TNS Emori uuringusuuna juhi Mari-Liis Eensalu sõnul tuleneb pankade kõrge maine ühelt poolt sellest, et pangandussektor on kinnitanud Eesti inimeste silmis oma usaldusväärsust, teisalt on pangad olnud pidevalt innovatsiooni ja arengu esirinnas.
Ka postiteenuse ja telefoniside osas on Eesti teenusepakkujate maine keskmisest kõrgem, andes rahvusvahelises pingereas esikümnesse kuuluvad kohad. Kaubandusettevõtete maine on heal keskmisel tasemel.
Nii Eestis kui ka teistes riikides said erasektori teenusepakkujad kõrgemaid hinnanguid kui avaliku sektori institutsioonid.
Eesti kui ettevõtluskeskkonna maineindeks jäi rahvusvahelises võrdluses alla keskmise. Ilmselt arvestasid inimesed oma hinnangutes ka oma isikliku majandusliku heaolu tasemega ja Eesti turu piiratusega.
Kesk- ja Ida-Euroopa riikide võrdluses hindasid Eesti inimesed meie ettevõtluskeskkonda siiski kõige kõrgemalt.
Üldiselt hindasid Euroopa riikide elanikud oma maade ettevõtluskeskkonda madalamalt kui Ameerika ja Aasia elanikud. Uuringu andmeil oli telefoniside pakkujate hulgas maineliider maailmas Singapur, panganduses Taani, postiteenuse osas Austraalia.
Autor: ÄP
Seotud lood
Vanas Euroopas tavaline firmade ja muu vara põlvest põlve pärandamine on eestlaste jaoks uus teema. Meil siin on alles esimene põlvkond varavahetuseks ettevalmistusi tegemas.