Tartu linnavalitsus on välja töötanud uue riigihanke tingimused, mis võtaks bussifirmalt võimaluse küsida linnalt piletihinna tõusu enne 2007. aastat.
Juhul kui 20. jaanuaril kogunev volikogu linnavalitsuse vastava eelnõu kinnitab, võib linnaliinide teenindaja bussipiletite hindade kallinemist linnalt taotleda alles 2007. aastaks, kirjutab Tartu Postimees.
Senisega võrreldes muutuksid ka liinikilomeetrite doteerimise tingimused. Kehtiva lepingu alusel on linn maksnud praegusele vedajale Connex Tartu viie aasta jooksul 18,1 miljonit krooni aastas, uus leping võimaldaks riigihanke võitjal taotleda igal aastal dotatsiooni suurendamist kuni viie protsendi võrra.
See aga tähendab, et bussifirma ei pea enam kasvavate kütusekulude ja palkade katmiseks ammutama lisaraha tingimata piletihindade kergitamisest.
Tartu abilinnapea Hannes Astoki kinnitusel on linn valmis esialgsete arvestuste kohaselt maksma tuleval aastal linnaliinide teenindajale dotatsiooni kuni 25 miljonit krooni, see on ligi 7 miljonit krooni enam kui tänavu.
Praeguse lepingu kohaselt peab Connex Tartu bussidest veerandil olema vanust alla viie aasta. Uue hanke tingimuste järgi peavad aga pooled bussid olema vanusega alla kümne aasta ning ülejäänute vanus ei tohi olla üle 15 aasta. Seejuures peab vähemalt viiel liinil sõitma madalapõhjaline buss.
Rahvusvahelise liinihanke protsess võtab aega umbes kolm kuud ja Astoki sõnul loodab linn võitjaga lepingu sõlmida hiljemalt mai lõpuks.
Seni on huvist riigihankekonkursi vastu teatanud Connex Tartu ja maakonnaliine teenindav Tarbus. Astoki sõnul on huvitunud ka mõnede teiste rahvusvaheliste bussifirmade esindajad ning sestap on lootust, et konkursil osaleb rohkem kui kaks-kolm ettevõtet.
Seotud lood
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.