamble telereklaamis on olnud varasematel aastatel. Seni eraldi vaadeldud Citymarketi, Rimi ja Säästumarketi reklaamitegevus on koondatud ka aasta algusest Rimi Balticu alla.
Ajalehereklaami esikümnest tooksin veel eraldi välja Sisekaitseakadeemia, sest üpris harva pääseb avaliku sektori asutus reklaamijate pingerea etteotsa.
Kindlasti on oodata reklaamijate esikümnes muutusi järgmisel nädalal, kui saame ülevaate, kes globaalsetest reklaamijatest on aastavahetuseunest ärganud ning kes kohalikest turundajatest jaksab nendega sammu pidada.
Autor: Margo Veskimägi
Seotud lood
Vanas Euroopas tavaline firmade ja muu vara põlvest põlve pärandamine on eestlaste jaoks uus teema. Meil siin on alles esimene põlvkond varavahetuseks ettevalmistusi tegemas.