Enamasti on Detroiti autonäitus Ameerika-keskne, kuid arvestades Ameerika autode üha suuremat pealetungi Euroopa autoturule, on olukord selles plaanis hakanud tasapisi muutuma. Näiteks saabuvad sel aastal Euroopas ametlikult müügile Dodge, Infiniti, laiem valik Cadillace, rääkimata Lexusest, mis Vanas Maailmas juba ammu kanda kinnitanud.
Kas võib neile lisaks oodata aga ka näiteks USA Fordi või üle lahe menuka Acura mudeleid? Praeguse seisuga mitte. Eestis Fordi esindava ASi Info-Auto turundusdirektori Tiit Lillipuu kinnitusel on nad selles osas plaane pidanud, kuid hetkeseisu arvestades ei ole neil kavas hakata USA mudeleid siin turustama. ?Aga nagu öeldakse, never say never, ehk kui nende turustamine siin otstarbekaks osutub, siis pole see välistatud,? lausus Lillipuu.
Kui Jaapani autotootjatest on oma Ameerika brändid Euroopasse müüki toonud Toyota ning Nissan (Lexuse ja Infiniti näol), siis praeguse seisuga ei kavatse Honda oma Acurat Euroopas müüma hakata.
?Küsimus on siin eeskätt Euroopa saastenormides, mida Honda väga täpselt järgib. Ameerika mudelitel on võimsad mootorid, mistõttu ületab kogu margi keskmine saastenorm selle, mida Euroopas nõutakse,? selgitas Honda Europe?i Baltimaade müügijuht Tõnu Vahtel.
Seega on homme avatava Detroiti autonäituse peamisteks uudisteks meie turgu arvestades uus M-klassi Mercedes ja Kia Rio. Viimane peaks jõudma Euroopa müügisalongidesse mais, Mercedese uus linnamaastur selle aasta suvel.
?Meie müüdavast mudelivalikust on Detroitis väljas ka mitmeid teisi uudiseid nii Chrysleri kui Mitsubishi poolelt, kuid esialgsetel andmetel need Euroopat otseselt ei puuduta. Küll aga on meie jaoks väga oluline Mercedese uus M-klass,? lausus ASi Silberauto PR-juht Raivo Murde.
Peale uue M-klassi Mercedese ja Kia Rio esitletakse ka teisi tootmisküpseid autosid, mis puudutavad meie autoostjat otseselt, näiteks BMW
5-seeria nelikveolise versioon ja sportauto Chevrolet Corvette Z06.
Detroitis näeb ka ohtralt kontseptsiooniautosid, mis annavad vihjeid kogu autotööstuse homse päeva kohta. Just kontseptsioonimudelid peaksid pakkuma näitusekülastajatele suurt huvi, sest neid on Põhja-Ameerika suurimal näitusel väljas üle paarikümne.
Detroit on traditsiooniliselt aasta esimene suurem näitus maailmas, mis mahub Rahvusvahelise Autotootjate Liidu (OICA) kalendrisse. Näitus kestab tänavu kuni 23. jaanuarini ja tegemist on kogu Põhja-Ameerika suurima autonäitusega. Veel toimuvad autonäitused näiteks New Yorgis, Los Angeleses, Chicagos.
Järgmiseks suuremaks autonäituseks maailma silmis kujuneb aga tänavu märtsi alguses avatav Genfi autonäitus. Selle mõju Eesti autoostjale on kõige suurem. Näiteks tänavu avalikustatakse seal uus Opel Zafira, VW Passat, Citroen C6 ja paljud teised uudismudelid, mida siin pikisilmi oodatakse. Sisuliselt kogu tänavuse teise poolaasta uudismudelid pärinevad just Genfist.
Kolmas suur autonäitus tänavu on oktoobri lõpus toimuv Tokyo autonäitus. See toob avalikkuse ette peaasjalikult Jaapani autotootjate uudismudelid, millest samuti paljud meienigi jõuavad.
Detroiti, Genfi ja Tokyo autonäitus on ühed olulisemad ?autoetendused? maailmas. Eurooplaste jaoks on kahtlemata paljutähenduslik ka nn sügisene autonäitus, kas siis Pariisis või Frankfurdis. Tänavu toimub see Frankfurdis. Saksamaa ja Prantsusmaa on mõlemad suured autotootjad, kuid näituse toimumine suures autotootmisega tegelevas riigis viib selle rõhuasetuse autotootmisest sõltumatu Genfiga võrreldes nihkesse.
Nende nelja vahele mahub palju teisigi rahvusvahelise tunnustuse saanud näitusi, ühtekokku on neid tänavu OICA kalendris 21, nende seas aprilli teises pooles toimuv Riia autonäitus. Mullu kuulus OICA kalendrisse Tallinna Motorex. Arvestades märgatavalt lihtsustunud liikumist Balti riikide vahel tõotab tänavune Riia autonäitus kujuneda eestlastele tavapärasest olulisemaks.
Seotud lood
Turvasüsteemid toodavad igapäevaselt suurtes kogustes infot. Läbi tänapäevaste nutikate lahenduste saab neid andmeid üha kiiremini töödelda. Selle abil on võimalik näiteks läbi
valve- ja läbipääsusüsteemide tuvastada inimeste käitumises anomaaliaid ja hinnata reaalajas võimalikke riske. See on vajalik ettevõtetele, kes pakuvad elutähtsaid teenuseid ja võivad on ärisaladuse või andmete lekkimise korral saada suurt kahju.