Tallinna Kaubamaja aktsia hind kerkis eile Tallinna börsil esmakordselt ajaloos üle 120 krooni taseme, sulgudes 122,04 kroonil.
Ehkki sama hinnataseme lähedal liikus aktsia esimest korda juba möödunud aasta kevadel, hakkas väärtpaber pärast poole aasta pikkust vaikust taas jõumärke näitama poolteise kuu eest, mil väärtpaber asus otsustavalt 105 krooni pealt üles liikuma.
Suuresti mõjutab kaubanduskontserni tulemusi endiselt Tallinna Kaubamaja, mis laiendas möödunud kevadel oma müügipinda tänu Viru keskuse avamisele 50%. Paljud peavad Viru keskust 2004. aasta Eesti kaubandusturu parimaks projektiks. Detsembris teatas Tallinna Kaubamaja, et avab 2005. aasta kevadel ja suvel mitu uut Selverit. Just tänu uute Selverite avamisele on kaubanduskontsern suutnud oma turuosa Eesti kaubandusturul pidevalt vaikselt suurendada. Lisaks avatakse selle aasta sügisel uuenenud Tartu Kaubamaja.
Samas tuleb möönda, et Viru keskusse laienenud Tallinna Kaubamaja käibe kasv on veel liiga väike (kolmandas kvartalis 11,7%). Tuleb loota, et tegemist on ajutise kasvuraskusega, mis järgnevatel kvartalitel ületatakse. Sellega on kindlasti arvestanud ka hetkel aktsiat ostvad investorid.
Kolmapäeval Venemaa ja Ukraina autotööstuse väidetavalt viletsast olukorrast ja töötajate tööaja lühendamisest teatanud Norma liikus eile börsil juba vaiksemalt. Kui kolmapäeval kukkus aktsia viimase kuueteistkümne kuu suuruses tempos (-4,7%), siis eile peatus aktsia 102,48 kroonil ehk 1,4% plussis.
Eilsest kuni 23. veebruarini ootab Eesti Telekomi emafirma TeliaSonera, et väikeaktsionärid võtaks vastu tema aktsiate ostupakkumise.
TeliaSonera, kellel on sada Eesti Telekomi aktsiat enam kui ülejäänud aktsionäridel kokku, pakub aktsia eest 109,84kroonist hinda. Kuna sellest tasemest kõrgemal on Eesti Telekomi aktsia püsinud juba viimased kolm nädalat, võib arvata, et suure tõenäosusega kukub TeliaSonera pakkumine läbi.
Eile sulgus Telekomi aktsia Tallinna börsil 113,59 kroonil ehk 3,6% pakkumishinnast kõrgemal.
Seotud lood
Reklaamiagentuuri La Ecwador tegevjuht Heily Aavik ja loovjuht Taavi Lehari võtavad Äripäeva raadio värskes saates luubi alla järgmise aasta turundusstrateegia ja eelarve koostamise ning annavad soovitusi, kuidas kitsamal ajal targalt toimetada.